کد خبر: 56940 - تاریخ: چهارشنبه، 6 آگوست 2014 - 13:11

بخشدار خشکبیجار در گفتگو با خوبان خبر:

جهاد کشاورزی به جای اطلاعیه صادر کردن دستگاه پرس تهیه کند/ مجازات کشاورزان نتیجه بخش نیست

علی شاددوست با اشاره به سوزاندن کاه و کلش در مزارع توسط کشاورزان، به اطلاعیه جهاد کشاورزی در خصوص مجازات کشاورزان خاطی اشاره نموده و اظهار داشت: جهاد کشاورزی به جای اطلاعیه صادر کردن دستگاه های پرس تهیه کند و خودش کار پرس را انجام دهد.

به گزارش خوبان: علی شاددوست بخشدار خشکبیجار در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص سوزاندن کاه و کلش در روزهای اخیر در مزارع بخش گفت: جهاد کشاورزی شهرستان طی اطلاعیه ای اعلام کرده که سوزاندن کاه و کلش توسط کشاورزان مجازات 3 ماه تا 1 سال حبس را برای کشاورزان خاطی خواهد داشت و ما این اطلاعیه را به کلیه دهیاران بخش ارسال نموده ایم.

وی در خصوص اثرات و نتایج این گونه اقدامات سلبی گفت: مجازات کشاورزان تا حدودی نتیجه بخش است. اما این چاره کار نیست.

 

علی شاددوست

 

شاددوست با بیان این که سوزاندن کاه و کلش توسط کشاورزان در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است اظهار داشت: اما این مشکل به طور کامل رفع نشده است.

بخشدار خشکبیجار با بیان این که بهتر است خود اداره جهاد کشاورزی دستگاه پرس تهیه کند اظهار داشت: جهاد کشاورزی به جای اطلاعیه صادر کردن دستگاه های پرس تهیه کند و خودش کار پرس را انجام دهد.

 

شاددوست ادامه داد: جهاد کشاورزی همچنین می تواند کاه بسته بندی شده را صادر نموده و از این راه درآمدزایی کند. این در حالی است که کشاورز بعد از کمباین زدن، باقی مانده کاه و کلش را به داخل رودخانه یا جوی آب ریخته که این کار منجر به آب گرفتگی معابر و آب بندان در صورت بارش شدید باران می شود.

بخشدار خشکبیجار با بیان این که با تهدید کردن و مجازات کشاورز هیچ مشکلی حل نمی شود اظهار داشت: جهاد کشاورزی با پرس نمودن کاه و کلش از کشاورز حمایت کند.

 

این مقام مسئول در پایان در خصوص برداشت برنج در شالیزارهای خشکبیجار گفت: از 6300 هکتار اراضی کشاورزی بخش خشکبیجار تاکنون حدود 25 درصد از آن برداشت برنج انجام شده و تا پایان این ماه اکثر برداشت ها انجام می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط:

باید غم خوار کشاورزان باشیم


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۶

  1. حامیان
     | 2014/08/6 - 18:27
    پاسخ
    +1
    -1

    ممنون از مصاحبه شما با بخشدار خشکبیجار این نشان میدهد که آقای شاددوست از شعار دادن متنفر و بیشتر به فکر عمل و اصلاح کار می باشند بهتر هست بعضی ها از بیانیه دادن و شعار دادن دست بردارند و بگویند در چنین فصلی چه کاری برای کشاورزان انجام داده اند..

  2. مدافعان حرم
     | 2014/08/6 - 23:24
    پاسخ
    0
    -1

    احسنت به آقای بخشدار
    نظر جالبی بودش که کاه رو پرس کنن و بزارن واسه فصل سرما که خوراک دام باشه

  3. حجت
     | 2014/08/7 - 11:33
    پاسخ
    +1
    -1

    ایشان به کار خود مسلط هستند انشاء ا.. تمام کسانی که به مدیریت می رسند مثل آقای بخشدار تسلط کافی به حوزه کاری خود داشته باشند.

  4. گرمی
     | 2014/08/7 - 13:29
    پاسخ
    0
    -1

    باتشکر از راهکار مناسب آقای بخشدار که می تواند از نظر مالی هم به نفع کشاورزان باشد

  5. کشاورز
     | 2014/08/9 - 13:30
    پاسخ
    0
    -1

    با سلام
    از بیان مواضع اصولی بخشدار محترم خشکبیجار جناب آقای شاد دوست تشکرداریم. خوب است جهاد کشاورزی رشت آمار و ارقامی از میزان در اختیار گذاشتن دستگاه پرس کاه به کشاورزان را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads