کد خبر: 58215 - تاریخ: شنبه، 23 آگوست 2014 - 14:05

جنگ رژیم کودک کش با مردم فلسطین/

افزایش شهدای فلسطینی به 2100 نفر/ یونیسف:بازسازی غزه 18 سال طول می کشد

حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی همچنان ادامه دارد و گروههای مقاومت هم در پاسخ به این جنایات، دهها موشک به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی شلیک کردند.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، رژیم صهیونیستی از 17 تیر، جنگ تمام عیار و وحشیانه ای را علیه مردم غزه به راه انداخته است که هر چند در چند مقطع با آتش بس کوتاه مدت سه روزه، پنج روزه و یک روزه که بارها از سوی این رژیم نقض شد، شدت حملات صهیونیستها کاهش یافت، با این حال حملات به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد که تا کنون بیش از دو هزار و 70 نفر شهید و بیش از 10 هزار نفر زخمی شده اند و دهها هزار نفر دیگر آواره و هزاران خانه، مدرسه، مسجد و بیمارستان نیز تخریب شده است.

شنبه۱۳۹۳/6/1

12:54:شهادت 469 کودک فلسطینی/بازسازی غزه 18 سال زمان می برد

صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف با انتشار گزارشی در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که تا کنون 469 کودک در غزه به شهادت رسیده و بیش از سه هزار کودک دیگر زخمی شدند.

به موجب این گزارش تنها در دو روز گذشته دستکم 9 کودک در نوار غزه به شهادت رسیدند.
“پرنیلا ایرونساید” رئیس دفتر یونیسف در نوار غزه در یک کنفرانس مطبوعاتی که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد اعلام کرد که تاکنون 469 کودک به شهادت رسیده اند و پیش بینی می شود در آینده نزدیک این رقم افزایش یابد.

وی در خصوص تبعات روانی و آثار سوء حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر روی کودکان ساکن در این منطقه اعلام کرد که هم اکنون 373 هزار کودک احتیاج فوری به کمکهای روانشناختی دارند.
ایرونساید در ادامه تصریح کرد: 50 نفر از کارشناسان یونیسف هم اکنون در نوار غزه در حال فعالیت هستند و راهنمایهای لازم را در این خصوص به کودکان غزه ارائه می دهند.

12:07:یک خانواده فلسطینی فرزند جاسوس خود را تسلیم مقاومت کرد

یک خانواده فلسطینی پس از آنکه از جاسوسی فرزند خود برای رژیم صهیونیستی با خبر شد، وی را به گروههای مقاومت در نوار غزه تسلیم کرد.

این خانواده پس از آنکه متوجه ارتباط فرزند خود با دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از یک هفته گذشته تا کنون شد، وی را به گروههای مقاومت در نوار غزه تسلیم کرد.
این در حالی است که مقاومت اعلام کرده است چنانچه هر کدام از جاسوسان اسرائیل پیش از شناسایی به جرم خود اعتراف و توبه کند، بخشوده خواهند شد.

گروههای مقاومت روز گذشته دهها جاسوس را پس از اثبات جرم آنها، در نوار غزه اعدام کردند.

11:07:ابومازن و السیسی در قاهره دیدار می کنند

منابع فلسطینی از دیدار قریب الوقوع “ابومازن” رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و “عبدالفتاح السیسی” رئیس جمهوری مصر در قاهره خبر دادند.

محور گفتگوهای ابومازن و السیسی در خصوص شرایط برقراری آتش بس دائمی در نوار غزه خواهد بود.
این در حالی است که ابومازن روز جمعه با “تمیم بن حمد آل ثانی” امیر قطر و “خالد مشعل” رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و همچنین اعضای هیئت فلسطینی در مذاکرات قاهره دیدار داشته است.

10:37:تلاشهای دیپلماتیک بان کی مون و ابومازن برای برقراری آتش بس در غزه

“ابو مازن” رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه با “تمیم بن حمد آل ثانی” امیر قطر و “خالد مشعل” رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه، پایتخت قطر دیدار و درخصوص آخرین تحولات غزه و شرایط برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه به بحث و رایزنی پرداخت.

“موسی ابومرزوق” معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در این خصوص گفت: در دیدارهایی که در دوحه برگزار شد گزینه های موجود برای برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
از سوی دیگر منابع فلسطینی از برگزاری نشستی میان ابومازن و هیئت فلسطینی در مذاکرات مصر در قاهره طی شب گذشته خبر دادند.

۰۹:۴۲ مخالفت رژیم صهیونیستی با طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا

به دنبال ارائه طرح پیش نویس قطعنامه ای از سوی اتحادیه اروپا به شورای امنیت در خصوص آتش بس فراگیر در نوار غزه، رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با اجرای این طرح اعلام کرد.
۰۹:۱۸متن طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا به شورای امنیت درباره آتش بس فراگیر در غزه

منابع دیپلماتیک از ادامه رایزنیها میان نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت در خصوص طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا برای برقراری آتش بس دائم در نوار غزه خبر دادند.

کشورهای عضو در اتحادیه اروپا با ارائه طرح پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت در خصوص برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه خواهان رفع محاصره نوار غزه و آتش بس دائم در این منطقه شدند.
منابع دیپلماتیک در این خصوص اعلام کردند که رایزنیها میان نمایندگان کشورهای عضو در شورای امنیت، درخصوص طرح پیشنهادی اروپا برای آتش بس دائم در نوار غزه که روز پنج شنبه ارائه شده است، همچنان ادامه دارد.

جمعه ۱۳۹۳/۵/۳۱

۱۷:۴۳ افزایش شهدای حملات صهیونیستها به 2090/شلیک موشکهای مقاومت به مناطق صهیونیست نشین

منابع بیمارستانی فلسطینی اعلام کردند: تعداد شهدای فلسطینی به دو هزار و 90 نفر و تعداد مجروحان به 10 هزار و 500 نفر رسیده است.

از سوی دیگر جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطق غربی غزه را بمباران کردند در مقابل گروههای مقاومت فلسطین، اشکول و کیسوویم را با موشک 107 و خمپاره هدف قرار دادند.

این در حالی است که رسانه ها از نشست تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه و بررسی راههای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند.
۱۶:۳۴ فرودگاه “ملکه علیا” اردن در خدمت صهیونیستها

منابع آگاه اعلام کردند: فرودگاه بین المللی ملکه علیا در اردن به علت بی ثباتی در فرودگاه بن گورین در سرزمین های اشغالی بر اثر حملات موشکی مقاومت شلوغ شده است.

این منابع بیان کردند: بسیاری از خارجی ها که مایل به سفر به فلسطین اشغالی هستند به دلیل مشکلات امنیتی مایل به استفاده از فرودگاه بن گورین نیستند و ترجیح می دهند که از فرودگاه ملکه علیا استفاده کنند.

به گفته این منابع، نه تنها خارجی ها بلکه خود صهیونیستها نیز به فرودگاه ملکه علیا در اردن اقبال نشان می دهند.
۱۳:۵۸ بزرگترین اتحادیه دانشجویی کانادا رژیم صهیونیستی را تحریم کرد

اتحادیه دانشجویان کانادایی که بزرگترین اتحادیه دانشجویی در کانادا محسوب می شود و 300 هزار دانشجو را شامل می شود به علت حمله رژیم صهیونیستی به غزه این رژیم را تحریم کرد.

در نشست این اتحادیه که در دانشگاه رایرسون در شهر تورنتو کانادا برگزار شد، با اجماع این تصمیم گرفته شد.

آنا گولدوانچ عضو شورای مرکزی این اتحادیه اعلام کرد: تصمیم شامل اعمال مجازاتها، محدودیت های سرمایه گذاری است و تدابیر دیگری برای همبستگی با ملت فلسطین به عمل آمد.

راژین هولیت رئیس اتحادیه دانشجویان دانشگاه رایرسون نیز گفت: اسرائیل مرتکب جنایات جنگی علیه ملت فلسطین می شود و دانشگاههای که روابط با آن را حفظ می کنند در جنایات جنگی آن سهیم هستند

۱۳:۳۱ واکنش حماس به قطعنامه شورای امنیت/فرار دسته جمعی صهیونیستها از اشکول

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) قطعنامه شورای امنیت را در صورتی که خواسته های ملت فلسطین شامل رفع محاصره و توقف تجاوزات را به دنبال نداشته باشد الزام آور ندانست.حسام بدران سخنگوی حماس تاکید کرد: قطعنامه شورای امنیت اگر خواسته های ملت فلسطین را برآورده نکند الزام آور نیست.

وی سفر خالد مشعل به قاهره به همراه ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان را تکذیب کرد.

این در حالی است که منابع صهیونیستی از فرار هزاران نفر از شهرک نشینان اشکول از این منطقه به سوی شهرهای دیگر سرزمین های اشغالی به علت حملات موشکی تلافی جویانه مقاومت فلسطین خبر دادند.

همزمان منابع فلسطینی اعلام کردند: مقاومت فلسطین 11 مزدور رژیم صهیونیستی را در غزه اعدام کرده است.

۱۰:۲۳ شهادت 561 کودک فلسطینی از ابتدای حملات صهیونیستها به غزه

منابع بهداشتی فلسطینی از شهادت 2078 نفر از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه که 561 کودک در میان آنها دیده می شود در 45 روز گذشته خبر دادند.

این منابع همچنین به زخمی شدن 10345 نفر که در میان آنها3189 کودک دیده می شود اشاره کردند. از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی اردوگاه مخیم البریج در مرکز غزه را هدف قرار داد.جنگنده های این رژیم نیز منزل شبیر در خانیونس را بمباران کردند.هواپیماهای بدون سرنشین این رژیم منزلی را در بیت لاهیا هدف قرار دادند.

۰۸:۴۶ صهیونیستها 20 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته اند/شلیک موشکهای مقاومت به بن گوریون

رسانه های خارجی از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه و شلیک موشکهای مقاومت به شهرکهای صهیونیست نشین و فرودگاه بن گوریون و شهادت 38 فلسطینی در روز پنجشنبه خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد وزارت کشور فلسطین اعلام کرد اشغالگران، 20 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم بی دفاع غزه ریخته اند که معادل شش بمب اتمی است.

این در حالی است که آمار شهدای فلسطینی در روز پنجشنبه به 38 نفر رسیده است. جنگنده های اسرائیلی شب گذشته غرب شهر غزه را بمباران کردند، قایقهای توپدار اسرائیلی هم، سواحل رفح را گلوله باران کردند.

گردانهای المجاهدون به تلافی تجاوزات مستمر صهیونیستها، بئرالسبع و عسقلان را با 20 موشک گراد هدف قرار دادند.

کانال دهم تلویزیون اسرائیل هم به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد محدودیتهای آمریکا بر صادرات سلاح به اسرائیل برداشته شده است.

منابع اسرائیلی از شلیک موشکهای مقاومت به مناطق صهیونیست نشین قدس اشغالی و به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرکهای صهیونیست نشین کرانه باختری و منطقه هشفیله خبر دادند.

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس هم از حمله موشکی به فرودگاه بن گوریون با موشک ام 75 خبر داد.

اسماعیل هنیه از رهبران حماس هم تاکید کرد نبرد میان مقاومت و اشغالگران اسرائیلی، نبردی طولانی بوده و دشمن بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.وی خاطر نشان کرد ملت فلسطین به کمتر از توقف تجاوزات دشمن و رفع محاصره کامل غزه رضایت نخواهد داد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads