کد خبر: 56622 - تاریخ: شنبه، 2 آگوست 2014 - 10:43

در دوازدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین؛

اسطوره زیبایی اسبهای کاسپین در منطقه آزاد انزلی انتخاب شد

در دوازدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین اسطوره زیبایی اسبهای کاسپین در منطقه آزاد انزلی انتخاب شد.

به گزارش خوبان، در دوازدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین (اسبچه خزر) که در این منطقه برگزار شد، زیباترین اسبچه های خزر(اسب کاسپین) انتخاب گردید.

بنابر رأی داوران این جشنواره، اسب ناز بانو از باشگاه تکتاز منطقه آزاد انزلی در رده مادیان و اسب آراد از باشگاه محمد طاهرگلزاری از استان یزد، اسطوره های زیبایی مادیان و نریان مسابقات را از آن خود کردند.

 

اسبچه خزر

 

دوازدهمین دوره جشنواره زیبایی اسب کاسپین در ۹ رده سني زير يك تا بالاي ۱۰ سال در بخش نريان و ماديان با حضور داوران بين المللي و ملي كشورمان در نوار ساحلی محدوده گردشگری منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

در رده زیر یک سال اسب مریم، در گروه 1 تا 2 سال اسب عسل و در رده 2 تا 3 سال اسب نازگل و در گروه 5 الی 9 سال نیز اسب ناز بانو همگی از باشگاه تکتاز منطقه آزاد انزلی مقامهای نخست را از آن خود کردند، در مادیان 3 الی 4 سال اسب آسمان از باشگاه نظری، در گروه نریان 4 تا 5 سال اسب ارند از باشگاه اسدی، در گروه نریان 5 الی 9 سال اسب گون از باشگاه یگانه پور حائز بالاترین امتیازات و زیباترین اسب در رده سنی خود شدند.

از سوی دیگر در مادیان بالای 10 سال اسب هما از باشگاه تکتاز و در نریان این رده سنی اسب آراد از باشگاه گلزاری بر رده نخست قرار گرفتند.

دوازدهمین دوره جشنواره زیبایی اسب کاسپین، با حضور 44 رأس اسبچه خزر(اسب کاسپین) از استانهای یزد، قزوین، لرستان و گیلان، از سوی هیأت سوارکاری استان گیلان و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار و به نفرات برتر جوایز نقدی، لوح یاد بود و تندیس مسابقات اهداء شد.

پنجمین سمینار تخصصی اسب کاسپین نیز با حضور اساتید دانشگاه و محققین اسب و اسبچه خزر (اسب کاسپین)، کلاس داوری زیبایی اسب کاسپین در فرهنگخانه و هنرنمایی سوارکاران نونهال در 9 مرداد ماه در نوار ساحلی منطقه آزاد انزلی اجرا شد.

كشف نژادهای خالص و اصيل اسب كاسپين، آشنایی مردم استان و گردشگران با اصیل ترین نژاد اسب جهان، حمایت از ورزشهای همگانی و شكوفايی توريسم ورزشی در سطح منطقه، فراهم نمودن فضای شاد و مفرح برای گردشگران و اهالی محدوده منطقه، معرفی اسب كاسپين به فعالين، سرمايه گذاران و علاقمندان ورزش اسب سواري و پرورش دهندگان اسب، جذب افراد مستعد علاقمند به ورزش اسب سواری و حمايت از ورزشهاي المپيكی از جمله دلايل برپايی اين همايش و جشنواره از سوي معاونت فرهنگي هنري اجتماعي گردشگري اين سازمان، در منطقه آزاد انزلی بوده است.

گفتنی است پنجمین سمینار تخصصی و دوازدهمین جشنواره زیبایی اسب کاسپین به ترتیب در روزهای نهم و دهم مرداد ماه جاری در منطقه آزاد انزلی در چارچوب جشنواره تابستانه “دریا باران” منطقه آزاد انزلی برپا شد.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads