کد خبر: 57294 - تاریخ: یکشنبه، 10 آگوست 2014 - 23:16

حجت الاسلام رنجبر در خطبه های نماز جمعه لشت نشاء:

از بی غیرتی سران عرب است که در برابر جنایات اسرائیل محکومیت ظاهری هم نداشتند

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به حوادث اخیر غزه گفت: از بی غیرتی سران عرب است که حتی نتوانستند یک محکومیت ظاهری نیز داشته باشند و از آن بدتر این که شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی از این ها تشکر لفظی و عملی کرد که این خیلی معنا دارد.

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته لشت نشاء به امامت حجت الاسلام رنجبر امام جمعه بخش و با حضور مردم ولایت مدار لشت نشاء در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

امام جمعه لشت نشاء با اشاره به سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار صدا و سیما و روز خبرنگار گفت: این خبرنگار عزیز ما در کشور افغانستان و به دست گروه خبیث و کثیف طالبان به شهادت رسید. این روز را گرامی می داریم و به همه خبرنگاران تبریک عرض می کنم.

 

نماز جمعه لشت نشاء 2

 

وی با اشاره به سالروز شهادت حمزه سید الشهدا عموی رسول خدا(ص) و نحوه شهادت ایشان اظهار داشت: انسان باید به حرف خدا، قرآن، نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین علیهم اسلام گوش فرا دهد. ما باید از جنگ احد عبرت بگیریم.

خطیب جمعه لشت نشاء ادامه داد: الحمدالله مردم ما به سخنان امام راحل و جانشین خلف ایشان حضرت آیت الله خامنه ای گوش جان می سپارند و این بزرگ ترین موفقیت مردم بوده است.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) گفت: بسیاری از انسان ها خصوصا نسل جوان در طول زندگی بارها سوالات و شبهاتی برایشان ایجاد می شود و با مراجعه به افراد آگاه سوال خود را مطرح می کنند و انسان باید دائم مشورت بکند والا به بن بست می رسد.

امام جمعه لشت نشا با بیان این که انسان ها در طول زندگی نیاز به راهنما و خضر زمان دارند اظهار نمود: هرکس با توجه به طبقه خود باید سوال کند و خود را عالم به مسائل نداند. زیرا غرور انسان را به زمین می زند و خدای نکرده دین خود را از دست می دهد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله مشورت نزد قشر جوان و دانشجویان خاطرنشان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی این شخصیت بزرگ همواره با امام هادی (ع) مشورت می کردند.

 

نماز جمعه لشت نشاء 1

 

امام جمعه لشت نشاء در بخشی از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: دشمن درصدد است تا با ابزارهای جنگ نرم که از جمله آن ماهواره است به بنیان خانواده آسیب وارد کند. وظیفه ما این است که نگذاریم این اتفاق بیفتد. افتخار نظام باید کاهش آمار نزاع بین افراد، کاهش آمار طلاق و قتل و غیره باشد.

وی ادامه داد: نظام غرب در صدد است تا ارتباط خانواده ها با نماز، نماز جمعه، مراجع تقلید و امثالهم را از بین ببرد و در این مسیر سعی می کند تا با استفاده از ماهواره جاذبه های جنسی را افزایش دهد. اما ما باید خیلی دقت نماییم.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به ضرورت بخش کشاورزی در مقوله اقتصاد مقاومتی تصریح نمود: باید به فکر کشاورزان باشیم. در چند روز گذشته به بنده اطلاع دادند برنج خارجی هزار تومان گران تر شده اما برنج داخلی هزار تومان ارزان تر شده. نمایندگان مجلس و هیئت دولت محترم این موضوع را بررسی کنند و واردات برنج خارجی را برای چند ماه ممنوع کنند.

وی افزود: حمایت از کشاورزان لازم و واجب است. امسال با توجه به کمبود آفات، با رشد خوبی در تولید برنج مواجه هستیم.

حجت الاسلام رنجبر در بخشی دیگری از خطبه های نماز جمعه لشت نشاء با اشاره به مهم ترین حوادث این روزهای منطقه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای پوشش مناسب حوادث غزه تقدیر نمود و خاطرنشان کرد: ای کاش تمام دنیا بتوانند این حوادث را به این شکل رصد نمایند تا اهداف رژیم صهیونیستی بیش از پیش روشن شود.

وی با اشاره به اهداف رژیم صهیونیستی در حمله به غزه اظهار داشت: اولین هدف رژیم صهیونیستی به عنوان ژاندارم منطقه و با توجه به شکست این رژیم طی چند سال گذشته، انتقام بوده است. از طرفی با فرستادن گروهک تروریستی داعش به سوریه و عراق در صدد تضعیف جبهه مقاومت است.

 

نماز جمعه لشت نشاء 6

 

خطیب جمعه لشت نشاء افزود: اخراج ساکنین غزه از این منطقه به جای دیگر هدف دیگر این جنگ می باشد، تا رژیم اشغال گر قدس بتواند این منطقه را در دست خود داشته باشد.

حجت الاسلام رنجبر سومین هدف رژیم صهیونستی را خلع سلاح حماس و مقاومت دانست و افزود: با از بین بردن تونل های گروهای مقاومت قصد ضربه زدن و خلع سلاح آن ها را داشتند که خوشبختانه با مقاومت جانانه مردم غزه به هیچ کدام از اهداف خود نرسیدند.

وی با اشاره به نظرسنجی صهیونیست ها در خصوص جنگ غزه گفت: در این نظرسنجی 90 اهالی فلسطین اشغالی اعتقاد به شکست خود دارند.

خطیب جمعه لشت نشا، ضمن برشمردن دلایل سکوت کشورهای عربی منطقه در حوادث اخیر غزه گفت: رژیم نامشروعی که چهارمین ارتش مجهز دنیا را در اختیار دارد و به طور کامل از سوی غرب خصوصا آمریکا حمایت می شود. غرب امنیت اسرائیل را جزء خطوط قرمز خود می داند و یکی از دلایل سکوت آن ها و دولت های اسلامی به همین مسئله بر می گردد.

وی ادامه داد: از بی غیرتی سران عرب است که حتی نتوانستند یک محکومیت ظاهری نیز داشته باشند و از آن بدتر این که شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی از این ها تشکر لفظی و عملی کرد که این خیلی معنا دارد. پیش بینی می کنیم به زودی مردم غزه با مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی به پیروزی برسند.

وی یکی از دست آورد های جنگ غزه را روشن شدن بیش از پیش جنایتکار بودن اسرائیل در نزد جهانیان دانست و خاطر نشان کرد: این رژیم خبیث حتی به کودکان در پارک ها هم رحم نمی کند.

حجت الاسلام رنجبر در پایان، تظاهرات مردم در کشورهای دیگر در حمایت از مردم غزه را نتیجه صدور انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح نمود: دستاوردهای امروز مقاومت به خاطر شهدا وامام شهداست و شجره طیبه نظام اسلامی مثل کوه استوار است و هیچ حادثه ای نمی تواند آن را بلغزاند.

 

 

نماز جمعه لشت نشاء 3 نماز جمعه لشت نشاء 4

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads