کد خبر: 56790 - تاریخ: دوشنبه، 4 آگوست 2014 - 09:48

معاون اجتماعي پليس گيلان خبر داد:

غرق‌شدن 15 نفر در سواحل گيلان

15 نفر در تعطيلات آخر هفته در دریا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه معاون اجتماعي پليس گيلان با اعلام اين خبر گفت: با شروع تعطیلات تابستانی و افزایش مسافرتها در کنار سواحل دریا و حاشيه رودخانه هاي کشور وقوع حوادثی مانند غرق شدگی، نیاز به امداد برای نجات جان هموطنانمان نیز افزایش یافته است .

معاون اجتماعي پليس گيلان با بيان اينكه متاسفانه هرساله عده زيادي از مسافران ناآشنا به مناطق سواحلي با بي احتياطي جان خود را از دست مي دهند، تصريح كرد: علت اكثر غرق شدگي ها عدم توجه به اخطارهاي پليس و شنا در مناطق ممنوعه و خارج از طرحهاي دريا است.

سرهنگ خيرخواه با اعلام اينكه استفاده از طرح هاي سالمسازي دريا توسط مسافران و شهروندان در صورت بروز حادثه كمك رساني بهتر را فراهم مي سازد، گفت: در طرح هاي سالمسازي دريا ناجيان غريق حضور داشته و در صورت بروز حادثه كمك رساني و كمك هاي احيايي سريعتر انجام خواهد شد.

وی تلخ ترين حادثه تعطيلات هفته گذشته را گرفتار شدن خانواده قزويني در امواج متلاطم دريا عنوان کرد و افزود: در اين حادثه پليس و گروههاي امدادي موفق شدند فرزند 13 خانواده را نجات داده و متاسفانه پدر 37 ساله و مادر 35 ساله در  اثر اين حادثه جان خود را از دست دادند.

وي با اشاره به اينكه 15 نفر در غرق‌شدگی‌های تعطيلات آخر هفته گذشته در استان گيلان جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد: اكثر غرق شدگان در دريا مسافراني از استان هاي تهران، قزوين و آذربايجان شرقي بوده اند.

سرهنگ خيرخواه حدود 50 درصد موارد غرق‌شدگی را براساس آمارهای موجود مربوط به فصل تابستان اعلام و تاكيد كرد: به طوري كه در تابستان سال گذشته، استان مازندران با 188 فوتی، استان خوزستان با 67 فوتی و استان گیلان با 55 فوتی، به ترتيب در رتبه‌های اول تا سوم مرگ ناشی از غرق‌شدگی قرار داشتند.

وی آشنا نبودن به فنون شنا و همچنين عدم آشنايي به سواحل و مناطق را از مهمترین دلایل ایجاد خطر غرق شدن در سواحل برشمرد و گفت: بسیاری از حوادث دریایی که به یکباره چند نفر غرق می‌شوند به این دلیل است که یک نفر در آب درخواست کمک می‌کند و بقیه اعضای خانواده برای نجات فرد وارد آب شده و آنها هم گرفتار می‌شوند.

معاون اجتماعي پليس گيلان در پايان با تأکید بر این موضوع که مرگ ناشی از غرق‌شدگی عمدتاً به سبب شنا در مناطق غیرمجاز و ایمن‌سازی‌نشده اتفاق می‌افتد، از هموطنان و مسافران خواست، صرفاً از مناطق مجاز و تحت مراقبت جهت شنا کردن استفاده کرده و به نکات ایمنی و رعايت آنها توجه داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/21


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads