کد خبر: 57843 - تاریخ: دوشنبه، 18 آگوست 2014 - 10:39

گزارش‌ها از زلزله6.1 ریشتری ایلام؛

زمین‌لرزه 6.1 ریشتری جنوب ایلام را لرزاند/50 مجروح تاکنون/ خسارت شدید به هشت روستا

زمین‌لرزه‌ای به قدرت 6.1 ریشتر صبح‌امروز منطقه مورموری در جنوب استان ایلام را لرزاند.

به گزارش خوبان به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه ساعت 7 و 2 دقیقه صبح امروز رخ داده است.

بنابراین گزارش عمق این زلزله در 10 کیلومتری زمین بوده است.

موقعیت دقیق این زلزله 6.1 ریشتری 3 كيلومتري مورموري، 36 كيلومتري موسيان و 41 كيلومتري دهلران در ايلام گزارش شده است.

وقوع زلزله ای در منطقه مورموری باعث خسارات زیادی به مناطق مسکونی این بخش شده است و هم اکنون نیروهای هلال احمر و تمام دستگاه های اجرایی در حالت آماده باش هستند.

معاون فرماندار شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این زلزله بزرگ باعث خسارات به منطقه مورموری و قطع آب و برق شده است و هم اکنون دستگاه های اجرایی مرتبط در منطقه حضور دارند.

8:30 اعزام نیروی های هلال احمر به مورموری/ وقوع زمین لرزه های متعدد در منطقه زلزله زده

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در پی وقوع چند زمین زلزله نیروهای امدادی به مناطق زلزله زده ایلام ارسال شدند.

محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گروه های ارزیاب خسارت به مناطق زلزله زده بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان اعزام شده اند.

وی بیان داشت: اطلاع رسانی در مورد میزان خسارت تا دقایقی دیگر انجام می شود.

سلیمانی گفت: پس از زمین لرزه 6.1 ریشتری ساعت 7 و دو دقیقه صبح امروز زمین لرزه های 4.4، 4.8، 4.2، 3.8 و 4 ریشتری این منطقه را بار دیگر به لرزه درآورده اند.

8:38 واحدهای مسکونی منطقه مورموری خسارت دید/ 20 نفر زخمی شدند

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: بر اثر زلزله 6.1 ریشتری در منطقه مورموری خسارت شدید به خانه ها وارد شده و 20 نفر نیز زخمی گزارش شده است.

مجید عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اثر این زلزله مسیرهای ارتباطی به بخش زلزله زده بر اثر ریزش کوه ها مسدود شده است و متاسفانه خسارت شدیدی به مناطق مختلف بخش مورموری وارد شده است.

وی بیان داشت: به خانه های روستایی و تاسیسات مختلف در بخش مورموری خسارت شدیدی وارد شده است و تاکنون گزارشی از زخمی و مجروح شدن تعدادی از مردم ارائه شده است.

نیروهای امدادی و ارزیاب به منطقه اعزام شده اند همچنین پس از وقوع زمین لرزه اصلی چندین پس لرزه منطقه را تکان داده است و مردم در خیابانها و معابر عمومی هستند.

8:40 انتقال 6 مجروح زلزله به مراکز درمانی/ ثبت 12 پیش لرزه و پس لرزه

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اینکه زلزله 6.1 ریشتری تاکنون تلفاتی نداشته است، گفت: 6 مجروح این حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.

حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از وقوع زلزله 6.1 ریشتری در شهرستان مورموری استان ایلام بلافاصله تیم های ارزیاب و امدادی به محل حادثه اعزام شدند. خوشبختانه با ارزیابی های انجام شده در مورموری و آب انار هیچ تلفات جانی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: تاکنون 6 مصدوم حادثه از سوی هلال احمر و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند درحالی که بسیاری از افراد به صورت سرپایی در محل مداوا شدند.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکنون 6 پیش لرزه و 6 پس لرزه به ثبت رسیده است.

در همین حال استاندار ایلام در گفتگوی تلویزیونی با اعلام اینکه خسارات زیادی به مناطق زلزله زده وارد شده است، تاکید کرد: میزان مجروحان این حادثه زیاد بوده اما خوشبختانه تلفاتی تاکنون گزارش نشده است.

8:45 مسیرهای ارتباطی به مورموری مسدود شده است/خبری از بالگرد نیست

مسدود شدن راه های ارتباطی منتهی به بخش مورموری باعث سخت شدن امدادرسانی به این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، زمین لرزه امروز ایلام موجب آسیب شدید به راههای دسترسی به منطقه زلزله زده شده است، گزارش خبرنگار اعزامی مهر همراه با گروه های هلال حمر شهرستان دهلران حاکی از آن است که مسیرهای ارتباطی به بخش مورموری بر اثر زمین لرزه به شدت تخریب شده است.

همین عامل باعث سخت شدن امدادرسانی به منطقه زلزله زده در بخش مورموری شده است و این در حالیست که این استان نیازمند بالگرد است و خبری از بالگرد نیست.

هم اکنون مردم در شرابط خوبی به سر نمی برند و این استان نیازمند امکانات بیشتر برای امدادرسانی است.

پس لرزه های زمین لرزه اصلی همچنان ادامه دارد و گزارشهای اولیه از زخمی شدن 30 نفر در این زمین لرزه حکایت دارد.

گروههای امدادی از مردم می خواهند در مناطق امن حضور یابند.

8:51 تعداد زخمی ها به 40 نفر رسید/ بالگرد به زودی اعزام می شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از خسارت شدید مالی به مورموری خبر داد و گفت: خسارت جانی تاکنون گزارش نشده است.

محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون این زلزله 40 نفر زخمی بر جای گذاشته است و خسارات شدیدی به زیرساختهای منطقه در بخش آب، برق، مخابرات وارد شده است.

وی بیان داشت: با توجه به زلزله دیروز و چند پیش لرزه مردم از آمادگی برای زلزله برخوردار بوده اند و همین عامل باعث شده زمین لرزه خسارات جانی در پی نگذاشته باشد.

سلیمانی تصریح کرد: مسئولان در مورد زلزله به مردم اطلاع رسانی کرده بودند و تاکنون خسارات مالی شدید وارد شده ولی خسارات جانی گزارش نشده است و همچنین در حال رایزنی برای اعزام بالگرد از کرمانشاه هستیم.

وی افزود: اولویت کمک رسانی به مردم و اعزام مجروحان به بیمارستان است و تاکنون گروههایی برای امدادرسانی اعزام کرده ایم و با توجه گرمای هوا این منطقه نیازمند آب معدنی است.

9:10 ثبت 15 پس لرزه در مورموری و موسیان ایلام/ آخرین لرزش 5 ریشتر

از صبح امروز تاکنون بیش از 15 زلزله و پس لرزه در بخش مورموری ثبت شده که بیشترین آن 6.1 ریشتر بوده و تا کنون خسارت شدیدی به مناطق مختلف مورموری وارد کرده است.

زلزله باعث خسارت به خانه، مخابرات، برق، آب و.. شده است.

9:11 آخرین وضعیت امدادرسانی به مورموری/ تلاش برای اسکان زلزله زده ها

مدیر کل ستاد بحران استان ایلام آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان مورموری را تشریح کرد.

احمد کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر در ایلام اظهار داشت: بر اثر زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز و زلزله های دیروز که مردم از آن آگاهی داشتند بلافاصله نیروی های امدادرسانی از دیشب آماده باش بودند.

وی بیان داشت: تیمهای پزشکی از استانهای کرمانشاه و خود استان ایلام به منطقه مورموری اعزام شده اند و خوشبختانه تا کنون خسارات جانی این زلزله گزارش نشده است.

کرمی بیان داشت: خسارات مالی گسترده و بالای 50 درصد بوده است که در حال اعزام بالگرد به منطقه هستیم که تا ساعات دیگر این مهم انجام می شود.

وی درباره اسکان مردم افزود: برای اسکان افراد از مناطق امن روستا و خدماتی که توسط هلال احمر و یا استانداری ارائه می شود استفاده می کنیم.

9:23 شمار مجروحان زلزله به 50 نفر رسید/ خسارت شدید به هشت روستا

استاندار ایلام گفت: شمار مجروحان زلزله به 50 نفر رسید و خسارت شدید به هشت روستا وارد شده است.

محمدرضا مروارید در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اثر زلزله منطقه مورموری تاکنون 50 نفر مصدوم شده اند و امدادرسانی به این تعداد انجام شده است و تا کنون تلفات جانی گزارش نشده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون خسارت شدید به هشت روستای این منطقه وارد شده است و بخش مهمی از منازل مسکونی و زیرساختهای منطقه آسیب جدی دیده اند.

گفتنی است که استاندار ایلام دقایقی قبل با بالگرد از این منطقه بازدید کرد.

9:30 بالگرد هلال احمر به مورموری رسید/ بازدید هوایی استاندار از مناطق زلزله زده

بالگرد هلال احمر بعد از چند ساعات بالاخره به بخش مورموری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار ایلام توسط بالگرد اعزامی از هلال احمر کرمانشاه به صورت هوایی از مناطق زلزله زده بخش مورموری بازدید کرد.

گرمای هوای باعث نیاز شدید مردم منطقه به آب معدنی شده و این در حالی است که آب منطقه قطع است و زلزله باعث خسارت شدید به مسیرهای ارتباطی شده است که کار امدادرسانی را سخت کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads