کد خبر: 60061 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 سپتامبر 2014 - 23:47

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان خبر داد:

تدوین راهبردهای اقتصاد مقاومتی در گیلان تا یک ماه آینده

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان از تدوین راهبردهای اقتصاد مقاومتی تا یک ماه آینده در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان، محمدحسین اصغریان امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: وجود نهادهای غیر رقابتی از چالش‌های اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی، وضعیت اقتصاد ایران را ناشی از اقتصاد 100 سال گذشته در کشور عنوان کرد و افزود: در بخش اقتصادی با ناکامی‌هایی مواجه هستیم.

اصغریان با بیان اینکه اقتصاد کشور تامین کننده عدالت در جامعه نیست، تصریح کرد: پس از دوران دفاع مقدس تاکنون پنج برنامه توسعه در کشور اجرایی شده است.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان، اقتصاد مقاوم را با گسترش صادرات، توازن منطقه‌ای و کاهش هزینه‌های تولید امکانپذیر دانست و بیان کرد: ناکافی بودن وفاق ملی در تدوین و اجرای برنامه‌ها سبب شده اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های جاری دولت لحاظ شود.

وی اقتصاد مقاومتی را اقتصاد تاب‌آور و پایدار ملی معرفی کرد و گفت: آسیب‌پذیری اقتصاد ایران بسیار است و این مشکل باید با اجرای برنامه‌های اقتصادی برطرف شود.

اصغریان با اشاره به اینکه خطرهای بیرونی موجب شده اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی باید در مقابل آسیب‌ها مقاوم باشد.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان اقتصاد مقاومتی را راهبرد بلندمدت خواند و یادآور شد: اقتصاد درون‌زا از مهم‌ترین الزام‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی از تدوین راهبردهای اقتصاد مقاومتی تا یک ماه آینده در گیلان خبر داد و اظهار کرد: برنامه مذکور پس از دریافت از دستگاه‌های مختلف به مرکز ارسال می‌شود.

* سرشماری عمومی کشاورزی از 5 مهرماه در گیلان

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهر ماه تا 18 آبان ماه سال جاری به مدت 40 روز همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرا می‌شود.

وحید طیفوری به سهم قابل توجه کشاورزی در اقتصاد گیلان اشاره کرد و افزود: سرشماری عمومی کشاورزی لازمه آبادانی و خوداتکایی ملی است.

وی با تاکید بر جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق و به‌هنگام کشاورزی برای مسئولان و برنامه‌ریزان اقتصادی و کشاورزی، یادآور شد: آمار دقیق در برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی تاثیرگذار است.

طیفوری سرشماری عمومی کشاورزی را دارای نقش محوری و پایه‌ای در نظام ملی آمار کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزی منبع بسیار مهمی در زمینه تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای در این بخش است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گیلان خواستار ارائه پاسخ دقیق بهره‌برداران کشاورزی به ماموران آمارگیر شد و اظهار کرد: واحدهای تولیدی بزرگ کشاورزی و دامداری جزو بهره‌برداران کشاورزی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سرشماری مذکور برای نخستین بار به جای فرم‌های پاسخگویی کاغذی از تبلت استفاده می‌شود، تصریح کرد: اطلاعات جمع‌آوری شده در قالب گزارش‌های آماری و شبکه اطلاع‌رسانی در اختیار برنامه‌ریزان، مدیران جامعه و پژوهشگران کشور گذاشته می‌شود.

طیفوری دقت در جمع‌آوری اطلاعات و کاهش انتشار نتایج و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ را از جمله مزایای استفاده از تبلت عنوان کرد و افزود: کشاورزان کارت ملی خود را برای ثبت درست و دقیق مشخصات به ماموران سرشماری کشاورزی ارائه کنند.

* نگرشی دوباره به برنامه‌ها در گیلان

استاندار گیلان نیز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: گیلان از سند چشم‌انداز عقب است و باید نگرشی دوباره در برنامه‌ها داشته باشیم.

محمدعلی نجفی بر دقت و پیگیری فرمانداران در سرشماری عمومی کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: آمار دقیق در ارائه نقشه راه گیلان حائز اهمیت است.

وی به فعالیت ستاد پیشگیری و مبارزه با زمین‌خواری در گیلان اشاره کرد و گفت: حمایت از طرح‌های در حال اجرای سازمان کشاورزی در دستور کار است.

نجفی با تأکید بر نگاه توسعه‌ای در زندگی مردم، بیان کرد: مردم فقیر نمی‌توانند حافظ منابع طبیعی باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/42


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads