کد خبر: 56165 - تاریخ: شنبه، 26 جولای 2014 - 19:08

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: مردم غزه هم اکنون محبوسان بزرگترین زندان روباز جهان هستند

حجت الاسلام عاشوری مسئله‌ قدس و فلسطين را مسئله‌ اول جهان اسلام و مهم‌ترين موضوع سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دانست و ادامه داد: مسير قطعي رهايي قدس و حل مسئله‌ فلسطين، به فرمايش رهبر معظم انقلاب در گرو نابودي رژيم صهيونيستي است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام، احیای فریضه نماز جمعه را یکی از دستاوردهاى مهم انقلاب اسلامي ايران دانست و خاطرنشان کرد:  وجود دو خطبه به جاى دو ركعت نماز و ضرورت پرداختن به مسائل سياسى اسلام و مسلمين در خطبه ‏ها و شرط اصلى تجمع در محدوده دو فرسخ، قطعاً جنبه‏ هاى سياسى اين عبادت بزرگ را برجسته مى ‏سازد.

 

وی با اشاره به سالروز اولین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی در پنجم مرداد سال 1358 به امامت آیت الله سيدمحمود طالقاني در دانشگاه تهران، اظهار داشت: شاید وقتی نخستین نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شد، كسى فكر نمى‏ كرد كه بعد از سه دهه، اين شجره طيبه دامنه و شاخ و برگش همه كشور را فرا بگيرد و روزى فرا برسد كه به كانونى پرقدرت و تأثيرگذار در محيط داخل و منطقه و بين‏ الملل تبديل گردد.

 

امام جمعه خمام در خطبه دوم با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، به گفته پیامبر اکرم (ص) در این روز اشاره نموده و گفت: پيامبراكرم (ص) درباره فضيلت اين روز بزرگ فرمود: آن روز، روز جوايز است.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه، اظهار کرد: هم اکنون سرزمين غزه زير گلوله ها و بمباران ‏هاى بى ‏وقفه نظاميان رژيم صهيونيستى است. ساختمان‏ها فرو مى ‏ريزند، زنان و كودكان در زير خروارها آوار مدفون مى‏ شوند، آتش در همه‏ جاى غزه زبانه مى‏ كشد، در بسيارى از محلات آب و برق قطع است و زندگى در گرماى طاقت ‏فرساى نوار غزه بر زنان و كودكان سخت شده است، امكانات دارويى به‏ شدت كاهش يافته است. ساكنان غزه ماه رمضان را با صداى غرش هواپيماها و فرود بمب‏ ها، افطار مى‏ كنند.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به سکوت مجامع بین الملل در برابر جنایات غزه گفت: مدعيان دفاع از حقوق بشر، در برابر اين همه جنايت و وحشى ‏گرى نه تنها سكوت كرده ‏اند، بلكه تمام‏ قد در كنار قاتلين ملت فلسطين ايستاده‏ اند و با وقاحت تمام، حملات ارتش رژيم صهيونيستى را حق اين رژيم دانسته و از آن حمايت مى‏ كنند و در همان حال از شليك موشك ‏هاى نيروهاى مقاومت اسلامى كه در پاسخ به بمباران‏ هاى اشغالگران صورت مى‏ گيرد، انتقاد مى ‏نمايند.

 

امام جمعه خمام مسئله‌ قدس و فلسطين را مسئله‌ اول جهان اسلام و مهم‌ترين موضوع سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دانست و ادامه داد: مسير قطعي رهايي قدس و حل مسئله‌ فلسطين، به فرمايش رهبر معظم انقلاب در گرو نابودي رژيم صهيونيستي است.

 

وی با بیان این که امت اسلامي امروز بر راهبردي‌ترين منابع و گذرگاه‌هاي جهان مسلط است و مي‌تواند با بهره‌گيري از آن‌ها حق ملت مظلوم فلسطين را از دشمنان بگيرد، اظهار داشت: دولت‌هاي عربي بايد صادرات نفت خود را به صهيونيستها و کشورهاي حامي آنها قطع کنند. همچنين بايد تمام روابط و قراردادهاي سياسي و اقتصادي خودشان را با دولت صهيونيست قطع کنند. اقدام ديگري که تا حدي مي‌تواند مؤثر واقع شود، فعال نمودن ظرفيت‌هاي بشردوستانه و بين‌المللي براي فشار به غاصبان صهيونيست است.

 

امام جمعه خمام در پایان حل مسئله‌ فلسطين را از طريق حق تعيين سرنوشت صاحبان اصلي آن دانست و افزود:  به اين صورت که همه‌ فلسطيني‌ها، چه ساکنان کنوني آن و چه کساني که به کشورهاي ديگر رانده شده ‌اند، اعم از مسلمان و مسيحي و يهودي، در يک همه‌پرسيِ عمومي، شرکت کنند و ساختار نظام سياسي اين کشور را انتخاب نمايند. هر نظامي که با اين انتخابات روي کار آمد، تکليف مهاجران غيرفلسطيني را، که در ساليان گذشته به اين کشور کوچ کرده‌اند، معين کند.

 

حجت الاسلام عاشوری افزود: اين طرح منطقي، مورد قبول همه‌ وجدان‌هاي بيدار جهاني است، اما صهيونيست‌هاي غاصب و حاميان غربي آنان، حاضر به پذيرش آن نيستند.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads