کد خبر: 59856 - تاریخ: دوشنبه، 15 سپتامبر 2014 - 11:23

محمود کنعانی در گفتگو با خوبان خبر اعلام نمود:

برگزاری جشن شکوفه ها در مدرسه شهید بصارتی چوکام/ استاندارد سازی گرمایشی در 5 مدرسه خمام انجام شده است

رئیس اداره آموزش و پرورش خمام در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: جشن شکوفه ها (پایه اول ابتدایی) ساعت 8 صبح روز 31 شهریور ماه، در مدرسه شهید بصارتی در چوکام خمام برگزار می گردد.

به گزارش خوبان: همه ساله آغاز پاییز در مهر ماه، نوید بخش فرا رسیدن بهار آموزش رسمی کشور است. امسال نیز بهار سال تحصیلی جدید از راه رسید و این روزها مدارس پذیرای میلیون‌ها دانش آموز هستند. دانش‌آموزانی که هر یک با بهترین امیدها و آرزوها پا به عرصه دانش می‌گذارند.

با توجه به در پیش بودن ماه مهر، با محمود کنعانی رئیس اداره آموزش و پرورش خمام هم صحبت شدیم تا در خصوص آخرین وضعیت مدارس بخش خمام در آستانه سال تحصیلی جدید جویا شویم.

خوبان خبر: تا کنون چند درصد دانش آموزان در مدارس خمام ثبت نام نموده اند و آیا ثبت نام به اتمام رسیده یا همچنان ادامه دارد؟

در ابتدا، آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس را تبریک عرض می نمایم.

آموزش و پرورش بزرگ ترین خانواده در جامعه ما است و آیینه تمام نمای جامعه است.

در این حوزه نسل آینده را تربیت می کنیم و این فرزندان هستند که آینده جامعه را تامین می کنند.

سال گذشته 7700 دانش آموز در مدارس خمام مشغول به تحصیل بودند و امسال هم 7300 دانش آموز تاکنون ثبت نام کرده اند. البته این آمار دقیق نیست. چون برخی دانش آموزان از پایه نهم به پایه دهم می روند و با احتساب دانش آموزان پیش دبستانی، پیش بینی می شود امسال نیز همان تعداد دانش آموز ثبت نام نمایند.

خوبان خبر: در مقاطع مختلف تحصیلی، چند مدرسه در خمام به فعالیت مشغولند؟

در حوزه روستایی 9 مجتمع آموزشی و پرورشی با 51 واحد آموزشی در خمام وجود دارد.

در حوزه شهری نیز مدارس به دو بخش دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند که 15 واحد دولتی در مقاطع سه گانه و 8 واحد غیر دولتی در مقطع ابتدایی و متوسطه اول در خمام وجود دارد.

خوبان خبر: امسال جشن بازگشایی مدارس در کدام مدرسه خمام برگزار می شود؟

جشن شکوفه ها (پایه اول ابتدایی) ساعت 8 صبح روز 31 شهریور ماه، در مدرسه شهید بصارتی در چوکام خمام برگزار می گردد.

جشن جوانه ها در پایه هفتم نیز در همین روز و از ساعت 10 صبح با حضور مسئولین بخش در مدرسه غیردولتی سفیر دانش برگزار می گردد.

همچنین زنگ مهر و مقاومت در نخستین روز از پاییز، در دبیرستان دوره اول دهخدا برگزار می شود.

خوبان خبر: با توجه به شش پایه شدن مقطع ابتدایی، آیا امسال آموزش و پرورش خمام به لحاظ فضای آموزشی با کمبود فضا مواجه هست؟

با توجه به استاندارهایی که برای فضای آموزشی مقاطع اول و دوم ابتدایی تعریف شده، اداره کل آموزش و پرورش بسته حمایتی را برای مدارس غیردولتی در نظر گرفته که عملا به نفع مدارس دولتی هم هست.

در این بسته، هر کدام از مدارس دولتی که آماری بیش از ظرفیت خود داشته باشد، دانش آموزان مازاد را به مدارس غیر دولتی می دهد و هزینه های آن را دولت تقبل می کند.

این بسته حمایتی با توجه به آمار بالای دانش آموزان در مدارس بسیار به ما کمک می کند.

در جلسه ای که به همین منظور با مدیران مدارس دولتی و غیردولتی در دوره ابتدایی تشکیل دادیم، استقبال خوبی از سوی مدیران به عمل آمد و وظیفه اطلاع رسانی به والدین دانش آموزان در این خصوص، به مدیران واگذار شد.

خوبان خبر: پیشرفت فیزیکی ساختمان دبیرستان استقلال واقع در جنب تعاونی فرهنگیان چند درصد است و آیا در سال تحصیلی 93-94 قابل بهره برداری است؟

این دبیرستان در اصل دبیرستان پاسداران است که ساختمان آن جز مدارس تخریبی می باشد.

در دولت قبل تصمیم گرفته شد که در مکان فعلی که قبلا مدرسه استقلال بود، مدرسه جدیدی احداث شود. این ساختمان هم اکنون 40 درصد پیشرفت داشته است.

هم اکنون دانش آموزان دبیرستان استقلال در ساختمان مدرسه دبیرستان دوره اول امام حسین (ع) درس می خوانند. یعنی دانش آموزان دو مقطع در یک فضا که عملا مشکلاتی را برای هر دو گروه دانش آموزان در پی دارد. ان شا الله سعی خواهد شد تا پایان سال تحصیلی جدید این مدرسه تکمیل شود.

از همه خیرین مدرسه ساز تقاضا داریم تا در امر نوسازی، مقاوم سازی و تجهیز مدارس دست خانواده آموزش و پرورش را بگیرند.

خوبان خبر: طرح هجرت در کدام مدارس خمام اجرایی شده است؟

طرح هجرت که طرح آماده سازی و رنگ آمیزی مدارس است، با کمک بسیج دانش آموزی سپاه مقداد در مدارس مولوی، دهخدا و توحید خمام در حال اجراست و طی چند روز آینده اختتامیه طرح هجرت برگزار خواهد شد.

خوبان خبر: آیا طرح استاندارد سازی مدارس در مدارس خمام اجرایی شده است؟

استاندار سازی سیستم گرمایشی در 5 مدرسه خمام انجام شده است، که این مدارس عبارتند از: محیا علی نژاد، شهید فیاض بخش، الغدیر، مولوی و شهید دستغیب. در این طرح، سیستم گرمایشی مدارس از بخاری گازی به سیستم گرمایشی استاندارد ( سیستم شوفاژخانه) تبدیل می شود.

هم چنین پنج مدرسه خمام برای هوشمندسازی به اداره کل آموزش و پرورش معرفی شده که عبارتند از مولوی، شهید بصارتی، شهید رافت مولایی، دبیرستان امام حسین (ع) و دبیرستان کوثر.

خوبان خبر: و کلام آخر…

آموزش و پرورش خمام جلسات شورای معاونین را در مدارس روستایی با حضور دهیاران، اعضای شورای روستا، اعضای انجمن اولیا و مربیان برگزار کردیم که خوشبختانه استقبال زیادی نیز از آن ها صورت گرفت و امیدواریم همگی این عزیزان به عنوان بازوی کمکی دست ما را می گیرند.

یکی از رویکردهای اصلی ما این است که از مشارکت همه سازمان ها و نهادها استفاده کنیم.

در همین جا از کلیه اعضای انجمن اولیا و مربیان، شورای اسلامی شهر و روستا و دهیاران، کمال تشکر را داریم و انتظار داریم که همه دلسوزان آموزش و پرورش دست ما را بگیرند.

در همین راستا مجمع خیرین مدرسه ساز را فعال کردیم و این عزیزان را به شورای آموزش و پرورش دعوت کردیم. قصد داریم تا از ظرفیت این افراد برای ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش منطقه استفاده شود.

خوبان خبر: با تشکر از وقتی که در اختیار سایت خبری تحلیلی خوبان خبر قرار دادید.

 

انتهای پیام/81

 

 

 

 

اخبار مرتبط:

اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۳ در منطقه خمام

به مشارکت همه دلسوزان نیازمندیم / تحصیل دانش آموزان مدرسه پاسداران روستای میان محل شیجان در کانکس زیبنده خمام نیست


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads