کد خبر: 58205 - تاریخ: جمعه، 22 آگوست 2014 - 21:30

سوال امام جمعه خمام از دستگاه دیپلماسی کشور:

چرا موضع‌گيري دولت عليه دشمن و شيطان بزرگ اين قدر ضعيف است؟

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به قتل نوجوان سیاهپوست آمریکایی در ایالت فرگوسن آمریکا از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضع گیری علیه جنایات ضدبشری آمریکا انتقاد نمود و گفت: چرا موضع‌گيري ما عليه دشمن و شيطان بزرگ اين قدر ضعيف است، در حالي که از دشمني آمريکا عليه کشور ما ذره اي کم نشده است؟!

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام با بیان این که کسب و کار دراسلام، احکامي دارد که اگر همانند ساير احکام تکليفيه بدرستي رعايت شود، صلح و امنيت و اعتماد در جامعه حاکم مي شود، اظهار داشت: هدف از کار در اسلام، تأمين معاش خانواده و کمک به جامعه است که ثمرات آن از دنيا تا آخرت را در بر مي گيرد.

 

به گفته امام جمعه خمام، در معاملات بايد به فکر رساندن سود به ديگران بود، نه اينکه انسان فقط به فکر سود خود باشد.

 

خطیب جمعه خمام در ادامه گفت: کم فروشي، گران فروشي، احتکار، غش، ربا، شراب و قمار از مهلکاتي است که بايستي با جديت تمام از آن ها در معاملات پرهیز نمود.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، به همزمانی ایام امامت ایشان با پایان خلافت امویان و آغاز خلافت عباسیان اشاره نمود و گفت: چون حکومت ها پشت سر هم جابجا مي شدند، امام صادق(عليه السلام) هم بي اعتنا به درگيري هاي حکومتي، جلسات تدريس در علوم مختلف برگزار کرده و ابعاد متعدد معارف الهي را تشريح کردند.

 

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در اول ذیقعده سال 173 هجری قمری اظهار داشت: اين روز را در کشور ما بنام روز دختر ناميده اند که شايسته ترين نام، براي اين مناسبت است. چون اهل بيت پيامبر(صلي الله عليه و آله وسلم) در عالم، بي نظيرند، آنها را فقط مي توان با قرآن سنجيد.

 

حجت الاسلام عاشوری در ادامه به نامگذاری هفته اول شهریور ماه به نام هفته دولت اشاره نمود و گفت: علت اينكه هفته دولت در سالگرد شهادت دو تن از شريف ‏ترين فرزندان اين ملت؛ شهيد رجايى و شهيد باهنر قرار داده شده است، اين است‏ كه اين دولت نخستين دولت مكتبى بود كه به اجراي احکام اسلام در کشور پرداخت؛ تا آنجا كه جان خويش را بر سر آن نهادند و از اين رو خون سرخ شان براى هميشه، پشتوانه اين انقلاب و الگوى همه دولتمردان پس از آنان گرديد.

 

امام جمعه خمام با بیان این که هدف همه دولتها بايد تحقق عملي احکام اسلام باشد، نه صرف رفاه عمومي و گشايش اقتصادي، خاطرنشان کرد: البته با همه وعده هايي که در اين زمينه مي دهند، باز موفق نيستند.

 

به گفته حجت الاسلام عاشوری یکی از مهم ترین ویژگی های دولت اقتدار آن است که در نظام جمهوری اسلامی، دولت مجموعه ‏اى ‏متشكل و هماهنگ و نشأت گرفته از اراده ملت است كه به قصد تحقق بخشيدن احكام الهى اسلام، در جهت خدمت به آحاد مردم، كمر بسته ‏است.

 

امام جمعه خمام با اشاره به تظاهرات اخیر در شهر فرگوسن آمریکا به خاطر قتل نوجوان سیاهپوست آمریکایی گفت: حال اگر اين حوادث در ايران يا يک کشور مستقل ديگري رخ مي‌داد، آمريکايي‌‌ها قطعاً از چنين حادثه‌اي براي براندازي نظام آن کشور استفاده مي‌کردند و رؤساي دولت هاي اروپايي هم همينطور!

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان گفت: اکنون با وجود همه جنايات خشونت بار و ضدبشري آمريکا، همه دولت هاي دنيا سکوت کرده اند. حتي متأسفانه دولت جمهوري اسلامي ايران هم اعتراضي نکرده است؛ جز اينکه پس از ده روز، آن هم در سطح معاون وزير خارجه «نژادپرستي را پديده شومي دانسته و مدعيان دفاع از حقوق بشر را به رعايت حقوق شهروندي دعوت کرده است». چرا موضع‌گيري ما عليه دشمن و شيطان بزرگ اين قدر ضعيف است، در حالي که از دشمني آمريکا عليه کشور ما ذره اي کم نشده است؟!

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads