کد خبر: 60079 - تاریخ: جمعه، 19 سپتامبر 2014 - 23:57

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

مسائل آموزش و پرورش اصلی ترین برنامه دولت باشد/ تروریزم براي آمريکا يک سود سرشار و نعمت بي‌بديل است

امام جمعه خمام تاکید کرد: مداخله نظامي آمريکا در عراق و سوريه، فقط زمان حل پرونده تروريزم در اين دو کشور را طولاني کرده و بر حجم هزينه‌ها و کشته‌ها مي‌افزايد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را يک نقشه برنامه ‏ريزي ‏شده و فرامنطقه ‏اي عنوان کرد که دولت بغداد فقط داوطلب اجراي آن شد و ادامه داد: واقعيت اين است که انقلاب اسلامي ايران، تمامي الگوها و هنجارهاي مورد نظر غرب در خاورميانه و خليج فارس را بر هم زده بود و در ميان نظامهاي لائيک مورد نظر غرب در منطقه، با صراحت، احياءِ مذهب را فرياد مي زد.

 

امام جمعه خمام ادامه داد: علاوه بر آن قدرت هاي بزرگ از اين نگران بودند که ثبات مورد نظر آنان در خاورميانه و همچنين جريان آرام نفت از خليج فارس، با تثبيت انقلاب اسلامي در ايران به خطر بيفتد.

 

خطیب جمعه خمام هدف از به قدرت رسیدن صدام در تیر ماه سال58 را ، مبارزه با نظام جمهوری اسلامی معرفی نموده و خاطرنشان کرد: صدام از ابتدا از تمامي راه هاي ممکن از جمله اخراج هزاران ايراني از عراق، توزيع اسلحه بين عوامل ضد انقلاب، حمايت از بمب‏ گذاران در خطوط راه‏ آهن و تأسيسات نفتي، پناه‏ دادن به ژنرال هاي فراري حکومت پهلوي و انتخاب اسامي مجعول براي شهرهاي مرزي ايران براي شکست انقلاب اسلامي ايران بهره گرفت.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به آغاز سال تحصیلی، مدرسه را محيطى نامید كه نسل هاى آينده و مديران كارآمد و لايق و دلسوز براى آينده كشور تربيت مى ‏كند.

 

وی با بیان این که  مسائل آموزش و پرورش باید اصلى‏ ترين برنامه دولت باشد و ديگران نيز دَين خود را به آن اداء كنند اظهار داشت: هرمشكل آموزش و پرورش، اگر مشكل امروز جامعه نباشد، بدون شك معضل فرداى کشور خواهد بود.

 

امام جمعه خمام با اشاره به کمبود فضای آموزشی در آموزش و پرورش گفت: كمبود فضاى آموزشى در حال حاضر به طور زجرآورى در آموزش و پرورش وجود دارد که نيازمند به مساعدت مردمي است. چنان كه ‏تاكنون افراد نيكوكارى در گوشه و كنار، گام هاى مؤثرى در اين زمينه برداشته و به بناى مدارس كمك ‏نموده ‏اند. اميد است اين همكارى همچنان تا رفع اين كمبود ادامه يابد.

 

خطیب نماز جمعه خمام در ادامه خطبه ها، با بیان این که تروريزم براي آمريکا يک سود سرشار و نعمت بي‌ بديل است، اظهار داشت: آمريکا به دنبال پاکسازي داعش از منطقه نيست، بلکه به دنبال تغيير آرايش نظامي و سازماني اين گروه است تا بتواند کنترل بيشتري بر آن داشته باشد. آمريکا گروه‌هاي تروريستي منطقه را همچنان براي مواقع لازم در وضعيت نيمه فعال و کنترل شده نگه مي دارد. همان طور که طالبان و القاعده را همچنان در صحنه افغانستان، پاکستان و ديگر مناطق خاورميانه حفظ کرده اند.

 

وی علت مقابله آمریکا با داعش را زیاد شدن هزینه داعش برای سران آمریکا خطاب کرد و افزود: مهره‌هاي آمريکايي براي سران واشنگتن، يک تاريخ مصرف دارند که با انقضاي آن و افزايش هزينه نگهداري شان، آنان را دور مي ريزند و يا به شکل کم هزينه و مهار شده نگه مي دارند. اکنون هزينه‌ اي که آمريکا در نگه داري از داعش مي‌پردازد، زياد شده است. بنابراين سران کاخ سفيد تصميم به مقابله با داعش تحت يک ائتلاف بين‌المللي گرفته‌اند تا هزينه‌هاي خود را کاهش دهند.

 

امام جمعه خمام با اشاره به این که ميان سياست اعلامي آمريکا و سياست اعمالي او، تفاوت وجود دارد خاطرنشان کرد:  آنچه به طور رسمي از سوي مقامات آمريکا درباره مبارزه با تروريزم اعلام مي‌شود، حتماً واقعيت ندارد.

 

دکتر عاشوری با اشاره به نگرانی آمریکا از پیروزی مقاومت بر جریان تروریزم، اظهار داشت:  همه مي‌دانند که جبهه مقاومت براي از ميان برداشتن تروريزم در عراق و سوريه بطور جدي وارد عمل شده و سلسله عمليات‌هايي را براي پاکسازي منطقه از تروريزم طراحي کرده است؛ لذا ورود آمريکا و کشورهايي نظير عربستان که خودشان در بوجود آوردن داعش نقش داشته اند، هيچ معناي ديگري ندارد.

 

امام جمعه خمام در پایان تاکید کرد: مداخله نظامي آمريکا در عراق و سوريه، فقط زمان حل پرونده تروريزم در اين دو کشور را طولاني کرده و بر حجم هزينه‌ها و کشته‌ها مي‌افزايد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads