کد خبر: 55511 - تاریخ: جمعه، 18 جولای 2014 - 12:10

۱۰۰ محقق تراز اول در میان قربانیان؛

سقوط هواپیما بوئینگ 777 مالزی در اوکراین/ هواپیمای پوتین، هدف اصلی

پنج‌شنبه شب سقوط یک فروند هواپیمای مسافری خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین، به مرگ تمامی ۲۹۸ سرنشین آن منجر شد. گفته می‌شود این هواپیما را سامانه‌های موشکی هدف گرفته و ساقط کرده‌اند.

به گزارش خوبان، یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی پنج‌شنبه شب در مناطق شرقی اوکراین سقوط کرد. این منطقه که در ماه‌های اخیر صحنه درگیری‌های خونبار استقلال‌طلبانه بوده، با سقوط این هواپیما بار دیگر در صدر اخبار دنیا قرار گرفته است.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که هواپیمای پرواز «ام‌اچ 17» که با 298 سرنشین از آمستردام (هلند) عازم کوالالامپور (مالزی) بود، توسط موشک یا سانه‌های دفاع هوایی هدف قرار گرفت و منفجر شد.

دولت اوکراین لحظاتی پس از انتشار خبر سقوط هواپیما استقلال‌طلب‌ها را مقصر این حادثه معرفی کرد. در مقابل استقلال‌طلبان نیز می‌گویند تسلیحات آن‌ها قادر به زدن اهدافی در ارتفاع پرواز هواپیماهای تجاری نیست. همچنین گزارش‌های تائیدنشده‌ای از تعقیب هواپیما توسط دو جنگنده و همچنین قفل شدن سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین روی این هواپیما، منتشر شده است.

مسئولان جمهوری خودخوانده خلق دونتسک روز جمعه با حضور کارشناسان در محل حادثه و بررسی دلایل سقوط موافقت کردند. تاکنون دو جعبه سیاه هواپیما کشف شده است. گفته می‌شود خلبان هواپیما تا پیش از سقوط، هیچ مورد غیرعادی را گزارش نکرده است.

این دومین هواپیمای خطوط هوایی مالزی است که در سال جاری دچار سانحه می‌شود. سرنوشت هواپیمای پرواز شماره «ام‌اچ 370» که در ماه مارس با 239 مسافر به طور اسرارآمیزی از صفحه رادارها محو شد، همچنان نامشخص است و هیچ ردی از آن پیدا نشده است.

روزنامه «دیلی‌تلگراف» خبر داد: بیش از 100 نفر از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین، محققان تراز اول در زمینه مبارزه با ایدز هستند که در برای شرکت در نشستی بین‌المللی راهی ملبورن بوده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads