کد خبر: 60531 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 سپتامبر 2014 - 20:14

سید حسین دریابکی در گفتگو با خوبان خبر:

همه تلاش خود را برای استفاده حداکثری از ظرفیت های منطقه به کار گرفته ام/ برای پرداختن به امور حاشیه ای وقت ندارم

رئیس آموزش و پرورش خشکبیجار در پاسخ به این سوال که خود را متعلق به کدام جناح سیاسی می داند گفت: آموزش و پرورش عرصه تعلیم و تربیت و کانون رشد و تعالی اخلاق است و در این عرصه، زمان و فرصتی برای پرداختن به امور حاشیه ای و سلیقه ای نیست.

به گزارش خوبان: بوی ماه مهر در همه جا پیچیده است و دانش آموزان با شور و اشتیاق در حال برنامه ریزی برای آغاز یک سال تحصیلی پربار هستند.

با توجه به شروع سال تحصیلی مصاحبه ای را با رئیس آموزش و پرورش خشکبیجار ترتیب دادیم.

حسین دریابکی از 24 فروردین ماه امسال ، ریاست اداره آموزش و پرورش خشکبیجار را برعهده گرفته است. او که متولد سال 1351 شهرستان صومعه سرا است، 23 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش را در کارنامه کاری خود بر عهده دارد. ادامه این گفتگو، در ذیل از نگاهتان می گذرد.

خوبان خبر: ابتدا کمی از شرح حال خود را برای کاربران سایت توضیح دهید.

اینجانب سید حسین دریابکی متولد سال 1351 از شهرستان صومعه سرا ، متاهل و دارای دو فرزند هستم.

فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته علوم تجربی هستم. افتخار خدمتگزاری  در آموزش و پرورش در پست های دبیری، کارشناس امور تربیتی و مناسبت ها ، کارشناس قرآن و اقامه نماز، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش خمام، کارشناس کارگزینی و مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی در طول 23 سال سابقه را دارم .

 خوبان خبر: در صحبت ھایی که در مراسم معارفه تان داشتید، قول استفاده از تمامی ظرفیت ھا را دادید. منظور شما از تمام ظرفیت ھا چیست؟ آیا در این کار موفق بوده اید؟

با توجه به حجم و گستردگی فعالیت ها ی آموزش و پرورش و با توجه به سیاست جلب مشارکت ها در امر آموزش و پرورش به عنوان یک اصل و هدف سند تحول بنیادین ، ضرورت شرکت همه نهادها و ارگانها ، خیرین ، نمایندگان، خانواده ها و همه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت در راستای ارتقاء و بهبود کیفی و کمی فعالیت های آموزشی و پرورشی ، احساس می شود که الحمد لله اینجانب به حول و قوه الهی تاکنون تمامی تلاش خود را در استفاده بهینه همه قابلیت ها و ظرفیت های موجود در منطقه به کار گرفته ام و امید وارم که با مشارکت همه دست اندرکاران و متولیان فرهنگی، حرکتی جهادی در این زمینه صورت گیرد .

خوبان خبر: آیا با جناح بندی ھای سیاسی در آموزش و پرورش موافقید و اگر بله خود را متعلق به کدام جناح می دانید؟

آموزش و پرورش عرصه تعلیم و تربیت و کانون رشد و تعالی اخلاق، ایمان، فکر و عمل، خودسازی و خود باوری است.

لذا باید با عزم ملی و بسیج همه نیروها تلاش کنیم و زمینه های لازم را برای تحقق این اهداف  فراهم نماییم .

پس در این عرصه، زمان و فرصتی برای پرداختن به امور حاشیه ای و سلیقه ای نیست . آموزش و پرورش با استفاده از خرد جمعی، از همه اندیشه ها و باورها که در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های عالمانه دولت تدبیر و امید و مطالبات وزیر محترم باشد، حرکت خواهد کرد و امیدواریم با حرکتی همه جانبه ، خروجی های آموزش و پرورش در آینده ای نه چندان دور، جوانانی متخصص و متعهد باشند که فردایی زیبا برای کشور عزیزمان ایران بسازند.

خوبان خبر: در خصوص بحث مقاوم سازی مدارس، آموزش و پرورش – با توجه به این که اخیرا دبستان امیرکبیر روستای جیرکویه خشکبیجار به بهره برداری رسیده است- برای مقاوم سازی مدارس چه برنامه هایی را در دست اقدام دارد؟

بحث مقاوم سازی از سال 1390 در قالب تعمیرات اساسی با مشارکت اداره کل نوسازی آموزش و پرورش برای 6 مدرسه امام باقر نوشر، هفده شهریور پیرعلیده ، ابن سینای چپرپورد پایین (قدوسی جدید) ظهیری ساختمان شماره 1 و 2 (شهری) نرجس(شهری) امیر کبیر جیرکویه و همچنین در اجرای طرح 6-3-3 ساخت دو کلاس در دبستان بعثت حاجی بکنده آغاز شد که مجموعه پروژه ها پس از 2 سال به بهره برداری رسید.

به استثنای دبستان نرجس با 330 دانش آموز و امیر کبیر با  تعداد 90 دانش آموز که به بهره برداری نرسیده بود و این امر از چالش های منطقه بود.

خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده توسط اداره کل نوسازی از مرداد ماه به صورت تحویل موقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

البته چون محوطه سازی مدارس فوق جزء تعهدات نوسازی نبوده ، با پیگیر های به عمل آمده در سطح منطقه و جذب مشارکت های خیرین و مسؤلین محلی به ویژه بخشدار،  شورای بخش، شورای  شهر و شهرداری اعتباری بالغ بر100 میلیون ریال جمع آوری شد ونسبت به محوطه سازی اقدام گردید .

ضمن اینکه شورای اسلامی روستای جیرکویه قول مساعد محوطه سازی دبستان امیرکبیر را داده است.

 

سید حسین دریابکی

 

خوبان خبر: از نظر شما طرح ھجرت تا چه اندازه در مدارس ما موثر بوده است؟ آیا اساسا با اجرای این طرح موافقید؟

طرح هجرت از طرح های موفق در آموزش و پرورش می باشند که نشأت گرفته از آرمانهای اولیه انقلاب اسلامی بوده و خوشبختانه توانسته است خدمات ارزنده و مفیدی به آموزش و پرورش ارائه دهد.

دانش آموزان شرکت کننده در این طرح ، داوطلبانه در زیبا سازی ، تعمیر و بازسازی مدارس تلاش می کنند .

اهداف در نظر گرفته شده در این طرح علاوه بر پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و تقویت روحیه ایثارگری و خود باوری، افزایش اعتماد به نفس در آنان و ایجاد زمینه کسب و توسعه ی مهارت در دانش آموزان عزیز می باشد  که در کنار زیبا سازی مدارس ، برنامه های فرهنگی نیز در قالب این طرح در مدارس به اجرا در می آید.

خوبان خبر: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، ھم اکنون چند دانش آموز در خشکبیجار به تحصیل مشغولند ؟

بر اساس پیش بینی اداره آموزش و پرورش آمار دانش آموزان در سال آتی بدون احتساب مراکز غیر دولتی و پیش دبستانی تعداد 3614 نفر است که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی ندارد.

خوبان خبر: وضعیت فعلی مدارس خشکبیجار را چگونه ارزیابی می کنید؟

با بررسی عملکرد یکساله ی فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس ، الحمد لله شاهد حرکتی رو به رشد در امر آموزش و پرورش هستیم و امیدواریم با همت و تلاش همه عوامل اجرایی و آموزشی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، گام های موثرتری برداریم.

خوبان خبر: با توجه به 6 پایه شدن مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش خشکبیجار با مشکل کمبود جا در مدارس بخش چگونه برخورد نموده است؟ آیا این مشکل در مدارس خشکبیجار به طور کلی مرتفع شده است؟

با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در مدارس و بهره برداری بهتر از فضاهای آموزشی و تجمیع فعالیت های همطراز در نقاطی که کمبود کلاس احساس می شد، فضای لازم برای این مهم فراهم شد و الحمد لله تا کنون مشکلی بابت کمبود کلاس در پایه های یاد شده وجود ندارد.

خوبان خبر: آموزش و پرورش خشکبیجار چه برنامه ھایی را برای آغاز سال تحصیلی جدید در دستور کار دارد؟

از ابتدای ابلاغ دستورالعمل پروژه مهر از سوی اداره کل آموزش و پرورش، با هماهنگی دوایر مختلف و تشکیل کمیته های مربوط و تشکیل ستاد های بازگشایی مدارس، زمینه های لازم برای شروع یک سال تحصیلی بانشاط و بدون دغدغه ، فراهم گردید.

در طی برگزاری جلسات متعدد ستادی و بازدید های مکرر از مدارس و مجتمع ها ی روستایی نواقص، کمبودها و مشکلات مدارس حتی المقدور مرتفع گردید که جا دارد از زحمات اعضای محترم شورای آموزش و پرورش ، مشارکت خداپسندانه ی خیرین عزیز و اولیای دانش آموزان تشکرو قدردانی نمایم .

خوبان خبر: آیا آموزش و پرورش برنامه ای برای برخورد با طرح ھا و نمادھای غربی در پوشش و لوازم التحریر دانش آموزان دارد؟

با برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده ، پوشاک دانش آموزان توسط تولیدی هایی که از طریق اداره کل آموزش و پرورش معرفی گردیده بودند ، تامین و همسان سازی گردید و طی جلساتی که با حضور مدیران ، نمایندگان انجمن اولیاء و مربیان و فروشندگان لوازم التحریر در منطقه برگزار شد ، مقرر گردید دانش آموزان از لوازم التحریر ایرانی استفاده نموده و برای حمایت از تولید داخلی و حفظ ارزش های اسلامی و ملی از به کار گیری اقلام مشابه خارجی پرهیز نمایند.

خوبان خبر: و کلام آخر…

در خاتمه لازم می دانم از تشریک مساعی و همکاری صمیمانه ی مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس و سایر دستگاهها و اداراتی که ما را در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش یاری می نمایند اعم از مسؤولین منطقه ای و فرا منطقه ای تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم با حمایت همه مسؤولین و دست اندرکاران امر آموزش و پرورش بتوانیم آینده ی درخشانی برای فرزندان این مرز و بوم ترسیم نماییم.

خدایا چنان کن سرانجام کار       تو  خشنود  باشی  ما  رستگار

خوبان خبر: از وقتی که در اختیار سایت خبری تحلیلی خوبان خبر گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. یاران امام
     | 2014/09/27 - 17:10
    پاسخ

    مصاحبه خیلی خوبی بود . از زحمات بی دریغ ریاست محترم آموزش و پرورش خشکبیجار قدردانی میکنم و امیدوارم در مراحل زندگی موفق و موئد باشند…

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads