کد خبر: 56808 - تاریخ: دوشنبه، 4 آگوست 2014 - 11:32

" پزشکی عشق به حیات انسان‌هاست"

رتبه دوم کنکور تجربی: کمپین حمایت از کودکان غزه تشکیل شود

رتبه دوم کنکور تجربی با بیان اینکه پزشکی عشق به صلح و حیات انسان‌هاست، گفت: کمپین کنکوری‌های حمایت از کودکان غزه تشکیل شود.

به گزارش خوبان: اسامی نفرات برتر کنکور سراسری کشور در سال 1393 اعلام شد، داوطلبان آزمون سراسری سال 93 برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، همچنین برای کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی با هم به رقابت کردند.

یک میلیون و 31 هزار و 322 نفر متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 93 شدند که از این تعداد 608 هزار و 852 نفر معادل 59.04 درصد داوطلبان زن و 422 هزار و 470 نفر معادل 40.96 درصد داوطلبان مرد هستند.

آمار ثبت نام کنندگان به تفکیک گروه های آزمایشی شامل 222 هزار و 507 نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، 522 هزار و 833 نفر در گروه علوم تجربی، 263 هزار و 72 نفر در گروه علوم انسانی، 13 هزار و 727 نفر در گروه هنر و 9 هزار و 183 نفر در گروه زبان های خارجی بود.

 

نفر دوم تجربی

 

 

در ادامه گفت‌و‌گوی اختصاصی تسنیم با آناهیتا نجفی رتبه دوم کنکور تجربی 93 را با هم می‌خوانیم:

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

آناهیتا نجفی متولد تهران و بزرگ شده رشت هستیم، پدرم عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و مادر هم متخصص گوش و حلق و بینی است و یک خواهر دارم.

از چه زمانی برای کنکور خودت را آماده کردی؟

تا آخر تابستان 92 درگیر المپیاد شیمی بودم و مدال نقره کشوری را کسب کرده‌ام و از مهرماه برای کنکور درس خواندن را شروع کردم.

در روز چند ساعت مطالعه داشتی؟

روزانه 8 تا 10 ساعت مطالعه می‌کردم و مطالعه با کیفیت برای من بسیار مهم بود تا بازده خوبی داشته باشد.

برنامه‌ریزی درسی برای کنکور توسط چه کسی انجام شد؟

قسمت اصلی برنامه‌ریزی با خودم بودم و از تجربیات یکی از دوستانم که در رشته ریاضی تحصیل می‌کرد و در رشته شهرسازی قبول شده بود استفاده کردم، البته مشاوران مدرسه هم به من کمک کردند و راهنمایی پدرو مادر هم همیشه چراغ راه من بوده است.

در کدام مدرسه تحصیل می‌کردی؟

در مدرسه فرزانگان رشت درس می‌خواندم و دوست دارم در دانشگاه تهران رشته پزشکی را ادامه دهم و درباره تخصص هنوز تصمیم نگرفته‌ام.

دوست دارید در دانشگاه داخل کشور ادامه تحصیل بدهی یا در خارج از کشور؟

تحصیل در کشور خودم و خدمت به مردم یک افتخار است و دوست دارم در خدمت مردم شهر و کشورم باشم.

مهمترین رمز موفقیت خود را در چه می‌بینی؟

مهمترین رمز موفقیت من لطف خدا، آرامش و اعتماد به نفس بوده است و این مولفه‌ها مهمترین چیزی که کنکوری‌ها به آن نیاز دارند، یکی دیگراز مولفه‌های مهم جو آرام خانه بود که پدر و مادرم برای فراهم کردند تا بیشترین دقت و تمرکز من بر روی کنکور باشد، از پدر و مادرم بسیار تشکر می‌کنم که شرایط را برای آرامش من  فراهم کردند تا فکرم جایی نباشد و بر روی درس متمرکز شود.

در شب قدر کجا بودی و چه دعایی کردی؟

در شب قدر در خانه بودم و دعایم آوردن رتبه نبود، از خداوند خواستم بتوانم به جایگاهی برسم که خدمتی انجام دهیم، بعد از کنکور خیلی از خودم راضی بودم و به رتبه فکر نمی‌کردم.

از چه طریقی متوجه شدی که نفر دوم کنکور تجربی هستی؟

خبر قبولی من به عنوان نفر دوم کنکور را از اطرافیان شنیدم مثل اینکه اسامی در سایت سازمان سنجش درج شده بود و اطرافیان خبر قبولی تک رقمی را به من می‌دادند و این خبر در من ایجاد اضطراب کرده بود و وقتی سازمان سنجش با من تماس گرفت و از قبولی و رتبه دومی‌ام مطمئن شدم خیلی خوشحال شدم، دوست دارم به هم‌نوعانم کمک کنم و یاریگر بشر باشم.

 

آناهیتا

 

 

اگر اکنون پزشک بودی برای مداوای مجروحین به غزه می‌رفتی؟

بله، کودکان چه گناهی کردند و من به عنوان یک انسان وقتی لطف خدا شامل حال من شده باید بتوانم آن را با کمک به دیگران جبران کنم، پزشکی عشق به صلح و حیات انسان‌هاست و دوست دارم کمپین کنکوری‌های حمایت از کودکان غزه تشکیل شود.

در کودکی دوست داشتی چه کاره شوی؟

از بچگی دوست داشتم فضانورد شوم اما وقتی بزرگتر شدم دوست داشتم در دانشگاه تهران درس بخوانم.

حرف‌های ناگفته را به چه کسی می‌گویی؟

اول به خدا و بعد از آن به پدر و مادرم  حرفهایم را میزنم و لطف خداوند در کنکور شامل حالم شد.

چه عاملی را در موفقیت در کنکور مهم می‌دانی؟

توکل به خدا، مدیریت زمان، استفاده از امکانات و از همه مهمتر تلاش خود فرد و لطف خدا که البته هوش و استعداد فرد بسیار مهم است  و در نتایج کنکور مشخص شد که تنها هزینه کردن مهم نیست بلکه توان خود فرد نقش بسیار مهمی دارد.

فضای آموزشی رشت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فضای خوبی وجود دارد ولی مهم خود فرد است که چه جو رقابتی را در خود ایجاد می‌کند تا موفق شود، امکانات هرچقدر باشد ولی بچه‌ها نخواهند موفقیت امکان ندارد.

چند روز تلفن همراه‌ات خاموش بود؟

45 روز مانده بود به کنکور مانده تلفن همراه‌ام خاموش بود تا آرامش حضور در کنکور برای من حفظ شود.

در مدت یکسال تفریح هم داشتی؟

در حد معمول اهل ورزش هستم و سعی کردم به صورت عادی تفریح و استراحت را داشته باشم اگر فرد یکسال از تفریحات محروم شود تاثیر بدی بر روی روحیه فرد می‌گذارد به همین دلیل محدودتر از قبل اما در کنار درس تفریح هم در برنامه‌ام وجود داشت.

قبل از کنکور نظر پدر درباره قبولی در کنکور و کسب رتبه چه بود؟

پدرم نارحت می‌شد و می‌گفت نمی‌خواد با اسم رتبه استرس به خودت وارد کنی و باید آرامش برای کنکور داشته باشی و مابقی لطف خدا است اما به خودم قول داده بودم جزو تک رقمی‌ها باشم.

در دوران تحصیل نظارت پدر و مادر چگونه بود؟

همیشه دوست داشتم مستقل درس بخوانم و پدر و مادر هم به نظر من احترام می‌گذاشتند و دورادور بر نحوه درس خواندن من نظارت داشتند و در زمانی که نیاز به مشورت آنها داشتم راهنمایی می‌کردند.

نام معلم کلاس اول ابتدایی را به یاد داری؟

خانم فرشته ایروانی و خیلی دوست دارم باز هم او را ببنیم.

دوست داری در آینده کار طبابت را انجام دهی یا اجرایی؟

دوست دارم طبابت کنم و در کنارش کارهای پژوهشی را انجام دهم و یک درمان جدید و یک خدمت جدیدی را به مردم کشورم ارائه کنم.

الگوی پزشکی‌ات به غیر از پدر و مادر چه کسی خواهد بود؟

پروفسور سمیعی

در ادامه این گفت‌وگو دکتر مریم شرفی، مادر آناهیتا درباره نقش والدین در موفقیت فرزندان در کنکور گفت: نقش مادر حفظ آرامش خانواده و فراهم کردن محیط آرام و مناسب برای فرزندش است و اینکه اضطراب در فرزند ایجاد نکند به نظرمن مهمترین نقش مادر همین ایجاد آرامش است.

نظر شما در باره نقش معنویت چیست؟

توجه به معنویات خیلی بسیار مهم است از این مهم دل‌ها آرامش می‌گیرد و اعتقادات یک ارزش محسوب می‌شود، مسلما نقش معنویات خیلی در موفقیت‌ها موثر است در همان آرامش که در مادر به وجود می‌آید  و مادر آن را به فرزند و خانواده منتقل می‌کند.

البته این آرامش تنها در سال آخر کنکور مهم نیست، در دوران کودکی و در چه فضایی آن کودک رشد می‌کند نقش تربیتی پدر و مادر بسیار حائز اهمیت است.

 

کنکور تجربی

 

علت موفقیت دختر شما در کنکور چه بود؟

خواست خدا بدون شک مهمترین اصل بود و بعد از آن آرامش، پشتکار و برنامه‌ریزی، ارزش معنوی آرامش را ایجاد می‌کند و تا خداوند نخواهد هیچ وقت نمی‌شود، در حرفه ما یک پزشک تمام تلاش خودش را انجام می‌دهد و بعد به بیمار می‌گوید هر چه خواست خدا باشد من کار خودم را انجام دادم.

تعریف خودتان را از پزشکی بیان کنید؟

پزشکی تنها یک حرفه نیست واقعا کسی که رشته پزشکی را انتخاب می‌کند باید عشق و علاقه داشته باشد، برای پزشکی زحمات زیادی می‌کشیم و این رشته نیاز به علاقه و تلاش زیادی دارد و پزشک به اعتقاد من یک وسیله برای کمک به دیگران است و اگر حس علاقه وجود نداشته باشد موفق نخواهد بود.

سال 67 وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شدم و در سال 80 بورد تخصصی در گوش و حلق و بینی را گرفتم.

نظر شما درباره پاسخ دخترتان برای حضور در غزه چیست؟

به نظر من آناهیتا پاسخ منطقی را داد، آن لحظه خاص تعهدی را ایجاد می‌کند ، یک پزشک باید هرکجا که می‌شود بیشترین و بهترین کمک، خدمت و تعهد را به عمل تبدیل کرد حضور داشته باشد.

چقدر برای موفقیت دخترتان هزینه کردید؟

فاکتور غیرقابل انکار هوش و استعداد است، بالاترین شکر، استفاده درست از آن نعمتی که خداوند به فرد داده اگر پشتکار نباشد و درست از امکانات استفاده نکنید به موفقیت نمی‌رسید، استفاده درست از استعداد و امکانات یعنی قدردان نعمت الهی بودن.

عکس‌العمل دختر شما پس از امتحان کنکور چه بود؟

با لبخند از امتحان بیرون آمد و لبخندش به من احساس آرامش داد و گفت: مادر خدا کمک کرد راضی‌ام.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads