کد خبر: 5916 - تاریخ: یکشنبه، 26 آگوست 2012 - 20:51

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان:

سرمایه گذار در مناطق فاقد بوروکراسی اداری بیشتر حضور می یابد

حسین کاووسی گفت: نبود مسیر راه آهن در صنعت حمل و نقل استان و عدم معرفی فرصت های سرمایه گذاری گیلان در سطح بین المللی دو حلقه مفقوده باقی مانده در روند توسعه استان گیلان میباشد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: سرمایه گذار در مناطق با امنیت پایدار و فاقد بوروکراسی اداری بیشتر حضور می یابد.

به گزارش خوبان به نقل از خبرنگار مهر، حسین کاووسی عصر امروز در جمع مدیران منطقه آزاد انزلی افزود: نبود مسیر راه آهن در صنعت حمل و نقل استان و عدم معرفی فرصت های سرمایه گذاری گیلان در سطح بین المللی دو حلقه مفقوده باقی مانده تحقق ظرفیت های توسعه ای استان است که با برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری گام بلندی در این مسیر برداشته خواهد شد.

وی همچنین خواستار تداوم همکاریها با منطقه آزاد انزلی به خصوص در سطح بدنه کارشناسی شد و بر ضرورت جلب و جذب سرمایه گذار در منطقه تاکید کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست گفت: این منطقه یک حلقه جداگانه از زنجیره اقتصادی استان و کشور نیست بلکه در کنار سایر نهادهای استان حلقه تکمیل کننده فرآیند توسعه اقتصادی استان است که خود را نسبت به پیشرفت همه جانبه استان متعهد می داند.

سعید رحیمی برگزاری همایش برای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان به سرمایه گذاران خارجی را بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: مهمترین کارکرد و مزیت برگزاری چنین همایشی امکان معرفی دقیق و امکان سنجی شده اولویتهای سرمایه گذاری بخش های مختلف استان در یک محدوده زمانی مشخص به سرمایه گذاران تخصصی در هر بخش است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان هم در این نشست با بیان اینکه مسائل قانونی فی مابین در خصوص نحوه خدمات دهی بهتر به سرمایه گذاران قابل رفع بوده و می توان با مذاکره برای برطرف کردن آن حرکت کرد، گفت: با توجه به لزوم گسترش و تعمیق ارتباطات تجاری – اقتصادی با بخش های خصوصی و دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر می توان از ظرفیت های متعدد قانونی موجود در منطقه آزاد انزلی به منظور توسعه روابط با سرمایه گذاران خارجی فعال در این کشورها بهره برد.

منصور ملائی پور با تصریح براینکه در خصوص هر یک از 100 فرصت سرمایه گذاری عرضه شده در نخستین همایش بین المللی سرمایه گذاری استان کار کارشناسی و امکان سنجی از سوی دستگاه های ذی ربط صورت گرفته است، یادآورشد: استقبال اولیه سرمایه گذاران نسبت به فرصتهای سرمایه گذاری ارائه شده از سوی منطقه آزاد انزلی حاکی از ظرفیتهای بین المللی آن است و باید برای توانمندسازی مضاعف آن به عنوان تنها منطقه آزاد ایران در شمال کشور از تمامی ظرفیت های گیلان و استانهای همجوار بهره برد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads