کد خبر: 57402 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 آگوست 2014 - 13:34

نماینده رودسر و املش:

صدا و سیما نباید چای خارجی را تبلیغ کند

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما نباید چای خارجی را تبلیغ کند چون به ضرر کشاورزان چایکار و صنعت چای است.

به گزارش خوبان به نقل از املش ما، محمد مهدی رهبری املشی در حاشیه بازدید از باغات چای شرق گیلان افزود: تاکنون افزون بر ۵۹ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان چایکار خریداری شده که از این مقدار ۵۲ درصد درجه یک و بقیه ۴۰ درصد درجه دو بوده است.
وی همچنین اظهارداشت: برای پرداخت تمامی پول چایکاران به ۸۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده مردم رودسر و املش و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان به کشاورزان چایکار پرداخت شده است.

وی افزود: پرداختی برگ سبز چای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهتر و کشاورزان راضی تر هستند.

رهبری املشی با اشاره به اینکه سالانه ۴۰ درصد چای کشور در شهرستان های املش و رودسر تولید می شود، اظهارداشت: امسال دولت برای بهزراعی باغات چای ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ولی هنوز تخصیص نیافته است.

وی همچنین با اذعان اینکه در حال حاضر ۶۵ هزار خانوار کشاورز از طریق چای امرار معاش می کنند، گفت: با تعامل و تلاش تمامی مسئولان صنعت چای کشور احیا و شکوفا و در غیر این صورت صنعت مزبور افول خواهد کرد.

نماینده مردم رودسر و املش و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه واردات چای از معضلات مهم صنعت چای است، افزود: چای خشک مرغوب بهاره در دست کشاورز مانده و مشتری ندارد اما چای خارجی کیلویی ۴۰ هزار تومان در جامعه خرید و فروش می شود.

وی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا صدا و سیما چای خارجی را تبلیغ می کند این به ضرر کشاورزان است، بیان داشت: همه باید برای شکوفایی تولیدات داخلی حمایت کنند.

رهبری املشی با تاکید بر اینکه چای خارجی باید به اندازه وارد شود، افزود: چای خارجی و سنواتی باعث تضعیف چای مرغوب داخلی شده است.

رهبری املشی تاکید کرد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید برای تقویت تولیدات داخلی بیشتر تلاش کنند.

وی در ادامه گفت: گیلان از قطب های کشاورزی کشور است دولت باید برای توسعه کشاورزی استان کمک شایان توجهی داشته باشد.

نماینده مردم رودسر و املش و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: عدم تامین آب زراعی و باغی، اجرای طرح های آبخیزداری، طغیان سیل و تخریب مزارع و سایر موارد از مشکلات کشاورزی استان است.

وی اظهارداشت: امسال بسیاری از باغ ها و مزارع استان گیلان در اثر کم آبی دچار آسیب شده اند.

رهبری املشی یادآورشد: اجرای طرح های آبخیزداری ضمن از بین بردن خطرات روان آب های سطحی موجب تداوم حاصلخیزی و پایداری خاک می شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads