کد خبر: 57131 - تاریخ: شنبه، 9 آگوست 2014 - 19:49

سفیر سابق و شریک میلیاردی، پشت پرده واردات روغن پالم

از (ح.ف) سفیر سابق ایران در یکی از کشورهای شرق آسیا و (ع.ش) از دوستان نزدیک وی که یکی از فعالان اقتصادی است به عنوان پشت پرده واردات پالم نام برده می‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از جهان نیوز، پس از افشای دلیل خرده‌گیری برخی مقامات دولتی نسبت به تولید بنزین پتروشیمی در داخل کشور، که به علت قطع شدن سود ویژه همسر یکی از مقامات دولتی صورت گرفته بود؛ اخبار مشابهی درباره روغن پالم به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار جهان نیوز، بر اساس گزارشات رسیده، از افرادی همچون (ح.ف) سفیر سابق ایران در یکی از کشورهای شرق آسیا و (ع.ش) از دوستان نزدیک وی که یکی از فعالان اقتصادی است و … به عنوان پشت پرده واردات پالم نام برده می‌شود.

برای اولین بار در اوایل دهه ۶۰ شایعه ای درباره زیان‌های روغن نخل (پالم) پخش شد که هدف اصلی آن جلوگیری از واردات آن روغن از کشور مالزی به ایران بود. این شایعه تحت تأثیر شایعه‌پراکنی آمریکایی‌ها صورت گرفت که از موضع گیری‌های سیاسی ماهاتیر محمد خشنود نبودند و می‌خواستند اقتصاد مالزی را دچار چالش کنند.

البته هنوز معلوم نیست آیا این هیاهوها به دلیل اقدامی مشابه اقدام “سازمان محیط زیست علیه خودکفایی تولید بنزین در داخل کشور و قطع وابستگی به خارج از کشور” صورت گرفته شده یا پروژه ای دیگر در پشت پرده در جریان است.

گفتنی است، از چند روز پیش هیاهوی بسیاری درباره استفاده از روغن پالم در شیر بالا گرفته که همچون ماجرای زیرسوال بردن کیفیت بنزین پتروشیمی از سوی رئیس سازمان محیط رزیست و معاونانش مشکوک به نظر می‌رسد؛ تا جایی که مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن دفاع از مصرف روغن پالم در لبنیات در گفتگو با نمانیوز گفته است: «جنجال پالم (روغن نخل) بیشتر سیاسی است تا غذائی.»

به گزارش جهان، پس از جنجال زیر سوال بردن استفاده از بنزین پتروشیمی و کیفیت آن توسط سازمان محیط زیست، مشخص شد همسر یک مقام دولتی واردکننده بنزین بوده که پس از کاهش واردات این ماده و خودکفایی دولت در زمینه بنزین، منافع اقتصادی خود را در خطر دیده بود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads