کد خبر: 55799 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 جولای 2014 - 12:25

اشجری خبر داد:

راهپیمایی روز قدس در 50 نقطه در سطح استان گیلان برگزار می شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: راهپیمایی روزقدس در 50 نقطه در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام مجتبی اشجری در نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس که ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در رشت برگزار شد، اظهار داشت: اتفاقاتی که در حال وقوع است و دل عالم اسلام را مجروح کرده کشتار مردم غزه است.

وی افزود:بر حسب آمار 50 درصد کشته شدگان را دانش آموزان تشکیل می دهند و بیش از یک چهارم مدارس به دلیل بمباران های پی در پی تخریب شده اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه جا دارد همه مسلمانان با مردم غزه همدری کنند گفت:سکوت دولتمردارن عرب در برابر کشتار مردم غزه چراغ سبزی به رژیم جعلی صهیونیستی است که برای قتل عام مردم فلسطین اقدام پر رنگ تری داشته باشد.

وی اذعان داشت:اسرائیل همه مسلمانان را به مبارزه طلبیده این رژیم جعلی باید تحت فشار سیاسی قرار گیرد تا از جنایات خود دست بردارد.

حجت الاسلام اشجری تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی یک سگ مهار نشدنی در منطقه است بدین جهت لازم است همه مسلمانان روز قدس را پاس بدارند وحرکت شوم رژیم صهیونیستی را در فلسطین،  گروه های تکفیری را در سوریه ، داعش را در عراق محکوم کنند.

وی با اشاره به اینکه 66 سال از مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی می گذرد اظهار داشت:در مرداد ماه سال 1358 امام اعلام کردند که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم به خیابان ها بیایند و برای حمایت و همدری با مردم فلسطین راهپیمایی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان داشت:35 سال است که مردم برای همدری با مردم غزه راهپیمایی می کنند در آن زمان کسی فکر نمی کرد که فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص بزرگداشت و راهپیمایی روز قدس تا این اندازه تاثیر گذار باشد  و امروز مشاهده می شود که مسلمانان در جای جای جهان فریاد مرگ بر اسرائیل را سر می دهند.

وی در خصوص نتایج بزرگداشت روز جهانی قدس یادآور شد:بارزترین نتایج بزرگداشت روز قدس خودباوری مسلمانان است که اگر بخواهند خشم خود را در برابر دشمن به نمایش بگذارند می توانند او را محکوم کنند.

حجت الاسلام اشجری ادامه داد:اعلام برائت و بیزاری از قدرت های سلطه گر و تولی و دوستی با مردم فلسطین از دیگر نتایج بزرگداشت روز قدس است.

وی روز قدس را موجب بصیرت افزایی مسلمانان در عالم و آشکار شدن جنایات اسرائیل بر مسلمانان عنوان کرد و افزود:مطالبات مسلمانان در روز قدس احیاء می شود .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متذکر شد:تحت فشار قرار دادن برخی از رهبران کشورهای اسلامی برای واکنش نشان دادن به رژیم صهیونیستی ، منفور شدن بیش ازپیش اسرائیل در اذهان عمومی مردم جهان و زمینه سازی برای آزادی قدس شریف از دیگر نتایج بزرگداشت روز قدس است.

وی گفت:هر ساله در روز جهانی قدس جنایات  رژیم صهیونیستی بازخوانی و فشارها بیشتر و مطالبات جهان اسلام از این رژیم جعلی به نمایش گذاشته می شود.

وی تصریح کرد:امسال به جهت حساسیتی که وجود دارد راهپیمایی روز جهانی قدس باید متفاوت از سال های گذشته برگزار شود.

اشجری اذعان داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در 50 نقطه در سطح استان برگزار می شود که 29 نقطه به سوی میعادگاه های نماز جمعه است و در سایر مناطق مسیرهای مشخصی را برای راهپیمایی تعیین می کنند ومردم با حضور در راهپیمایی خشم خود را از رژیم صهیونیستی به نمایش می گذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در این نشست از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست تا مطبوعات و پایگاه های خبری ، تحلیلی را برای انعکاس بیانیه ها و بزرگداشت روز قدس تقویت کند تا از ظرفیت رسانه ها در این راستا استفاده شود.

به گزارش مهر، مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان رشت از ساعت ده و سی دقیقه صبح از مبادی چهارگانه مسیر شماره  یک: میدان شهدای ذهاب (شهرداری) – خیابان امام خمینی (ره) – میدان فرهنگ – میدان مصلی ، مسیر شماره دو:ورزشگاه شهید عضدی – خیابان نامجو-خیابان پرستار-میدان فرهنگ – میدان مصلی ، مسیر شماره سه:سپاه پاسداران – میدان پاسداران – خیابان آزادگان – میدان فرهنگ – میدان مصلی و مسیر شماره چهار هم از مسجد جامع کاسه فرشان – خیابان مطهری – میدان فرهنگ و میدان مصلی آغاز می شود.

منبع: مهر
انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads