کد خبر: 55472 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 جولای 2014 - 13:30

رئیس هیئت کشتی خمام عنوان کرد:

هیئت کشتی استان نگاه ویژه ای به کشتی خمام دارد/ نگاه ما به کشتی نگاه از پایه تا پیشکسوتان است

مهیار صفری رئیس هیئت کشتی خمام در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت کشتی خمام توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خوبان: مهیار صفری رئیس هیئت کشتی خمام در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت کشتی خمام توضیحاتی را ارائه داد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان استان گیلان، گفت: این مسابقات 7 مرداد ماه در بخش خمام برگزار خواهد شد.

صفری هدف هیئت کشتی خمام در میزبانی این مسابقات را اجرای یک برنامه سه ساله و چشم اندازی پنج ساله برای کشتی خمام دانسته و اظهار داشت: تلاش داریم برای سه سال متوالی میزبان مسابقات کشتی پایه در خمام باشیم.

رئیس هیئت کشتی خمام با اشاره به فعالیت های تیم کشتی پیشکسوتان خمام گفت: نگاه ما به کشتی، نگاهی از پایه تا پیشکسوتان است. با حضور فعال کشتی خمام در رده پیشکسوتان، این امید در کشتی گیران پایه ایجاد خواهد شد که  در آینده آن ها نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با اشاره به تغییر دیدگاه هیئت کشتی استان نسبت به کشتی خمام طی ماه های اخیر اظهار داشت: به لطف میزبانی های پیاپی و قهرمانی های متوالی در سطح استان، هیئت کشتی استان نگاه ویژه ای به کشتی خمام دارد. این امر باعث توجه بیشتر به کشتی خمام شده که پی آمد آن اعطای امکانات بیشتر به کشتی خمام می باشد، و گرفتن روکش تشک کشتی در چند روز گذشته یکی از این موارد است.

رئیس هیئت کشتی خمام با بیان این که مسابقات کشتی گیله مردی با حضور پهلوانان زبده استان های گیلان و مازندران در روستای خواچکین خمام در حال برگزاری است اظهار کرد: این مسابقات ابتدا به صورت آزاد برگزار می شد. اما در چند روز اخیر، مسابقات در دو وزن سبک وزن ( زیر 80 کیوگرم) و سنگین وزن ( بالای 80 کیلوگرم) و در جدولی دو حذفی برگزار می گردد.

صفری ضمن تشکر از حضور مردم ورزش دوست خمام در مسابقات کشتی گیله مردی خاطرنشان کرد: علی رغم همزمانی برگزاری این مسابقات با مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل، استقبال باشکوهی از این ورزش سنتی و مهیج به عمل آمد.

وی در پایان در خصوص اهداف برگزاری مسابقات کشتی گیله مردی به خبرنگار ما گفت: هدف از برگزاری این مسابقات زنده نمودن سنت پدران و نیاکان ما، اجرای نفس ورزش در قالب محلی و سنتی و در درجه سوم عرضه فرهنگ اجتماعی بخش خمام به سایر شهرستان ها می باشد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads