کد خبر: 58696 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 آگوست 2014 - 23:23

رئیس شورای شهر خمام:

با وجود عملکرد شهرستانی نگاه و بودجه بخشی بر خمام وجود دارد

سید مجتبی حسینی نسب گفت: با وجود تمام پیگیری‌های انجام شده برای شهرستان شدن خمام این امر تاکنون محقق نشده و با وجود عملکرد شهرستانی، نگاه و بودجه‌ی بخشی بر خمام وجود دارد.

به گزارش خوبانسیدمجتبی حسینی‌نسب در جلسه‌ی گزارش عملکرد شش‌ماهه‌ی دوم شورای اسلامی این‌شهر در دوره‌ی چهارم که عصر امروز در کانون شهید حق‌شناس خمام برگزار شد، امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانسته و افزود : مردم سالاری واژه‌ای است که در بسیاری از قانون‌های اساسی جهان به عنوان مبنای تئوریک محض باقی مانده، اما در کشور ما مردم سالاری دینی مولود اندیشه‌ی امام راحل بوده که مقام معظم رهبری آن‌را ادامه داده است.

ریاست شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به تهیه و تدوین طرح چشم انداز 1404 ایران، گفت : بر اساس این طرح ایران باید کشور اول خاورمیانه باشد و ایران در این طرح به‌عنوان کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل در نظر گرفته شده است.
به گفته‌ی این مسئول، برای تحقق این طرح باید توسعه را مطرح کرده و در پیش بگیریم.
 
حسینی‌نسب توسعه را تکامل سطح زندگی برای رسیدن به شرایط آرمانی دانسته و افزود : مفاهیمی همچون آزادی، عدالت، پویایی اجتماعی و فرهنگی دستاورد توسعه بوده که دستیابی به آن بدون مشارکت و حضور مردم میسر نمی‌شود.
وی با اشاره به وعده‌ی دخیل کردن مردم در مدیریت شهر که در جلسه‌ی گزارش عملکرد شش‌ماه اول مطرح شد، یادآور شد : مجمع مشاوران شورای شهر خمام به صورت پایلوت در استان گیلان با حضور 24 نفر از نخبگان خمام تشکیل شد که این اولین قدم در این راستا بوده است.
ریاست شورای اسلامی شهر خمام به واقف بودن در خصوص مشکلات شهر اشاره کرده و ادامه داد : خمام بر اساس سرشماری سال 1390 دارای جمعیت شهری نزدیک به 18 هزار نفر بوده که در سال 1393 این جمعیت به حدود 20 هزار نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه جمعیت شهری خمام از جمعیت شهری بسیاری از شهرستان‌های استان گیلان و بخش‌های شهرستان رشت بیشتر است، گفت: مشکلاتی از جمله ترافیک و باز نشدن خیابان 18 متری وجود دارد.
به گفته‌ی وی، با وجود تمام پیگیری‌های انجام شده برای شهرستان شدن خمام این امر تاکنون محقق نشده و با وجود عملکرد شهرستانی، نگاه و بودجه‌ی بخشی بر خمام وجود دارد.
وی، افزود : خمام در کمیته‌ برنامه‌ریزی استانداری به‌عنوان یکی از بخش‌های شهرستان رشت در نظر گرفته شده و مانند خشکبیجار با جمعیت شهری ۸ هزار نفر دیده می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه موجودی حساب شهرداری خمام در آغاز هر ماه 0 است، گفت : ماهیانه 120 میلیون تومان حقوق کارکنان شهرداری است.
سیدمجتبی حسینی‌نسب همچنین به نام گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرده و یادآور شد : امروزه کار اجرایی در ایران اسلامی روحیه‌ی جهادی می‌خواهد و قطعاً مشکلات موجب نمی‌گردد که بگوییم کار صورت نمی‌گیرد و در همین راستا لحظه‌ای درنگ نکرده و برای احقاق حقوق و خواست مردم از پا ننشسته‌ایم.
 
این مسئول، با اشاره به اینکه ما یک نظام متمرکز داریم که در رأس آن دولت قرار دارد، گفت : اعتقاد ما این است که باید به سمت نظامی نیمه بسیط و غیرمتمرکز حرکت کنیم، زیرا در نظام غیر بسیط تقسیم امور ملی و محلی است. 
حسینی‌نسب،‌ حضور دولت در رأس امور را به عدد ۸ تشبیه کرده و یادآور شد : افق چشم‌انداز ۲۰ ساله‌ کشور ما توسعه‌گرا بوده که باید اصلاح نظام سیاسی و اداری صورت گیرد. وی خاطرنشان کرد: دولت در رأس و به صورت عدد ۸ قرار گرفته است که باید به عدد ۷ تغییر یابد تا بتوانیم از پایین به بالا حرکت کنیم، یعنی با ساخت خمام، شهرستان رشت را بسازیم و با ساخت شهرستان رشت استان گیلان و در نهایت کشور خود را بسازیم. 
 
ریاست شورای شهر خمام، خاطرنشان کرد : شوراهای اسلامی به عنوان پرچمداران توسعه علمی و حرکت دهندگان از پایین به بالا می‌توانند نگرشی کلام‌نگر، تمرکزگرا، مرکز به پیرامون و از بالا به پایین را به نگاهی از پایین به بالا تغییر داده تا علاوه بر تحقق شعار کوچک زیباست، توسعه‌ی محلی صورت پذیرد.
باید ساختار سیاسی و اداری ما دستخوش تغییر قرار گیرد.
 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads