کد خبر: 59982 - تاریخ: چهارشنبه، 17 سپتامبر 2014 - 12:09

حجت الاسلام عاشوری:

برنامه ریزی زندگی مسلمانان باید دقیق تر از برنامه ریزی دنیای غرب باشد

امام جمعه خمام در مراسم اختتامیه طرح هجرت 3 در مدرسه دخترانه دهخدا خمام گفت : وقتی ما معتقد به قیامت هستیم، باید برنامه ریزی زندگی ما عمیق تر از برنامه ریزی غرب باشد که به قیامت اهمیت نمی دهد و یا برایش کم اهمیت است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در مراسم اختتامیه طرح هجرت 3 در مدرسه دخترانه دهخدا خمام از صبر و حوصله مدیریت مدرسه  تشکر نموده و اظهار داشت: مسئولیت انتقال فرهنگ دینی بر عهده نظام آموزش و پرورش است تا دانش آموزان با فرهنگ الهی آشنا شوند. در این راستا بیشترین سهم بر دوش معلمین، مدیران، معاونان و پرسنل آموزش و پرورش است.

 

وی با انتقاد از فقدان مطالب دینی، اخلاقی، قرآنی، معنوی و تربیتی در کتب درسی ما گفت: در گذشته این مطالب در کتاب های درسی وجود نداشته و اکنون نیز به همین ترتیب است. هنوز هم آنچه را که باعث سعادت انسان در دنیا و قیامت می شود، در کتاب های درسی ما مشاهده نمی گردد و عموماً به امور دنیا قناعت می شود.

 

امام جمعه خمام ادامه داد: وقتی ما معتقد به قیامت هستیم، باید برنامه ریزی زندگی ما عمیق تر از برنامه ریزی غرب باشد که به قیامت اهمیت نمی دهد و یا برایشان کم اهمیت است.

 

حجت الاسلام عاشوری اضافه کرد:  لذا بسیاری از مسائل را باید معلمین به دانش آموزان براساس همان دستورات دین و قرآن و مبانی آخرتی تعلیم دهند.

 

وی با اشاره به اعتقاد مسلمانان مبنی بر این که هر چیزی که ارزش داشته باشد، خداوند آن را ارزشمند قرار داده است، گفت:  ما معتقدیم خداوند مالک همه دنیا است و ارزش ها  به واسطه خداوند مطلق است. اما دنیای غرب قائل به ارزش های فردی و اجتماعی است که همگی نسبی واعتباری و قراردادی هستند.

 

امام جمعه خمام در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: وقتی ما در مسیر تربیت اسلامی قرار نداریم، همان اصطلاحات غربی را به کار می گیریم .مثلا وقتی می گوییم در جامعه باید حجاب حفظ شود علت رعایت آن را، حفظ ارزش های اجتماعی عنوان می کنیم. اما آیا به راستی حجاب ارزش اجتماعی است یا الهی؟

 

حجت الاسلام عاشوری اضافه کرد: در واقع چون خدا دستور داده حفظ حجاب واجب است باید آن را حفظ کرد و نه به خاطر ارزش های اجتماعی. اما در عمل می شنویم که باید حجاب را حفظ کرد چون بی حجابی بی احترامی به دیگران است. هیچ کس نمی گوید بی احترامی به خداوند می شود و دستور خدا زمین می ماند و شخص بی حجاب فردای قیامت عذاب می شود.

 

امام جمعه خمام با تاکید بر آموزش مسائل دینی واخلاقی به دانش آموزان گفت: ما باید این مسائل را بیاموزیم و آن ها را به دانش آموزان یاد دهیم. والا وقتی این دانش آموزان بزرگ می شوند و در آینده، به پست و مقام می رسند، دیگر نمی توانند ارزش های الهی را حاکم کنند.

 

دکتر عاشوری با اشاره به این جمله که « معلمی شغل انبیاست» اظهار نمود: ما مسلمانان موظف به اجرای احکام دین هستیم. مهم ترین وظیفه انبیا تعلیم و تربیت است و مگر معلمی شغل انبیا نیست؟ تعلیم و تربیت کار با ارزش و مسئولیت خطیری است که لازم است حمایت های همه جانبه از آن صورت گیرد.

 

وی در پایان تصریح کرد: رضایت خداوند اگر جلب شود بقیه مسائل حل شده است. انسان اگر همه لذت های دنیا را بچشد هیچ وقت راضی و خوشحال نمی شود و به آرامش نمی رسد مگر وقتی که خداوند از او راضی باشد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads