کد خبر: 56205 - تاریخ: یکشنبه، 27 جولای 2014 - 12:37

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

فاضلاب های انسانی مهمترین منابع آلایندگی رودخانه های گوهررود و زرجوب

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ساخت سیستم های تصفیه فاضلاب یکی از راهکارهای اصلی در مدیریت فاضلاب شهری و کاهش فشار به رودخانه ها و محیط زیست به شمار می رود.

به گزارش خوبان: رودخانه های گوهررود و زرجوب گیلان که در حال حاضر جزء آلوده ترین رودخانه های گیتی محسوب می شوند و هر روزه انواع فاضلابهای صنعتی، خانگی و کشاورزیرودخانه بر آن وارد می شوند، بدون هیچ پیش تصفیه ای وارد تالاب انزلی و موجب افزایش میزان آلودگی تالاب انزلی نیز می شوند.

با توجه به گرمای هوای تابستان و گردشگرپذیر بودن گیلان بوی بد رودخانه های زرجوب و گوهررود در استان مشکلات زیادی برای مردم و مسافرین گیلان ایجاد کرده است.

حسن . ت یکی از ساکنان جوار رودخانه گوهررود در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: به نظر من آلودگی گوهررود مهمترین چالش زیست محیطی گیلان است.

وی خاطرنشان کرد: رودخانه های زیبا، گوهر کمیاب هر استان هستند و متاسفانه در رشت این گوهررود با ورود انواع فاضلاب ها به خصوص فاضلابهای انسانی گوهر وجودی خود را از دست داده است.

مرجان .م یکی دیگر از ساکنان شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار ایسنا ادامه داد: آلودگی رودخانه های گوهررود و زرجوب فقط استان را تهدید نمی کند بلکه تمام آلودگی های این رودخانه ها نهایتا به دریای خزر می ریزند.

وی اضافه کرد: احداث تصفیه فاضلابها می تواند در کاهش ورود آلاینده های این رودخانه ها موثر باشد اما نمی دانیم که چرا این امر جدی تر گرفته نمی شود.

محمدرضا برجی مدیرکل حفاظت زیست گیلان نیز با اشاره به بازدیدی که از سیستم های تصفیه فاضلاب شهرهای رشت و انزلی و همچنین سیستم در حال ساخت تصفیه فاضلاب غازیان انزلی در هفته گذشته داشت گفت: امیدواریم ساخت سیستم تصفیه فاضلاب غازیان انزلی در مدت زمان کوتاه به پایان برسد.

وی اضافه کرد: با توجه به گسترش شهرها و افزایش جمعیت استان، فاضلاب های انسانی از مهمترین منابع آلایندگی رودخانه های گوهررود و زرجوب به شمار می رود و مدیریت فاضلاب شهری می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آلایندگی این رودخانه ها ایفا کند.

برجی تصریح کرد: ساخت سیستم های تصفیه فاضلاب یکی از راهکارهای اصلی در مدیریت فاضلاب شهری و کاهش فشار به رودخانه ها و محیط زیست به شمار می رود و اگر امروز هم عجله کنیم باز هم دیر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: خزر پذیرنده نهایی آلودگی رودخانه های گیلان است و برای نجات این اکوسیستم ارزشمند و جلوگیری از نابودی گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری آن باید ورود فاضلابها به خصوص فاضلابهای انسانی در رودخانه ها را به صفر برسانیم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads