کد خبر: 57410 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 آگوست 2014 - 14:39

معاون اجتماعی پلیس گیلان:

وضعیت حجاب در اداره‌های گیلان نامطلوب است

معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: وضعیت حجاب در برخی از ادار‌ه‌ها و سازمان‌های گیلان بسیار نامطلوب است.

به گزارش خوبان، محمدرضا جعفری‌خیرخواه در گفت‌وگو با فارس، از وضعیت حجاب برخی اداره‌ها و سازمان‌های گیلان به شدت انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: برای کنترل معضل بدحجابی در اداره‌ها و سازمان‌های استان باید اقدام‌های بازدارنده و پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه در نهادهایی مانند سپاه، بسیج و … حجاب به خوبی رعایت می‌شود، تصریح کرد: در برخی از اداره‌ها و موسسات که حتی مسئولیت اجرایی در باره موضوع حجاب دارند به این مسئله توجه نمی‌شود.

 

حجاب زن در ادارات

 

وی با اشاره به رعایت نکردن حجاب در محیط‌های دانشگاهی گفت: در بسیاری از کشورها برای پوشش دانشجویان حدود مشخصی معین شده است.

جعفری‌خیرخواه افزود: در برخی از دانشگاه‌های استان دانشجویان به لحاظ پوشش وضعیت نامناسبی دارند و مسئولان دانشگاه نیز نسبت به این موضوع عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه پوشش عده‌ای از کارکنان زن در برخی از اداره‌ها واقعاً سئوال برانگیز است، خاطرنشان کرد: زمانی که به برخی از اداره‌های استان مراجعه می‌کنیم از دیدن نوع پوشش و مدل موهای برخی از کارکنان زن شاغل در آن محیط اداری متعجب می‌شویم.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف ونهی از منکر در جامعه یادآور شد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود و سازمان‌های متولی این موضوع باید فعالیت‌های خود را جدی‌تر دنبال کنند.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف بخشی از فرهنگ ما است، تصریح کرد: فرهنگ نیز برگرفته از اعتقادها، باورها و ارزش‌های هر جامعه است.

جعفری‌خیرخواه با اشاره به اقدام‌های پلیس به منظور مقابله با معضل بدحجابی در جامعه، یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال 135 هزار و 179 مورد تذکر شفاهی به بدحجاب‌ها در سطح استان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه پوشش و رفتار اسلامی باید در مهدکودک‌ها آموزش داده شود، متذکر شد: برای نهادینه شدن موضوع حجاب در جامعه باید در مهدکودک‌ها، دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و…  برنامه‌ریزی کرد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با مهم برشمردن نقش آموزش و پرورش در نهادینه کردن موضوع حجاب گفت: باید در کنار آموزش شعر، نمایش و … در مهدهای کودک و مدارس به مسئله عفاف و حجاب نیز پرداخته شود.

وی پیشنهاد کرد تا آموزش و پرورش برای مهدهای کودک مفاد آموزشی در زمینه ارائه آموزش مسایل اعتقادی‌ مذهبی را تهیه و تدوین کند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads