کد خبر: 58432 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 آگوست 2014 - 13:38

155 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه سفید رود رها سازی شد

رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه از رها سازی 155میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه سفید رود این شهرستان خبر داد.

به گزارش خوبان، حمیدرضا سلیمانیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد بچه ماهی رها شده 120 میلیون قطعه بچه ماهی سفید از نوع بهاره و 35 میلیون قطعه نیز از نوع ماهیان سیم، سوف، غضروفی و سایر گونه ها بوده است که در منطقه بندرکیاشهر رها سازی شده است.

وی گفت: رها سازی این تعداد بچه ماهیان در رودخانه سفیدرود شهرستان نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه رها سازی بچه ماهی در رودخانه سفیدرود از اوایل خردادماه در این شهرستان آغاز شده افزود: رها سازی این میزان بچه ماهی تا اواخر مردادماه ادامه داشته است.

سلیمانی گفت: در اجرای این طرح اداره شیلات و مراکز تکثیر و پرورش شهید بهشتی رشت، شهید انصاری و یوسف پور همکاری داشته اند.

وی یادآور شد: حفظ ،احیاء و بازسازی ذخائر رودخانه سفید رود و دریای خزر از اهداف مهم رها سازی بچه ماهیان در رودخانه سفیدرود بوده است.

وی با بیان اهمیت اجرای طرح رها سازی ماهیان در رودخانه سفیدرود آستانه اشرفیه افزود: بدون تردید اجرای این طرح نتایج و فواید بسیار زیادی را برای ساحل نشینان ،صیادان بومی خواهد داشت.

وی گفت: با بازگشت درصد بالایی از این بچه ماهیان که بازسازی ذخائر دریایی را به همراه دارد در سالهای آینده شاهد رونق بخش صید و صیادی خواهیم بود.

وی در ادامه حفظ ذخائر دریائی را وظیفه همه عنوان کرد و اظهار داشت: به منظور رها سازی بچه ماهیان استخوانی در این شهرستان امسال 30 هزار قطعه از ماهیان مولد سفید در این شهرستان صید شده است.

وی گفت: این میزان ماهیان مولد به منظور تکثیر مصنوعی در اختیار مراکز تکثیر استان قرار گرفته است .

سلیمانی همچنین تصریح کرد: رودخانه سفیدرود یکی از زیستگاه های مهم ماهیان استخوانی و غضروفی به شمار می رود که حدود 20 کیلومتر از این رودخانه نیز در محدوده شهرستان قرار دارد.

وی گفت: شهرستان آستانه اشرفیه همچنین از وجود 37 کیلومتر نوار ساحلی نیز برخوردار است.

انتهای پیام/231


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads