کد خبر: 55828 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 جولای 2014 - 23:52

با حضور جمعی از نخبگان خمامی؛

جلسه مجمع مشاورین شورای اسلامی شهر خمام برگزار شد/ تصاویر

جلسه مجمع مشاورین شورای اسلامی شهر خمام، عصر امروز با حضور جمعی از نخبگان خمامی در سالن کنفرانس شهرداری خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: جلسه مجمع مشاورین شورای اسلامی شهر خمام، عصر امروز با حضور جمعی از نخبگان خمامی در سالن کنفرانس شهرداری خمام برگزار شد.

سید مجتبی حسینی نسب رئیس شورای اسلامی شهر خمام، ضمن تشکر از نخبگان خمامی که به دعوت شورای شهر خمام پاسخ مثبت دادند اظهار داشت: امروز اولین جلسه مجمع مشاورین شورای اسلامی شهر خمام در حال برگزاری است.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام با اشاره با ماه بندگی خدا گفت: امیدواریم همه در این ماه بتوانیم در مسیر بندگی قدم برداریم و ان شاالله برکات این ماه مبارک شامل حال ما شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل مجمع مشاورین اسلامی شهر خمام اظهار داشت: از نظرات نخبگان در کمیته های مختلفی که تشکیل می شود، استفاده خواهد شد.

حسینی نسب با بیان این که در مجموع 5 کمیته خواهیم داشت که باید تقویت شوند گفت: از آنجایی که امروز جلسه معارفه و آشنایی است، همه کمیته ها حضور دارند.

رئیس شورای شهر خمام دین اسلام  را صاحب کامل ترین و ثمربخش ترین قوانین برای حرکت انسان به سوی سعادت و خوشبختی در مسیر الی الله معرفی کرد و ادامه داد: از جمله احکامی که برای شخص بنده همواره جذاب بوده، بحث شورا است که در قرآن کریم هم یک سوره به همین نام آمده است. پیامبر اسلام (ص) در مسائل و جنگ های مختلف، از خرد جمعی استفاده نموده و مشورت می کردند.

حسینی نسب تصریح کرد: کشورهای توسعه یافته در یک فرآیند 500 ساله یک رشد هماهنگ را طی نموده اند. اما در کشورهای در حال توسعه موانع بسیاری وجود دارد که این موضوع اقتضا می کند این کشورها از امکانات مادی و انسانی خود نهایت استفاده را نمایند تا به توسعه یافتگی برسند.

رئیس شورای شهر خمام با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند « ما مشاوران جوان نمی خواهیم بلکه مدیر می خواهیم» گفت: در توسعه مبتنی بر برنامه ریزی، از میان عوامل مختلف مدیریت نقش حائز اهمیتی دارد. ما نیز در شورا با وجود این که بحث مشاورین را مطرح کردیم ولی به دنبال مدیر هستیم.

وی با اشاره به اصل 136 و 137 قانون اساسی و برنامه‌ های چهارم و پنجم توسعه، اظهار داشت: تحولاتی که باید در باب شوراها رخ دهد تحولاتی شگرف است که در مقام تئوری محض خیلی زیباست اما تاکنون رخ نداده است.

این مقام مسئول با بیان این که ما در یک نظام بسیط متمرکز قرار داریم که در رأس آن دولت است، اظهار داشت: اعتقاد ما این است که باید به سمت یک نظام نیمه بسیط و غیرمتمرکز حرکت کنیم زیرا در نظام غیر بسیط تقسیم امور ملی و محلی است.

حسینی نسب افزود: در جایی از بنده سوال شد که مهم ترین مولفه شما چیست که بنده پاسخ دادم: مقوله توسعه، توسعه واژه ای بسیار کوتاه است که مفهومی گسترده دارد.

وی ادامه داد: در صورت حرکت رو به جلو تمامی کمیته هایی که امروز تشکیل شد، می توان ادعا کرد که ما به سمت توسعه در حال حرکت هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به افق چشم انداز 20 نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح نمود: افق چشم انداز یک افق توسعه گرا است که باید اصلاح نظام سیاسی و اداری در آن رخ دهد.

وی با تشبیه نمودن حضور دولت در رأس امور به عدد هشت، به تلاش ها برای تبدیل این عدد هشت به عدد هفت اشاره نموده و اظهار داشت: عدد هفت یعنی روستا ها و شهرهای ما باید ساخته شوند، شهر خمام ما ساخته شود، شهرستان رشت ساخته شود و به طبع این ها استان گیلان و در ادامه کل کشور اسلامی مان ساخته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به جمعیت بالای شهر خمام و مشکلات فراروی این شهر گفت: بر طبق آمار نفوس سال 90 جمعیت شهر خمام 17 هزار و 306 نفر می باشد که بالاتر از جمعیت شهری 5 شهرستان استان گیلان می باشد. اما در این گستره عظیم جغرافیایی، هنگام تخصیص بودجه به خمام هم مانند خشکبیجار که 8 هزار نفر جمعیت دارد بودجه اختصاص می یابد.

حسینی‌نسب متذکر شد: کمیته‌ هایی در زمینه‌ های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، عمران و شهرسازی شکل گرفته و این حرکت صرفاً یک حرکت پپولیستی نبوده است.

رئیس شورای شهر خمام ضمن ارائه پیشنهاد به مجمع مشاورین مبنی بر تشکیل جلسه به صورت ماهیانه گفت: بیایم تولید اندیشه کنیم.

وی در پایان گفت: ان شاالله خداوند کمک نماید در مسیر شهر آرمانی خمام حرکت نماییم.

جلیل غیاثی سخنگوی شورای شهر خمام در این جلسه، شوراها را نماد سازندگی بومی و منطقه ای دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف شوراها، باید علم را در خدمت تجربه به کار برد و نمی توان صرفاً با توجه به تجاربی که وجود دارد کار کرد و نیاز داریم از آحاد مختلف جامعه که در زمینه های مختلف تخصص دارند، بهره گیریم.

سخنگوی شورای شهر خمام ادامه داد: با پیشنهاد آقای حسینی نسب و موافقت همه اعضای شورا، تشکیل مجمع مشاورین شورای اسلامی شهر خمام تصویب شد.

غیاثی با اشاره به انتقاداتی که همواره مورد توجه عملکرد شورا است خاطرنشان کرد: با وجود دوستانی مثل شما انتقادات کمتر خواهد شد. زیرا کارها علمی تر خواهد شد.

وی با بیان این که هیچ کدام از کارهای شورای شهر خمام سلیقه ای نخواهد بود تصریح کرد: از ابتدای استقرارمان، اعتقادمان بر این بوده و تا امروز هم بر این عقیده استواریم.

غیاثی انتظار خود از مجمع مشاورین را تحقیق به معنای واقعی کلمه دانست و افزود: تا جایی که بتوانیم از تحقیقات، حمایت مالی خواهیم نمود.

سخنگوی شورای شهر خمام در پایان وظیفه کمیته هنری و عمرانی  را سنگین برشمرد و یادآور شد: باید از یک سو نگری چه در مجموعه شورا و چه در مجمع مشاورین پرهیز شود.

در ادامه این نشست نیز 24 نفراز مشاوران دعوت شده به مجمع مشاورین شورای شهر خمام به معرفی و بیان نقطه نظرهای خویش پرداختند.

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۶

  1. خمامی
     | 2014/07/24 - 00:39
    پاسخ
    +4
    -8

    این همه تبلیغات و هزینه زیاد درسطح خمام شد فقط 24 نفرحضور داشتن نکنه اون 24نفرهم خود شورا شهر دعوت کردن ؟؟؟؟؟

  2. ایمان
     | 2014/07/24 - 12:45
    پاسخ
    +8
    -1

    نفس برگزاری این جلسه کاری خوبیه، امیدوارم این چنین جلساتی مقطعی نباشه و با پیگیری مشکلات در کمیته های مختلف خمام اون شهری بشه که شایسته هر خمامیست.

  3. محمد
     | 2014/07/26 - 02:35
    پاسخ
    +2
    -7

    به به چقد نخبه در این جلسه شرکت کردن .واااای خدا سرمو گرفت.نخبه های واقعی اصلا به شانشون نمیخورد که میرفتن مثل فرم یارانه ها برن واسه مجمع مشاوران ثبت نام کنن

  4. دوستدار خمام
     | 2014/07/27 - 00:43
    پاسخ
    +7
    -2

    متاسفانه برخی هنوز کاری انجام نشده شروع به اظهارات منفی می کنند، آخه برادر من اجازه بده حداقل یک سالی از فعالیت این مجمع بگذره بعد بیایم اون رو به بوته نقد بزاریم اونم نقد واقعی نه تخریب همدیگر.

  5. خمام دیارخوبان
     | 2014/07/27 - 02:56
    پاسخ
    +3
    -6

    دوست گرامی (دوستدار خمام ) ازکجا نخبه هست ما اطلاع نداریم هان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads