کد خبر: 58457 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 آگوست 2014 - 23:44

مجتبی پوریوسفی مسئول کانون امام رضا(ع) خمام در گفتگو با خوبان خبر:

زنده نگه داشتن یاد خدا در دل مردم مهم ترین هدف تشکیل کانون/ هر خمامی با یک شاخه گل از خادمین حرم رضوی (ع) استقبال می نماید

حجت الاسلام پوریوسفی گفت: خادمین حرم رضوی ساعت 18 عصر یک شنبه 16 شهریور میهمان مردم خمام هستند.

به گزارش خوبان: کانون امام رضا (ع) خمام سه سال است که افتخار میزبانی از خادمین حرم رضوی (ع) را در شهر خمام بر عهده دارد.

به همین مناسبت با حجت الاسلام و المسلمین مجتبی پور یوسفی مسئول کانون امام رضا (ع) خمام هم صحبت شدیم.

خواننده گفتگوی ما با این روحانی جوان و خوشفکر باشید.

 

مجتبی پوریوسفی

 

خوبان خبر: کانون در چه سالی آغاز به کار نمود؟ چه هدفی را از تشکیل کانون دنبال می کردید؟

کانون امام رضا حدود سه سال است که به وسیله جوانان مذهبی خمام تشکیل شده و تولد یافته از هیئت های گذشته شهر خمام بوده است. هدف آن هم تربیت دانش آموزان و نیروهای فرهنگی و مذهبی برای شهر، انقلاب و اسلام است.

مهم ترین هدف تشکیل کانون، این است که مردم به یاد خداوند متعال بیفتند. چون اهل بیت نیز وسیله ای برای یادآوری خداوند متعال هستند.

گاه خداوند از یاد مردم می رود. در واقع دنیا برای مردم حجاب ایجاد می کند. ما می خواهیم به وسیله استقبال از خادمان حرم اهل بیت (ع) این غفلت، حجاب و ستر را از چشم های مردم کنار بزنیم تا آن ها بتوانند حاجاتشان را مستقیم با امام رضا (ع) در میان بگذارند.

خوبان خبر: کانون در دهه کرامت چه برنامه هایی را در دست اجرا دارد؟

در ابتدای تاسیس کانون خداوند متعال این توفیق را به کانون داد تا بتواند مجری و خادم استقبال از کاروان رضوی باشد.
در دهه کرامت جشن میلادی را برای این دو وجود مقدس، در شهر خمام داریم . این کار، کار تمام شهر است نه فقط کانون. ما فقط به این مجموعه کمک می کنیم. این مجموعه متشکل از بخشدار، امام جمعه، شهردار، سپاه، بسیج، کانون جوانان رضوی استان، که مسئول اصلی برنامه هاست و از همه مهم تر خود مردم است.
کانون در سه سال اخیر به عنوان خادم، این مسئولیت را انجام داده است و ان شا الله امسال نیز این برنامه را اجرایی می نماییم.

خوبان خبر: مهمترين رسالت کانون را چه می دانید؟

مبنای کار کانون فرهنگی و تبلیغی امام رضا (ع)، کار فرهنگی و آموزشی است. در سطح شهرهم بنا داریم سالانه یک سری فعالیت های مذهبی را به صورت همایش و مراسم برگزار نماییم.
درابتدای امر که در کنار دوستان، اهداف اصلی کانون را ترسیم می کردیم تنها هدف خود را احیای سیره اهل بیت علیهم السلام و سیره رضوی علیه السلام در شهر خمام قرار دادیم.

 خوبان خبر: آيا خمام به ايده آل هاي کانون امام رضا (ع) نزديک است؟

به تقدیر الهی ما امروز در شهر خمام هستیم و این پرچم اسلام و انقلاب و اهل بیت امروز در خمام به دست همین جوان ها بالاست و الحمدلله ما هم راضی هستیم به رضای خداوند که ما را در این منطقه از هستی قرار داده است.

لذا فرقی نمی کند. در هر جایی که هستیم باید فعالیت خود را با جدیت ادامه دهیم.

خوبان خبر: به نظر شما چرا مردم تا حدي از اسلام واقعي و اهل بيت علیهم السلام فاصله گرفته اند؟ راهکار چیست؟

گاهی مشاهده می شود که مردم اعتقادات و ایمان خود را فراموش می کنند. اما در مواقع حساس، هنوز مردم ایران اعتقاد خود به اهل بیت (ع) را نشان داده اند مثل همین دهه کرامت، دهه عاشورا و مثل مراسمات دیگر مذهبی.
هنوز ارادت ها باقی است ولی هجمه دشمن بالاست. میدان خطری که دشمنِ دین، اسلام و انقلاب برای مردم ایران ایجاد کرده بالاست. گاهی پای انسان می لغزد اما می بینیم هر محرم که می رسد دوباره مردم به اعتقادات خود باز می گردند.
در میدان سختی هستیم که باید از این گذر سخت عبور کنیم و سعادتمند شویم.
راهکار بنده این است که بیشتر مطالعه کنیم. کسی که با قرآن، مسجد و اهل بیت ارتباط دارد خود را در سپر حافظت شده اهل بیت قرار داده است.
اهل بیت (ع)، تنها سپر حفاظت در برابر تیرهایی است که از سوی دشمن به سمت ما می آید.
اگر به زیارت امام رضا (ع) رفتیم، به ایشان نزدیک شدیم و از ایشان درخواست کردیم از ما محافظت خواهند نمود. این وعده تخلف ناپذیر خداوند متعال است.
خوبان خبر: کانون تا پایان سال چه برنامه هایی دارد؟
 

برنامه تربیتی کانون که سه سال از شروع آن می گذرد، همچنان ادامه دارد.
4 گروه دانش آموزی 15 نفره، در طول هفته به صورت مداوم کلاس دارند. یک گروه 35 نفره خانم ها نیز به صورت هفتگی کلاس های قرآن و سایر مسائل اعتقادی دارند.
یک گروه دانشجویی نیز مباحث اعتقادی و شبهات را هر جمعه صبح برگزار می کنند.
SAM_5958
استقبال مردم خمام از خادمین حرم رضوی در سال 92
تا پایان سال چهار همایش بزرگ را در سطح شهر داریم.
70 درصد برنامه های ما تربیتی و دانش آموزی و 30 درصد باقی مانده به صورت فرهنگی و در قالب همایش و مراسم است. هر بار به وسیله تبلیغات و پوسترهای که در سطح شهر نصب می کنیم به مردم اطلاع می دهیم که در این محافل الهی شرکت کنند.

 خوبان خبر: خادمین امام رضا (ع) چه روزی میهمان مردم خمام هستند؟

خادمین امام رضا که دراین چند ساله حافظ این شهر بوده اند و در حقیقت میزبان هستند و نه میهمان؛ ساعت 18 عصر روز یکشنبه 16 شهریور ماه به خمام می آیند.
و مردم خمام از خادمین حرم رضوی (ع)، از روبروی بخشداری خمام تا صحن مسجد جامع استقبال می کنند.

 خوبان خبر: امسال چندمین سالی است که خادمین حرم رضوی به خمام می آیند؟

امسال چهارمین سالی است که خادمین حرم امام رضا (ع) قدم بر چشم مردم خمام می گذراند و البته این مراسم حدود 6-7 سال است که در کل کشور برگزار میشود. ایشان در دومین سالی که به استان گیلان آمدند به خمام دعوت شدند.
به گفته خادمین یکی از بهترین شهرهایی که از ایشان استقبال می شود خود خمام است. به اذعان خود شهرستان رشت نیز خمام یکی از بهترین میزبانان برای خادمان رضوی است.

 خوبان خبر: کمی از برنامه های روز استقبال برایمان بگویید.

برنامه هایی همچون مداحی، ابتهال، قرائت قرآن، سرود، شعرخوانی، اهتزاز پرچم رضوی و خواندن میثاق نامه را در دستور کار داریم.
ابتدا یک سری برنامه توسط مجموعه اجرا می شود و بعد خود خادمین برنامه های مخصوصی دارند. میثاق نامه ای که صحبتی است با امام رضا، پرچمی را بر سر میله پرچم به اهتزاز در آوردن، سخنرانی و مداحی جز برنامه های خادمین است.
ما معتقدیم خود امام رضا (ع) برنامه ها را ترتیب می دهند و گرداننده اصلی این مراسم هستند. ما گاهاً برنامه ای را می چینیم و خود ایشان این برنامه را حذف می کنند و برنامه دیگری را جایگزین می کنند.
خوبان خبر: مردم خمام تا کنون چگونه از خادمین امام رضا (ع) استقبال کرده اند؟ پیش بینی شما از استقبال امسال مردم خمام چیست؟
مردم خمام فرای انتظار ما پاسخ داده اند و در واقع آن ها باید از ما انتظار داشته باشند. ان شا الله که همه ما از این دهه و از این روز بیشترین استفاده را ببریم.
ما یک شعاری داریم که هر خمامی عاشق با یک شاخه گل به استقبال خادمین امام رضا (ع) برود. اگر مردم هر کدام با یک شاخه گل بیایند، خمام در روز استقبال عطرباران و گل باران می شود.

 خوبان خبر: مجموعاً چند خادم به شهر خمام تشریف فرما می شوند؟

10 خادم و برنامه ريز از آستان قدس رضوي به خمام می آیند.

 خوبان خبر: چه انتظاری از مسئولین بخش خمام دارید؟ آیا تلاش ها راضی کننده هست؟

مسئولین در سه سال گذشته با شور و اشتیاق فراوان از این مراسم استقبال کردند.
مراسم استقبال از خادمین حرم رضوی (ع) از جمله معدود مراسماتی است که همه مسئولین با شور و اشتیاق به برگزاری آن کمک می کنند.
طی جلساتی که با مسئولین داشتیم از آن ها کمک هایی خواسته ایم که ایشان نیز با استقبال کامل، پذیرفته اند.
تنها امیدواریم که با هماهنگی بتوانیم در روز یک شنبه با نظم خاصی مراسم را برگزار نماییم.
خوبان خبر: از وقتی که در اختیار سایت خبری تحلیلی خوبان خبر گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم و برای کانون امام رضا (ع) آرزوی توفیق در راه رسیدن به اهداف مقدسشان را داریم.
انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. ناشناس
     | 2014/09/29 - 18:00
    پاسخ

    mohit zist ra dar markaz kar gharar bedid. roodkhaneh khomam khoshk shodeh. mohit zist, agahi be mellat, tarbiyat moshaver mohit zist.ba madresh o daneshgah dar mohit zist faal shid
    mellat imanash raft

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads