کد خبر: 57740 - تاریخ: یکشنبه، 17 آگوست 2014 - 10:29

استاندار گیلان:

دفتر یونسکو در گیلان تأسیس می‌شود

استاندار گیلان بر بهره‌گیری از توانمندی‌های ملی و بین المللی استان گیلان تأکید کرد و گفت: دفتر یونسکو در گیلان تأسیس می‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم: محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و روسای کمیسیون ملی یونسکو در ایران در سالن شهید انصاری استانداری با اشاره به قدمت تاریخی گیلان و پرورش نخبگان، اظهار کرد: در شاخصه‌های بهداشتی، تعداد تخت‌های بیمارستانی و تعداد پزشکان از استان‌های برتر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه باید شاخصه‌های توسعه شهری را بیشتر دنبال کنیم، افزود: سهم گیلان با وجود اینکه در تولید ناخالص داخلی 2 دهم درصد است اما در شرایط اقتصادی خوبی قرار داریم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه گیلان دارای بهترین محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: وجود منطقه آزاد انزلی و راه ابریشم از لحاظ اقتصادی گیلان را در موقعیت خوبی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت برطرف کردن مشکلات با نگاه عالمانه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است.

نجفی با اشاره به اینکه حفظ و تقویت میراث طبیعی استان از رویکردهای توسعه در گیلان است، گفت: فعالیت برای ارتقای زندگی مردم از دیگر رویکردهای توسعه در استان می‌باشد.

وی با بیان اینکه نباید با طرح‌های بسته در استان برخورد کنیم، افزود: نگاه ما بر روی طرح‌های توسعه‌ای در گیلان باید ملی باشد.

استاندار گیلان، حفظ و تقویت میراث طبیعی با رویکرد توسعه استان را نیز از اهداف دیگر دولت برشمرد و تصریح کرد: بطور جدی ارتقای سطح رفاه زندگی مردم گیلان را  برای دسترسی به شهر سالم پیگیرهستیم.

نجفی بر بهره گیری از توانمندی‌های ملی و بین المللی استان گیلان تأکید کرد و گفت : از ایجاد دفتر یونسکو در استان استقبال می‌کنیم .

وی افزود: رسیدن به شهری سالم باید هدف همه ما باشد و ما نباید به درهای بسته برخورد کنیم بلکه باید با نقشه صحیح به راه درست توسعه پایدار دست یابیم.

نجفی ادامه داد: این حضور برای ما بسیار ارزشمند است زیرا می‌دانیم درهای جدیدی برای حمایت هرچه بیشتر یونسکو از آثار، فرهنگ، مفاخر، مشاهیر این استان را شاهد خواهیم بود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads