کد خبر: 57742 - تاریخ: یکشنبه، 17 آگوست 2014 - 10:36

صبح امروز؛

آزادگان گیلان تجلیل شدند

جمعی از آزادگان سرافراز گیلان با حضور استاندار این استان تجلیل شدند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان صبح امروز در مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز این استان انقلاب اسلامی را ثمره و دستاورد قرن‌ها مبارزه و تلاش دانست.

احمد اسماعیلی با بیان اینکه انقلاب تبدیل به کانون توجهات و تهاجمات دشمنان شد، افزود: در روز 31 شهریور ماه سال 1359 هجوم سریع و هماهنگ رژیم بعثی عراق به مراکز نظامی و اقتصادی میهن اسلامی قطعیت وقوع یک جنگ تمام عیار را در منطقه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه پس از هشت سال جنگ در تاریخ 29 مرداد سال 67 بین ایران و عراق آتش‌بس برقرار شد، خاطرنشان کرد: نیروهای ناظر سازمان ملل برای نظارت بر آتش‌بس در طول مرزها مستقر شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان روز 26 مرداد سال 69 را سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: آزادگان پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های مخوف رژیم بعث عراق وارد خاک پاک وطن شدند.

وی از وجود 2 هزار و 600 آزاده در گیلان خبر داد و تصریح کرد: امروز یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده‌ای است که به انتظار میلیون‌ها ایرانی پایان دادند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این روز شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان به بار نشست و سال‌های نگرانی و شوق دیدار به پایان رسید و وعده الهی تحقق یافت.

وی با بیان اینکه آزادگان سرافراز از مکتب انسان‌ساز اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) درس گرفتند، یادآور شد: بدون تردید سال‌ها محرومیت این سروقامتان تاریخ موجب شده که آنها امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر سبز موفقیت گام بردارند و الگو و افتخار میهن شوند

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads