کد خبر: 55860 - تاریخ: چهارشنبه، 23 جولای 2014 - 11:38

مشاور امنیت ملی دولت جیمی کارتر:

صحبت از بمب هسته‌ای ایران خنده‌دار است/ ایران اصیل، با هویت و مستحکم است

مشاور امنیت ملی سابق ریاست جمهوری آمریکا و از سیاستمداران قدیمی این کشور زرادخانه‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید علیه خاورمیانه خواند.

به گزارش خوبان: «زبیگنیو برژینسکی»، مشاور امنیت ملی «جیمی کارتر» ، رییس جمهور اسبق آمریکا و از کهنه سیاستمداران این کشور که بیش از سی‌و اندی سال در عرصه سیاسی آمریکا حضور دارد  طی گفت‌و‌گو با نشریه «فارن پالسی» درباره ایران گفت: «اصولا من ایران را کشوری اصیل می دانم که در اغلب کشورهای دیگر خاورمیانه شما چنین چیزی را نمی‌بینید. در ایران انسجام واقعی وجود دارد. ایران کشوری با هویتی معتبر و با دولتی مستحکم است و تنها کشور مصر کمی شبیه ایران است.

برژینسکی در ادامه مشکل ایران را تهدید بالقوه علیه اسرائیل و مشکلاتش با عربستان، دو متحد مهم آمریکا در منطقه نامید.

برژینسکی در ادامه ضمن رد رویکرد اوباما مبنی «بر قرار داشتن همه گزینه‌ها بر روی میز» در این زمینه گفت:این مودبانه‌ترین راه برای جنگ با ایران است اما واقعیت این است که اسرائیل تنها رژیمی است که به طور انحصاری دارای سلاح‌های هسته‌ای در منطقه است و از مدت‌ها این جنگ افزار را در اختیار داشته است.

این سیاستمدار معروف آمریکایی در ادامه اظهار داشت:« ایرانی‌ها بی عقل نیستند که بخواهند  در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای در این برهه کنونی باشند و ادعای آمریکا در این باره بی‌معنی است. فرض بگیریم که ایران دارای تنها یک بمب هسته‌ای است. آیا بدون امتحان می‌تواند از کارایی آن خبر داشته باشد و بتواند در مقابل حملات تلافی جویانه پاسخ دهد.»

برژینسکی در ادامه افزود: ارتش اسرائیل حدود 100 تا 200 بمب هسته‌ای دارد  و این برای قتل عام کافی است بنابر این پرداختن به موضوع ساخت بمب اتمی از سوی ایران مصداقی از حقه‌بازی است.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads