کد خبر: 58611 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 آگوست 2014 - 10:42

دو آموزگار وارسته

محمد علیدخت

دستشان بریده باد و چشمانشان کور؛ آنان که شما دو آموزگار بزرگ را از دامان ملت جدا کردند.

هشتم شهریور، یادآور کوچ دو پرستوی سبک بال تا افق عرش، رجایی و باهنر است. دو معلم بزرگ عمل، نه شعار، دو آموزگار وارسته که پیشه شان انسانیت و خلوص بود به راستی که شهیدان گرانقدر این روز، اسطوره کامل خویشتن سوزی و اخلاص بودند.

ای رجایی ای مرد عمل؛ ای تندیس عشق که  هنر را در خدمت به محرومان و برآوردن حاجت نیازمندان. می دیدی ای راحت شده از دوزخ خاک، ای که دلت همیشه در تپش گرفتن دست نیازمند روستایی و شهری بود؛ سخنان دلنشین تو چین و چروک های هزار ساله را از پیشانی ملت می سترد و دستان آسایش ندیده ات غبار را از آیینه دل مردم می زدود.

ای باهنر؛ ای هنرمندترین مرد خدایی، ای که هنر خدمت به خلق را در سایه ی رضای حق به ما آموختی، ای که سراچه دل ها هنوز  نقش هر اخلاص تو را در خود دارد، ای چشمان بیدار انقلاب و ای دستان خدمتگزار نظام، خاطره اخلاصتان در دلهای ما زنده و جاوید است.

دستشان بریده باد و چشمانشان کور؛ آنان که شما دو آموزگار بزرگ را از دامان ملت جدا کردند؛ هم آنان که سادگی دستانتان و مهربانی نگاهتان را تاب نیاوردند؛ آن نگاه های رنج کشیده که از کویر نگاه هر نیازمندی درد کشیده تر بود، نگاه هایی که در قاب دیده  و دل ها جاوید مانده است. شما دو فرشته بودید که زمامداری می کردید هنوز نامتان یادآور ساده زیستی و زبانزد خاک نشین در هر کوی و برزن است. به روح دردمند و آزاد شده شما؛ آلاله های خونین سرزمین مان سلام و درود عاشقانه می فرستیم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۴

  1. پارسا
     | 2014/08/28 - 11:39
    پاسخ

    به فرمایشات مقام معظم رهبری می نگرم که فرمودند: شهید رجایی و باهنر حقاٌ و انصافاٌ دو چهره انقلابی و مومن بودند و زندگی و شهادتشان درس آموز بود….. امیدواریم که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم التماس دعا برادر محمد علیدخت خیلی خوشحال شدم که دوباره به سایت برگشتید……

  2. گمنام...........
     | 2014/08/28 - 11:54
    پاسخ

    از مسئولین سایت سوال داشتم که آیا حقیقت دارد که جناب آقای محمد علیدخت دیگر با سایت شما همکاری ندارند و این آخرین یادداشت شان در سایت بوده … ولی آقای علیدخت دلمون برای پیامهای زیبایتان تنگ خواهد شد…

  3. بچه های کوچه بس کوچه
     | 2014/08/28 - 12:04
    پاسخ

    سلام استفاده کردیم برادر بسیجی محمد علیدخت………خیلی خوب .خیلی خوب……

  4. بچه های کوچه پشتی
     | 2014/08/29 - 21:14
    پاسخ

    باسلام خداقوت .انصافا *آموزگار وارسته * شایسته دو بزرگ مرد، رجایی و باهنر هست.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads