کد خبر: 58220 - تاریخ: شنبه، 23 آگوست 2014 - 14:17

استاندار گیلان خبر داد:

افتتاح 40 میلیارد تومان طرح‌های مخابراتی در گیلان/ افتتاح سد آیت‌الله بهجت در هفته دولت

استاندار گیلان از افتتاح 40 میلیارد تومان طرح‌های مخابراتی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن هفته شهدای دولت رجایی و باهنر اظهار کرد: شهیدان رجایی اسوه اخلاق، تقوا، مردانگی، ایثار و از خودگذشتگی هستند.

وی آغاز هفته دولت امسال را همزمان با فعالیت دولت جدید از 24 مرداد ماه عنوان کرد و افزود: امسال برنامه‌ها و عملکرد دولت در دو هفته ارائه می‌شود.

نجفی از افتتاح 40 میلیارد تومان طرح‌های مخابراتی گیلان در هفته دولت امسال خبر داد و بیان کرد: پروژه‌های مذکور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود.

استاندار گیلان، پروژه‌های افتتاحی هفته دولت را در زمینه‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، شیلات، عمران شهری، گازرسانی، آب‌رسانی، آسفالت راه روستایی، فضاهای آموزشی و ورزشی، مسکن مهر و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد عنوان کرد.

وی با تاکید بر حضور بخش خصوصی در جلسه‌های مدیران دولتی در قالب شورای گفت‌وگو، گفت: اصرار بر استفاده از مشاوره بخش خصوصی در امور مختلف دارم.

نجفی حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی را مهم خواند و تصریح کرد: 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در هفته دولت در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

*افتتاح سد آیت‌الله بهجت در هفته دولت

استاندار گیلان از افتتاح سد آیت‌الله بهجت همزمان با هفته دولت خبر داد و یادآور شد: 185 میلیارد تومان برای احداث سد مذکور سرمایه‌گذاری شده است.

وی افتتاح کارخانه تالک ایرانیان در شهر صنعتی رشت و کشتارگاه صنعتی لوشان را از جمله پروژه‌های افتتاحی همزمان با هفته دولت در گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح‌های افتتاحی هفته دولت موجب اشتغالزایی یک‌هزار و 818 نفر در گیلان می‌شود.

نجفی در ادامه به بحران برف سال 92 در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته بحران برف با حضور موفق مسئولان اجرایی استان مدیریت شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقدهایی در بحران برف سال گذشته داشتیم، اظهار کرد: بارش برف 2 متر و 80 سانتی‌متر در استان کم سابقه بوده است.

وی وجود خشکسالی را از جمله مشکلات گیلان در سال جاری دانست و بیان کرد: امسال ذخیره آب پشت سد سفیدرود 30 درصد کمتر از سال‌های گذشته بود.

نجفی با اشاره به اینکه خشکسالی با مدیریت یکپارچه دستگاه‌های اجرایی مهار شده است، تصریح کرد: عملکرد اداره هواشناسی در خشکسالی خوب بوده است.

*آغاز هفته دولت با حضور در مزار شهدا

استاندار گیلان آغاز هفته دولت را روز یکشنبه هفته جاری با حضور در مزار شهدای رشت عنوان کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدای کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه استان از برنامه‌های هفته دولت در گیلان است.

وی از حضور وزرای مختلف در سوم، چهارم و هشتم شهریور ماه امسال در گیلان خبر داد و یادآور شد: افتتاح پروژه‌های مختلف با حضور مسئولان کشوری در استان انجام می‌شود.

نجفی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرهای گیلان، خاطرنشان کرد: پاییز سال گذشته پنج شهر استان در اثر بارندگی زیر آب رفته بود.

استاندار گیلان شهرهای رشت، فومن، صومعه‌سرا و پیربازار را از جمله مناطق دچار آبگرفتگی دانست و اظهار کرد: مجموعه مدیران استان رسانه‌ها را در بحران‌ها در کنار خود دارند.

وی به برطرف شدن نقاط دچار آبگرفتگی در شهر رشت اشاره کرد و افزود: طرح‌های لوله‌گذاری در نقاط مختلف رشت در حال اجرا است.

نجفی با بیان اینکه استاندار بعدی نباید چکمه‌پوش وارد شهر رشت شود، تصریح کرد: رشت در بارندگی‌های سنگین دچار مشکل نمی‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/122


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads