کد خبر: 56118 - تاریخ: شنبه، 26 جولای 2014 - 15:05

سید حسن نصرالله در روز جهانی قدس:

غزه با منطق مقاومت پیروز شد/ در کنار مقاومت فلسطین بوده و خواهیم ماند

دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس و همبستگی با ملت فلسطین با تاکید بر اینکه”مقاومت فلسطین در غزه با منطق مقاومت پیروز شده”به صهیونیست‌ها درباره تداوم جنگ و حرکت به سمت خودکشی هشدار داد.

به گزارش خوبان، خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی پیش در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در ضاحیه جنوبی بیروت به ایراد سخنرانی پرداخت.وی که شخصا در اجتماع مردم در جنوب بیروت حضور پیدا کرده بود ، در ابتدای سخنانش که به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می‌شد،گفت که ویژگی های روز قدس باعث شد که ما در اینجا دور هم جمع شویم. 

سید حسن نصرالله

ادای احترام سید حسن نصرالله به مقام شهدای غزه و مقاومت لبنان

وی همچنین در ابتدای سخنانش خود به مقام شامخ شهدای غزه ادای احترام کرد و گفت: در این روزها ادای احترام خود را نثار روح شهدای غزه، مجروحان، مبارزان و ملت مقاوم فلسطین نثار می کنم و خالصانه همدردی خود را با خانواده هایی که عزیزان خود را در حادثه تاسف بار هواپیمای الجزائر از دست دادند، ابراز می دارم

نصرالله  همچنین به شهدای جنگ 33 روزه لبنان ادای احترام کرد و اظهار داشت:  در سالگرد جنگ 2006، به شهدا و مجروحان و نیروهای مقاومت و نیز ملت ما که پیروزی را در آن جنگ رقم زدند، تبریک می‌گویم.

روزجهانی قدس  را امام خمینی(ره) اعلام و امام خامنه ای بر ادامه  آن تاکید کردند

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: روز جهانی قدس را امام خمینی(ره) اعلام کرد و امام خامنه‌ای نیز بر [ادامه آن] تأکید کردند تا این مسئله مهم و اصلی همیشه در یاد ما باشد و قدس و فلسطین در قلب، عقل، فکر، فرهنگ، وجدان ، اولویت‌ها، سخنرانی‌ف عمل و میدان باقی بماند. این که امام خمینی(ره) آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد هدفش این بود که بر قداست و پاکی این مسئله و اسلامی بودن آن تأکید کند.
وی افزود: هر روز که می گذرد اهمیت اعلام این روز به عنوان روز جهانی قدس و همچنین نیاز شدید امت اسلامی به بزرگداشت این روز، مشخص می‌شود. ما وقتی به اوضاع امت اسلامی نگاه می کنیم اهمیت این روز و این بزرگداشت را احساس می‌کنیم.‎

هدف اشغالگران صهیونیست محو آرمان ملت فلسطین است

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: بعد از اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و سیطره آن بر تمام فلسطین و همچنین توسعه اش در دیگر سرزمین‌های فلسطینی، هدف صهیونیست‌ها از آن زمان و هدف اصلی آن این بود که به مسئله فلسطین پایان دهد و بگوید که فلسطین و سرزمین فلسطین دیگر وجود ندارد و قدس پایتخت همیشگی دولت یهود است. هدف بعد از اشغال پایان دادن به مسئله فلسطین بود و به ذهنشان خطور نمی کرد که حتی یک وجب از سرزمین فلسطین را به صاحبانش بازگرداند و اینکه حتی یک آواره به خانه اش بازگردد. بنابراین ما اجماع اسرائیلی ها درباره قدس و درباره ممانعت از بازگشت را می یابیم.
سید حسن نصرالله ادامه داد: آنها می دانستند که مسئله این حجم و سرزمین مقدس و ملتی را در یک یا دوسال یا یک یا دو نسل نمی‌توانند از بین ببرند بنابراین یک برنامه بلند مدت برای تحقق این هدف وضع کردند و هر یک از ما می‌تواند که از سال 1948 میلادی تاکنون هر چه را که رخ داده تحلیل کند تا اهداف برنامه پایان دادن به مسئله فلسطین مشخص شود و این رویای موجود نزد غرب و آمریکایی ها و صهیونیست‌ها‎.

در غزه کشتار می شود اما در کشورهای عربی اولویت نان شب، بنزین و گاز مطرح است

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: به طور مثال، اینگونه گمان کردند که سرزمین‌های عربی گسترده است و امکان پناهنده شده و زندگی کردن فلسطینیان در مجتمع‌های عربی متعدد وجود دارد و این خطر همچنان وجود داشته و آوارگان فلسطینی را تهدید می‌کند. مثال دیگر آن است که تلاش کردند که در هر کشور و ملتی موضوعات اصلی دیگری ایجاد کنند تا مرکزیت و محوریت موضوع قدس فراموش شود و در این موضوع تا میزان زیادی موفق شدند. امروز و در حالی که در غزه کشتارها انجام می‌شود اما در کشورهای عربی اولویت‌های دیگری نظیر بنزین و گاز و نان شب مطرح است و آنها خواستند که این موضوعات به موضوع‌های اصلی تبدیل شود.
سید حسن نصرالله افزود: اتاق‌های [فکر] سیاهی وجود دارد که تلاش دارد هیچگونه ارتباطی میان هیچ لبنانی، هیچ مصری، هیچ سوری و هیچ فلسطینی نباشد. انتخاب افراد انتحاری فلسطینی در انفجارهای لبنان اقدام عمدی بود. مثال‌های زیادی وجود دارد که می‌توان درباره آن حرف بزنیم.

ملت فلسطین هرگز کلید منازل خود را در فلسطین فراموش نکرده است
وی در ادامه سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: با وجود تمامی رویدادها، توطئه‌ها و چالش‌ها، موضوع فلسطین همچنین در منطقه و جهان مطرح است و آن چیزی که هم اکنون در غزه روی می‌دهد شاهدی برای این نتیجه‌گیری است که از آن جمله می‌توان به پایداری برخی از دولت‌های عربی که بارزترین آنها سوریه است اشاره کرد. از دیگر موارد می‌توان به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و حمایت آن از موضوع فلسطین و همچنین جنبش‌های مقاومت در لبنان و پیروزی‌هایش در لبنان و خنثی کردن طرح‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه اشاره کرد. اما مهمترین آنها ملت فلسطین است که با وجود تمام رویدادها، بر یاس و تسلیم فائق آمدند و هرگز کلیدهای منازل خود در فلسطین را فراموش نکرده و این کلیدها از پدر بزرگ به پدر و از وی به کودکان منتقل شده است و این بخشی از طرح مقابله با توطئه‌ها است.
سید حسن نصرالله افزود: ملت فلسطین با وجود شرایط زندگی سخت و با وجود سختی‌های مهاجرت که با هدف متفرق کردن این ملت بوده، همچنان به سرزمین و آرمان خود پایبند بوده و تسلیم و کوتاه آمدن را رد کرده و ملت فلسطین همچنان این کار را انجام می‌دهد.‎

گروههای مقاومت گزینه مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دادند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: گروههای مختلف مقاومت و نیز ملت فلسطین با وجود تفاوت رویکردها، از ابتدا گزینه مقاومت وایستادگی را سرلوحه کار خود قرار دادند، اما اسرائیل و آمریکا و نیز تعدادی از رژیم های عربی که قدرت آنان اکنون متزلزل شده است، نقشه جنگ علیه فلسطین را طراحی کرده و همچنان سرگرم آن هستند در نتیجه از زمان غصب سرزمین فلسطین تاکنون، امروز با خطرناک ترین مرحله روبه رو هستیم؛ مرحله‌ای که شامل تخریب برنامه ریزی منطقه است.

سوریه دژ بزرگ مقاومت و ملت فلسطین است

وی افزود: در این میان، هنگامی که انقلاب های واقعی و صادقانه ملت های منطقه آغاز شد، عده ای در صدد موج سواری بر آن برآمده و این انقلاب ها را به سمت مورد نظر خود هدایت کردند.
نصرالله تصریح کرد: آنچه ما امروز شاهد آن هستیم، نابودی ملت ها، ارتش ها، کشورها و تضعیف روانی، اجتماعی و عاطفی کشورها و نیز طرح مسائل و مشکلاتی است که صدها سال نیز قابل حل نیست. رخدادهایی که امروز در کشورهای مختلف عربی جریان دارد، خطراتی است که آنان را در معرض تهدید قرار داده است. در این میان سوریه دیوار مستحکمی بوده و به خواست خداوند همچنان در برابر نقشه های صهیونیستی مستحکم باقی خواهد ماند، همانطور که برای مقاومت و ملت فلسطین نیز به مثابه دژ بزرگی  بود.

عراق وارد تونل تاریکی شده است

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسائل جاری در عراق اشاره کرد و گفت: متاسفانه عراق امروز به نام دین اسلام و به اسم خلافت وارد تونل تاریکی شده است که شامل کوچاندن هزاران خانواده مسیحی است  ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم اقداماتی که اکنون علیه مسیحیان و مسلمانان در عراق صورت می گیرد، محکوم کنیم.
نصرالله گفت: بیم آن می رود که تخریب کلیساها و ضریح انبیاء به سمت ویرانی مسجد الاقصی پیش برود و بیم آن می رود که این تخریب مساجد و کلیساها به اقدامی عادی تبدیل شود.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ملت ما در بدترین شرایط به سر می برد و هدف اصلی این حملات ملت فلسطین است از همین رو همه ما باید در زمانی که دوره فتنه گری است گام های خود را محکم برداشته و بدانیم چه می کنیم و این چالش بزرگی است که  امت ما اکنون با آن دست و پنجه نرم می کند‎.

 ربوده شدن سه شهرک نشین صهیونیست بهانه آنها برای آغاز جنگ بود

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: در این راستا جنگ اسرائیل علیه غزه، جنگ علیه لبنان در سال 2006 و جنگ علیه غزه در سال 2008 آغاز می‌شود. اما در سال 2006 و 2008 میلادی نتایج فرق می‌کرد. و امروز نیز ما در لبنان کاملا می‌توانیم آنچه در غزه اتفاق افتاده و مشکلات برادرانمان در آنجا را کاملا بفهمیم و درک کنیم. چرا که در جنگ 33 روزه در سال 2006 همین اتفاقات برای ما نیز به وقوع پیوست. درباره بهانه ربوده شدن سه شهرک نشین صهیونیست و ربوده شدن دو سرباز باید بگویم که این بهانه جنگ است و دلیل جنگ اسرائیل علیه غزه نیست. اسرائیل فکر کرد که نوار غزه در محاصره است و این فرصت وجود دارد که این منطقه را به زانو در آورده و آن را تخریب کند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اسرائیل موضوع ربوده شدن سه شهرک نشین را که تا این لحظه نه معلوم است چه کسی آنان را ربوده و یا چه کسی آنها را به قتل رسانده است، بهانه ای برای حمله به غزه قرار داد. موضوع ربوده شدن اتهامی است که به گروههای مقاومت زده شده و از آن بهانه ای برای آغاز جنگ علیه غزه، درست شده است. از گشت‌های هواپیماهای جاسوسی این رژیم گرفته تا  حملات هوایی  و توپخانه‌ای و بمباران شهروندان غیر نظامی و تخریب مساجد و کلیساها و آواره کردن مردم از طریق عملیات زمینی و توطئه آمریکا و غرب و شورای امنیت برای سرپوش گذاردن بر این جنگ و و توطئه برخی از رژیم های عربی و محکوم کردن مقاومت. اما در مقابل این مقاومت مردمی جانانه و پایبندی مردم غزه به مقاومت و این عملکرد و مقاومت سیاسی منحصر به فرد گروههای مقاومت دیده می‌شود. باید به همه بگویم چیزی که موجب قرار گرفتن مقاومت در این جایگاه شده است، میدان، مقاومت مردمی و مقاومت سیاسی است.

اسرائیل توانایی ادامه جنگ را ندارد

سید حسن نصرالله در سخنان خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: اسرائیل در جنگ تابستان سال 2006 از روز نخست اهداف بلندپروازانه‌ای را تعیین کرد اما در هفته پایانی جنگ برای پایان دادن به این جنگ التماس می‌کرد.
وی افزود: در حالی که برخی از کشورهای عربی از اسرائیل می‌خواستند که به جنگ ادامه دهد اما اسرائیل از درگیر شدن در جنگی ادامه دار هراس داشت. اسرائیل به این نتیجه رسید که توانایی ادامه جنگ را ندارد و به همین دلیل از آمریکا کمک خواست [که به اسرائیل کمک کند] و زمانی که آمریکا قانع شود تمام منطقه نیز پشت سر آن حرکت می‌کنند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: در جنگ کنونی، امید در درسترس فلسطینیان است. در صورتی که موضوع را به آمریکا یا برخی کشورهای عربی بدهند،‌ آنها از آن بهره‌برداری می‌کنند. چیزی که مورد هدف است سلاح مقاومت و خود مقاومت و اراده مقاومت است. هدف فقط حماس و جهاد اسلامی نیست بلکه تمام مقاومت در فلسطین و هر تونل در غزه و هر موشک در غزه و هر خون مقاومی که در رگ‌ فرزندان غزه جاری می‌باشد، است.

صهیونیست ها از رسیدن به هدف خود در غزه باز ماندند
وی افزود: افق آن است که اسرائیل به جایگاهی برسد که قادر به ادامه نباشد و پس از آن از آمریکا طلب یاری می‌کند. امروز می‌گویم که غزه با منطق مقاومت پیروزی شد. امروز در حالی که به روز 18 رسیده‌ایم و صهیونیست‌ها که همه جهان با آنها همراه هستند از رسیدن به یک هدف خود بازمانده‌اند به معنای آن است که مقاومت در غزه پیروز شده است و من به شما می‌گویم که مقاومت قادر به پیروزی در غزه بوده و پیروز خواهد شد.
وی در ادامه افزود: درگیری هم اکنون بین دو طرف در میدان جنگ ادامه دارد که در یک طرف اسرائیل که از قدرتمندترین ارتش‌های جهان است، قرار دارد. البته موضوع مهم آن است که بعد از سال 2006 و 2008 اسرائیل آموزش‌هایی برای برطرف کردن نقاط ضعف خود داشته و تلاش کرده که ارتش جدید قدرتمندی را تشکیل دهد. در طرف مقابل جنگ، منطقه محاصره شده‌ای قرار دارد. با توجه به دو طرف درگیری،‌ می‌توان شکست اسرائیل و پیروزی مقاومت را درک کرد. حتی امروز نیز طرف اسرائیلی از مشخص کردن یک هدف در این جنگ هراس دارد. آنها از همان ابتدا نیز از شکست هراس داشتند و بر اساس درسی که از جنگ تابستان سال 2006 گرفتند، اهداف بلندپروازانه‌ای را مشخص نمی‌کنند.‎

اسرائیل در ارزیابی امکانات مقاومت شکست خورد

نصرالله گفت: اسرائیل با سقف بالای اهداف آغاز نکرد بلکه اهداف حداقلی را پیش روی خود قرار داد تا اگر این اهداف را محقق کرد بگوید که من پیروز شدم، اسرائیل در تعیین امکانات مقاومت شکست خورد و این یک شکست اطلاعاتی در کنار شکست نیروی هوایی اسرائیل در یکسره کردن نبرد بود و این برای اهالی فلسطین و لبنان مهم است و این در حالی است که چند ماه پیش فرمانده نیروی هوایی اسرائیل گفته بود که امکانات نیروی هوایی زیاد است و در صورت وقوع جنگ در لبنان قادر است ظرف 24 ساعت و چنانچه جنگ در غزه رخ دهد، ظرف 12 ساعت جنگ را یکسره کند اما امروز 18 روز از تجاوز به غزه می گذرد و وی از غزه محاصره شده سخن می راند.
وی اظهار داشت: اسرائیل در ضربه زدن به سیستم فرماندهی و سیطره بر غزه شکست خورد و به همین از فرماندهان ساختگی و شهادت و ترور آنها سخن می گوید در حالیکه آنها هنوز در قید حیات هستند ، اسرائیل همچنین در توقف شلیک موشک ها و عملیات زمینی شکست خورد و حتی رسانه های اسرائیلی می گویند: ارتش ما شکست خورد. ‎

ترس از عملیات زمینی اسرائیل را به کشتار کودکان و غیرنظامیان واداشت

نصرالله در ادامه افزود: امروز بار دیگر این تجربه تکرار شده است تا هر سازشی بر مقاومت تحمیل شود و این به این معنی است که ارتش اسرائیل به عنوان ارتشی قاتل، غزه را هدف حمله قرار داد ، این چیزی است که ما در مورد این ارتش می دانیم. میزان تلفات انسانی و ترس از عملیات زمینی موجب شد که مسئولان اسرائیلی به کشتار کودکان و غیر نظامیان متوسل شوند تا به این ترتیب حمایت و پشتیبانی از مقاومت را شکست دهند و این همان چیزی است که در لبنان نیز به آن متوسل شدند اما به برکت شما ملت سربلند و شریف این نقشه در جنگ 2006 ناکام ماند.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت و خانواده آنان از روز نخست یکی بودند و هدف آنان روشن و چیزی جز پایان محاصره غزه نیست، ایستادگی، نوآوری و اقدام همگی در صحنه نبرد در جریان است و در این شرایط شلیک موشک به سمت اسرائیل ادامه دارد و به مناطقی اصابت می کند که پیش از این سابقه نداشت
.. ایهود باراک پس از سالها کار یک جمله کوتاه برزبان آورد که بر دروازه غزه سقوط کرد: جنگ آینده اسرائیل، سریع و سرنوشت ساز خواهد بود و پیروزی در آن نیز روشن است اما غزه امروز به آنان می گوید: شما ترسوهایی هستید که به کشتار کودکان رو آورده و اگر مبارزان قهرمان ما با شما رو در رو شوند، شما و ارتشتان را نابود می کنند.‎

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: این اولین باری است که موشکهای مقاومت همه سرزمین فلسطین را در بر می‌گیرد و این دستاورد و تلاش بزرگی است. اعتماد عالی به خداوند و مقاومت وجود دارد. مقاومت مردمی وجود دارد. تا این لحظه مردم در کنار مقاومت بوده اند و مقاومت سیاسی نیز وجود دارد و همه فشارهای شدید منطقه ای و بین المللی رد شده است.

حکام عرب از نتانیاهو می خواهند که جنگ علیه غزه را ادامه دهد/ مقاومت طرح خود را بر اسرائیل تحمل می‌کند
سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به طرح آتش بس مصر و مخالفت رهبران فلسطینی با آن گفت: رهبران مقاومت از روز اول آتش بس را رد کردند و دشمن این آتش بس را می‌خواهد تا بدین وسیله برای خود در کرانه باختری محبوبیت کسب کند. تحمیل معادلات جدید بر دشمن به مقداری زمان نیاز دارد. نتانیاهو آسان تسلیم نخواهد شد و برخی از حکام عربی از نتانیاهو می‌خواهند که جنگ را ادامه دهد اما این مقاومت است که راه حل را بر اسرائیل تحمیل خواهد کرد این در حالی است که اسرائیلی ها از آمریکایی راه حل می‌خواهند.‎

همدردی رسانه های عربی با اسرائیل جای تاسف دارد

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: البته مسئولیت همه ما در قبال این رویداد بزرگ باقی مانده است.من می‌خواهم که تمامی حساسیت‌ها و اختلافات درباره موضوعات و دیگر زمینه‌ها را کنار بگذاریم تا همگی به این موضوع نزدیک شویم که هر آنچه در غزه روی می‌دهد موضوع یک ملت، مقاومت و موضوعی است که در آن هیچگونه اختلاطی میان حق و باطل نیست. در اینجا هیچ سردرگمی و هیچ بحثی وجود ندارد. غزه اکنون باید با خون‌ها، مظلومیت‌ها، پایداری و شجاعتش فراتر از هر چیز دیگری قرار بگیرد.
وی افزود: باعث تاسف است که از برخی رسانه‌های عربی برخی سخن‌ها را می‌شنویم که مقاومت را مسئول هر آنچه روی می‌دهد معرفی کرده است و حتی به جایی می‌رسد که این رسانه‌ها با اسرائیلی‌ها همدردی می‌کنند. این موضوع نه تنها زشت و ناراحت کننده بلکه خجالت آور است حال حساسیت‌ها هر آنچه که می‌خواهد باشد.

نصرالله خطاب به رژیم‌های عربی: اگر ابراز همدردی نمی‌کنید لااقل سکوت کنید
سید حسن نصرالله گفت: هر آنکه نمی‌خواهد با غزه همدردی کند حداقل سکوت اختیار کند و این ننگ را برای خود و ملتش به همراه نیاورد.
دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: تمامی کشورهای عربی و اسلامی را فرا می‌خوانم که تنها گزینه برداشته شدن محاصره غزه و حمایت از رهبران سیاسی مقاومت را که طی آن می‌خواهند با فشار بر آنها آتش بسی بدون محقق شدن این اهداف را محقق کنند، انتخاب کنند.

ایران و سوریه در حمایت از گروههای فلسطینی از هیچ کمکی دریغ نکردند
وی ادامه داد: شما را به حمایت مالی، سیاسی، معنوی و نظامی [از مقاومت] فرا می‌خوانم. اینجا باید یادآوری کنم که ایران و سوریه و در کنار آنها مقاومت در لبنان طی سال‌های طولانی هیچ کوتاهی و سستی در پشتیبانی از تمامی گروه‌های مقاومت فلسطینی در همه سطوح نداشته‌اند. امروز کسانی هستند که برای هرگونه اقدام مثبتی که برای فلسطین انجام شده ارزشی قائل نیستند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان در پایان افزود: نمی‌خواهم با کسی وارد بحث و جدل شوم. اما این برای هر کسی کفایت می‌کند که آن چیزی را که محور مقاومت طی چندین دهه با تمامی سختی‌ها و مشکلات برای فلسطین ارائه کرده و این افراد برای فلسطین انجام دادند مقایسه کند.‎

 در کنارمقاومت فلسطین بوده و خواهیم بود

نصر الله تصریح کرد: در این رویارویی، ما در جنبش حزب الله در کنار ملت فلسطین و مقاومت در فلسطین و همه گروه های فلسطینی بوده و خواهیم بود و تا جایی که در توان داشته باشیم از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد، ما احساس می‌کنیم که با این مقاومت شریک هستیم و پیروزی آنها، پیروزی همه ماست و شکست آنها نیز شکست ماست، ما به دقت رخدادها را پیگیری و همه تحولات میدانی و سیاسی را دنبال می کنیم و به برادرانمان در غزه می گوئیم که ما با شما و در کنار شما هستیم و به پایداری شما اطمینان داریم و هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.
دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در پایان گفت: من به صهیونیست‌ها می‌گویم که شما امروز در غزه در دایره شکست در خانه عنکبوت قرار دارید پس بیشتر از آن به سمت دایره خودکشی جلو نروید.

 

انتهای پیام/‎


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads