کد خبر: 56848 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 آگوست 2014 - 10:05

از صبح امروز؛

آتش‌بس 72 ساعته در غزه

طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی با درخواست مصر در خصوص آتش‌بس 72 ساعته در غزه موافقت کردند.

به گزارش خوبان: طرف صهیونیستی رسما موافقت خود با آتش‌بس 72 ساعته از ساعت 8 صبح امروز (سه شنبه) را به اطلاع مصر رسانده و اعلام کرده که نیروهای خود را از نوار غزه عقب می‌راند و در مقابل گروه‌های فلسطینی نیز باید حملات موشکی خود به اراضی اشغالی را متوقف کنند.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، همچنین منابع دیپلماتیک فلسطینی نسبت به تلاش های صورت گرفته در قاهره برای آتش‌بس در نوار غزه و توقف جنگ ابراز خوشبینی کردند.

 

این منابع که در مذاکرات آتش‌بس در قاهره نیز مشارکت دارند، تصریح کردند که تمامی شواهد و قرائن چه از طرف مصری‌ها و چه از طرف فلسطینی‌ها حاکی از آن است که همگی آن‌ها بر توقف فوری جنگ در غزه اتفاق نظر دارند. آن ها همچنین اشاره کردند که طرف مصری تعامل مثبتی با خواسته های طرف فلسطینی داشته است.

 

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد، فوزی برهوم، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: حماس رسما موافقت خود را با آتش‌بس به مصر ابلاغ کرده است.

 

همچنین عزام احمد که در مذاکرات قاهره شرکت دارد، اعلام کرده که طرف فلسطینی آتش بس 72 ساعته را پذیرفته است.

 

روزنامه یدیعوت آهارونوت نیز اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو با آتش‌بس 72 ساعته به عنوان پیش‌زمینه‌ای برای دست‌یابی به توافق همه‌جانبه آتش‌بس موافقت کرده است.

 

در همین راستا، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به آمادگی خود جهت استقبال از هیأت‌های فلسطینی و اسرائیلی برای بحث و بررسی طرح آتش‌بس پیشنهادی قاهره، ابراز امیدواری کرده که این طرح در نهایت به توقف کامل جنگ و بازگشت آرامش به منطقه منجر شود.

 

وزارت خارجه مصر همچنین اعلام کرده که این آتش‌بس قابل تمدید خواهد بود.

 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که در جریان حملات اسرائیل، تاکنون 1867 فلسطینی به شهادت رسیده و 9567 تن هم مجروح شده‌اند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads