کد خبر: 58887 - تاریخ: یکشنبه، 31 آگوست 2014 - 21:50

مقتدی صدر با لباسی متفاوت+عکس

همزمان با اعلام آغاز حملات نیروهای ارتش عراق برای آزادسازی شهر شیعه نشین آمرلی، تصویری از فرمانده گردان‌های صلح در یونیفرم نظامی منتشر شد.

به گزارش خوبان، فرمانده عملیات دجله امروز از شکسته شدن محاصره ۸۱ روزه شهر آمرلی با آزادسازی مسیر طوزخرماتو به آمرلی خبر داد و افزود: با حمایت نیروی هوایی و نیروهای ارتش و گردان‌های صلح از سه محور به عناصر داعش در آمرلی حمله کردیم و توانستیم ۷ روستا را از دست این گروه تکفیری آزاد کنیم.
«عبدالامیر الزید» گفت: در این حمله نیروهای عراقی نزدیک به ۱۰۰ تروریست داعشی را به هلاکت رساندند و خودروهای آن‌ها را منهدم کردند.

 

مقتدی صدر

 

همزمان با اعلام آغاز حملات نیروهای مسلح برای آزادسازی شهر شیعه نشین آمرلی، تصویری از سیدمقتدی صدر رهبر جناح صدر در عراق و فرمانده گردان‌های صلح در یونیفرم نظامی منتشر شد.

مقتدی صدر هدف از تشکیل گردان‌های صلح را کمک به ارتش و آزادسازی مناطق تحت اشغال عنوان کرده است و اعلام کرده که این گردان‌ها در سامراء، آمرلی و سایر مناطق حضور دارند.

حیدر العبادی نخست وزیر مکلف عراق نیز ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌های ارتش این کشور در منطقه آمرلی تاکید کرد این پیروزی مقدمه آزاد سازی دیگر مناطق عراق از چنگال تروریست‌ها خواهد بود.

شبکه تلویزیونی العراقیه در کرکوک در ارتباط زنده با این شبکه اعلام کرد هواپیماهای عراقی همزمان با پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در منطقه آمرلی به توزیع کمک‌های انسانی در بین مردم منطقه اقدام کردند.

در چند روز گذشته چند عملیات گسترده برای رفع حصر این شهر صورت گرفت که سرانجام در عملیات دیشب و صبح امروز که سیل خروشان نامیده شد، آمرلی از محاصره درآمد.

هنوز ۲۵ روستا از ۳۳ روستای مناطق شمالی آمرلی در دست تروریست‌هاست اما جاده ۳۵ کیلومتری طوزخرماتو به آمرلی پاکسازی شد.

منبع: ابنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads