کد خبر: 5605 - تاریخ: دوشنبه، 20 آگوست 2012 - 12:08

از خوردن برنج قهوه ای غافل نشویم

برنج قهوه ای مفید تر از برنج سفید است و نباید از خوردن آن غافل شویم.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا ،تفاوت برنج قهوه ای با دیگر برنجها تنها تفاوت در رنگ آنها نیست، برنج قهوه ای نوعی از برنج است که تنها یک لایه از پوسته برنج برداشته شده در نتیجه دارای مواد مغذی بسیار زیادی است.
با آسیاب کردن برنج و تبدیل آن به برنج سفید تعداد زیادی از ویتامینهای آن از بین می رود، این ویتامینها شامل ۶۷ درصد ویتامین ب۳، ۸۰ درصد ویتامین ب ۱، ۹۰ درصد ویتامین ب۶، منگنز، فسفر، ۶۰ درصد آهن و تمامی فیبرهای محلول و اسیدهای چرب ضروری است.
مصرف يک فنجان برنج قهوه اي معادل تامین ۸۰ درصد از نياز روزانه بدن به منگنز است و منگنز به توليد انرژي از پروتیين و کربوهيدرات کمک مي کند و همچنين در ساخت اسيدهاي چرب نيز وارد عمل مي شود، براي سلامت سيستم اعصاب و توليد هورمونهاي جنسي بسيار مهم است به علاوه این عنصر از تخریب سلولهای بدن جلوگیری می کند.

 از آنجا که این برنج قهوه ای سرشار از فیبر و سلنیوم است برای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ نیز مفید بوده و با تامین ۲۷ درصد از سلنیوم مورد نیاز بدن نقش ایمن سازی را بر عهده دارد.برنج قهوه ای سرشار از منیزیم است، این آنزیم نقش متابولیسم گلوگز و قندها را بر عهده دارد و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.
منیزیم موجود در برنج قهوه ای موجب کاهش فشار خون شده، سردردهای میگرنی را کم کرده و از تنگی نفس و گرفتگی عضلات جلوگیری می کند، به علاوه منیزیوم به همراه کلسیم در ایجاد حرکات اعصاب و عضلات بدن مفید است.برنج قهوه ای سه برابر برنج سفید دارای فیبر است، فیبر موجود در این نوع برنج از سرطان روده بزرگ و یبوست جلوگیری می کند.

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. زهرا
     | 2012/08/21 - 01:20
    پاسخ

    اتفاقا اینجا توی مونترال برنج قهوه ای از بعضی از برنجهای سفید گرون تر هم هست
    اما وقتی ادم میپزه باید اعتراف کنم که اصلا منظره جالبی سر سفره نداره!ا

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads