کد خبر: 58547 - تاریخ: چهارشنبه، 27 آگوست 2014 - 14:18

به پیشنهاد آیت الله قربانی؛

پاشاکی مدیر حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین(ع) گیلان شد

حجت‌الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی، مدیر حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین(ع) گیلان شد.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم: به پیشنهاد آیت‌الله زین العابدین قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان حجت‌الاسلام احمد‌عبدالله زاده پاشاکی مدیر حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین(ع) گیلان شد.

عبدالله زاده پاشاکی امام جمعه لاهیجان و از اساتید مدارس علمیه گیلان بوده که با حفظ سمت به این مسئولیت منصوب شده است.

وی از 15 شهریور فعالیت خود در حوزه امیرالمونین(ع) را آغاز می‌کند.

احداث حوزه امیرالمومنین (ع) از سال 89 آغاز شدو فاز نخست این حوزه با 25هزار متربع زیربنا به بهره‌برداری رسید و با اتمام فاز دوم و سوم که بدون وقفه در حال اجراست زیربنای این حوزه به بیش از 71هزار مترمربع می‌رسد.

این حوزه در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، خدماتی با تمام تجهیزات کامل مانند مجتمع آموزشی بوده و دارای منازل سازمانی برای اساتید و طلاب است.

حوزه امیرالمومنین (ع) در زمینی به مساحت 40 هکتار احداث شده و برای تامین هزینه‌های جاری دارای یک‌هزار و 200مغازه سرقفلی در مجتمع آدینه رشت که در حال ساخت بوده است و یک جایگاه سی‌ان‌جی دارد.

ساخت اقامتگاه برای طلاب، مسجد اعظم و کتابخانه بزرگ حوزه علمیه گیلان در فازهای بعدی مجتمع حوزه امیرالمومنین (ع) گیلان لحاظ شده است.

این حوزه دارای امکانات و تجهیزات کامل از جمله 396 حجره، 22کلاس 50نفره و چهار کلاس 200نفره بوده و کتابخانه‌ای با زیربنای یک‌هزار و 100 متر مربع و گنجایش 36 هزار جلد کتاب دارد.

علاوه بر تلاش‌های ویژه آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت‌الله سیستانی از مراجع اعظام تقلید، شورای حوزه علمیه قم، مردم ولایتمدار گیلان و کشور برای ساخت این حوزه کمک مالی داشته‌اند.

این حوزه ظرفیت پذیرش دوهزار طلبه را پس از پایان فاز دوم و سوم دارد و از امکانات رفاهی، خدماتی، بهداشتی، ورزشی وغیره برخوردار بوده و بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام می‌شود.

کلاس‌ها، اتاق‌های اساتید، نمازخانه، کتابخانه، فضای آموزشی، خوابگاه، سالن کنفرانس، سلف‌سرویس، دارالشفا و مراکز پژوهشی را از امکانات فاز نخست این حوزه است.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads