کد خبر: 59045 - تاریخ: سه‌شنبه، 2 سپتامبر 2014 - 14:05

هاشمی شاهرودی در افتتاحیه اجلاس خبرگان:

جمهوری اسلامی مدیریت معنوی و فکری جهان اسلام را برعهده دارد/ خبرگان نقطه جمع اسلامیت و جمهوریت نظام هستند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: شکوفه‌های بیداری که در جهان اسلام مشاهده می‌شود، ریشه در انقلاب اسلامی دارد. در حال حاضر مدیریت معنوی و فکری جهان اسلام را جمهوری اسلامی برعهده دارد که با رهبری مقام معظم رهبری روز‌ به‌ روز مسیر را برای ظهور هموارتر می‌کند.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در ابتدای شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری با اشاره به سوابق آیت‌الله مهدوی‌کنی قبل و بعد از انقلاب وی را یکی از یاران امام(ره) و مقام معظم رهبری خواند و اظهار داشت: تقوای عملی و سیاسی ایشان چهره موجه و محبوبی از ایشان میان احزاب، گروه‌های سیاسی و مردم بوجود آورده بود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ابتدای سخنان خود رحلت چهار تن از اعضای خبرگان را تسلیت گفت و افزود: مجلس خبرگان رهبری در نظام از خطیرترین مسئولیت‌ها است که از سوی خداوند و مردم به عهده علماء و فقها نهاده شده است تا با شناخت از امامان(ع) و خداوند امتداد خط امامت را به درستی ترسیم کرده و حاکم و ولی جامعه اسلامی را در چارچوب ضوابطی که خداوند و امامان(ع) فرمودند به مردم معرفی کرده و بر استمرار حکومت اسلامی نظارت کنند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در ادامه در تشریح نقش علماء و فقها در اداره جامعه افزود: تاریخ پر از زندگینامه علمایی است که در برابر ظلم و ستم قیام کردند، اسلام اصیل را از هرگونه تحریف حفظ کردند و در مقاطعی از تاریخ نیز بر جامعه خود حاکم شدند. همین مراجع بودند که در تاریخ توانستند علی‌رغم همه ظلم‌ها و ستم‌ها، امت اسلامی را از ذوب شدن در تحریف‌ها حفظ کنند و نه تنها اسلام راستین را در جهان حفظ کنند، بلکه با ظهور عالم بزرگی به نام امام خمینی و با تکیه بر مسند مرجعیت، شیعه و نیابت از امام زمان(عج) و اعتماد به مردم ایران، انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی برسانند، نظام اسلامی را بر اساس احکام دین مبین اسلام و اصل ولایت فقیه پایه‌گذاری نمایند، تحول عظیمی در جهان معاصر ایجاد کنند و بذر بیداری را در جهان اسلام بکارند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شکوفه‌های بیداری که در جهان اسلام مشاهده می‌شود، ریشه در انقلاب اسلامی دارد. در حال حاضر مدیریت معنوی و فکری جهان اسلام را جمهوری اسلامی برعهده دارد که با رهبری مقام معظم رهبری روز‌به‌ روز مسیر را برای ظهور هموارتر می‌کنند.
آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نظریه‌های غربی را با چالش روبرو کرد. ایران قله‌های عزت و پیشرفت را درهم نوردیده و مردم مظلوم را در همه جهان حمایت کرده و نیروهای مقاومت را رهبری می‌کند.

وی اظهار داشت: آنچه این روزها در عراق، سوریه و لبنان مشاهده می‌شود، این است که استکبار با همه قدرت وارد شده، اما کار به جایی نمی‌برد. همچنین پیروزی حماس شعاعی از ولایت فقیه می‌باشد که در منطقه منتشر شده است.

طرح شوم ایجاد گروه‌های تکفیری برای جلوگیری از نفوذ ایران در جهان اسلام است

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: پیروزی مقاومت فلسطین از برکات انقلاب اسلامی است که خود مقاومت فلسطین نیز بر آن اعتراف دارد. البته نظام سلطه و غرب هرگز دست از دشمنی با نظام اسلامی بر نمی‌دارد و هر روز با اقدام تازه‌ای وارد می‌شود، نظیر طرح شوم آنان برای ایجاد گروه‌های تکفیری و تجهیز آنان.

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به طرح شوم آمریکا، اسرائیل و انگلیس برای ایجاد گروه‌های تکفیری و تجهیز آنان گفت: این کشورها برای تخریب چهره اسلام و جلوگیری از نفوذ ایران در جهان اسلام با پول‌های نفتی برخی کشورهای منطقه، گروه‌های تکفیری را ایجاد کرده و آنها را آموزش دادند.

وی اظهار داشت: آنها قصد دارند با استفاده از جنایت‌های گروه‌های تکفیری و گرم شدن بازار فتنه‌های قومی و مذهبی، اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را از بین برده و بیداری اسلامی را متوقف کنند تا چهره اسلام راستین را در جهان مشوش جلوه دهند و سیطره خود را در کشورهای اسلامی افزایش دهند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این فتنه‌های مذهبی و گروه‌های تکفیری ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل هستند، ادامه داد: برای مقابله با این پدیده شوم ضرورت دارد نخبگان و علمای جهان اسلام به صحنه رویارویی با آنها وارد شده و با صراحت و صبوری جلوی انحراف و تفرقه در میان مسلمانان را گرفته و از تحقق اهداف شیطان بزرگ در منطقه جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: علما و نخبگان باید با بیان قرائت دقیق از دین جوانان را روشن کنند تا آنها در دام ادیان دروغین و جهادهای منحرف گرفتار نشوند و میراث فقه اسلامی را از عالمان کسب کرده و از حکومت‌های مزدور و علمای درباری تقلید کورکورانه نکنند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز شیطان بزرگ با بکارگیری سناریوی پیچیده‌ای سعی در ایجاد تفرقه در خصوص امت اسلامی دارد که همه علماء وظیفه دارند با این سناریو مقابله کرده و طرح‌های دقیقی را در این راستا تنظیم کنند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با بیان اینکه ایران امروز به قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده است، گفت: خواست ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اراده رژیم صهیونیستی را درهم کوفته و اقتدار مردمی و نظامی ایران به قدرت بازدارنده مستحکمی در برابر هر تجاوز بدل گردیده است.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خویش با اشاره به انهدام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت: این پهپاد برای جاسوسی از مراکز هسته‌ای وارد ایران شده بود که توسط نیروهای مجاهد منهدم شده و دشمنان را ناامید کرد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تردیدی نیست که با وجود این امت همیشه در صحنه و آن نیروهای قدرتمند و دانشمند هرگونه تأدی و تجاوز به تمامیت ارضی و کیان انقلاب با شدت و قدرت پاسخ گفته می‌شود.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی پیروزی مقاومت فلسطین را تبریک گفت و اظهار داشت: یاد شهدای گلگون‌کفن این مقاومت را که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند، گرامی می‌داریم و از هدایت‌های مقام معظم رهبری و حضور ملت مسلمان در راهپیمایی روز قدس تشکر می‌کنیم.

شمارش معکوس برای محو رژیم صهیونیستی از نقشه جهان آغاز شده است

وی به کشورهای جهان هشدار داد که شمارش معکوس برای محو رژیم صهیونیستی از نقشه جهان آغاز شده است و تصریح کرد: جهانیان امروز بیدار گشته و حذف و محو رژیم غاصب صهیونیستی را خواستارند، امیدواریم که به دست مردم شجاع غزه و سایر فلسطینیان در کرانه باختری این مهم به وقوع بپیوندد.

خبرگان چشمان بصیر ملت در شناخت رهبری هستند

آیت‎الله هاشمی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه خبرگان چشمان بصیر ملت در شناخت رهبری هستند، گفت: خبرگان نقطه جمع اسلامیت و جمهوریت نظام هستند که مقبولیت اجتماعی فقیه را از سوی خداوند و امامان معصوم(ع) تدبیر می‌کنند و از این رو، مجلس خبرگان رهبری در هندسه نظام نقش محوری دارد.

وی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه در عمق آموزه‌های دینی و عملی امامان شیعه(ع) جای داشته است، توضیح داد: حاکمیت عالمان شیعی و قرآن بر جامعه اسلامی بر اساس فرمایشات امام علی(ع) یک مسئولیت شرعی است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به شرح و تفسیر آیه‌ای از آیات قرآن در خصوص ولایت فقیه پرداخت.

دولت توفیقات خوبی در بخش های مختلف داشته است

آیت الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت نیز رئیس جمهور گزارشی از اقدامات دولت در طول یک سال اخیر ارایه داد که خوشبختانه و بحمدالله توفیقات بسیار خوبی در بخش های مختلف حاصل شده است و برای رئیس جمهور و اعضای هیات دولت از خداوند متعال برای رسیدن به اهداف خود، نظام و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب توفیق مسالت داریم و توصیه می کنیم همه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه سطوح مدیریتی به خصوص سطوح عالیه ضمن هماهنگی و همدلی در مسیر پیروی و اجرای فرامین رهبری قدم بردارند و توصیه های 15 گانه اخیر ایشان به دولت که همگی آنها نشات گرفته از درایت و دقت نظر و اشراف عاقلانه و مدبرانه مقام معظم رهبری است، باید سرلوحه امور مسئولان قرار بگیرد.

ما از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنیم

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب در این رابطه بارها فرموده بودند که به مذاکره با مستکبران به خصوص آمریکا امیدی نبوده و نیست و در مقابل زورگو سخن گفتن نتیجه ای ندارد. تحریم های جدید آمریکا نیز این موضوع را ثابت می‌کند البته ما از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم و برای آنها آرزوی توفیق داریم و در این مذاکرات باید عزت و استقلال کشور حفظ شود که نشانه پیشرفت آن عدم زورگویی و رفع تحریم ها است که این موضوع (تحریم ها) تجاوزی آشکار بر ملت ما است که البته هدف تیم مذاکره کننده ما هم برداشتن تحریم ها است.

نایب رئیس مجلس خبرگان در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت آیت الله مهدوی کنی گفت: به درگاه خداوند متعال برای شفای کامل ایشان دعا می کنیم و امیدواریم رئیس مجلس خبرگان رهبری هر چه زودتر بطور کامل بهبود یابند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads