کد خبر: 55236 - تاریخ: دوشنبه، 14 جولای 2014 - 12:41

توسط شورای شهر آستارا تصویب شد؛

ممنوعیت نصب داربست بنرهای تبلیغاتی در معابر عمومی آستارا

اعضای شورای اسلامی شهر مرزی بندر آستارا با رأی قاطع اعضا، نصب داربست برای هر نوع بنرهای تبلیغاتی، تبریک مناسبت ها، تبریک انتصاب ها و تسلیت را ممنوع کرد.

به گزارش خوبان، سیدسجاد موسوی رئیس شورای اسلامی شهر آستارا در گفتگو با ایسنا، با تأکید بر برگزاری اجلاس منظم و هفتگی این شورا، به مصوبات آخرین جلسه که در سالن گردهمایی ساختمان اختصاصی شورای اسلامی شهر آستارا برگزار شد، اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شهر مرزی بندر آستارا به عنوان یکی از 20 شهر مهم گردشگرپذیر و توریستی کشور شناخته شده است و علاوه بر آن، هم از طریق زمینی با کشور جمهوری آذربایجان و هم از نظر دریایی با چهار کشور حاشیه دریای خزر در ارتباط است، نصب داربست بنرهای تبلیغاتی و از این قبیل، چهره زشتی را به معابر و تقاطع های این شهر مرزی و بندری بخشیده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعتراضات مکرر اهالی و وارد شدن خسارات جانی و مالی در فصول مختلف سال به همشهریان به خصوص در هنگام وزش بادهای فصلی و رعایت نکردن ارتفاع فلزات نصب شده، این مسأله در دستور کار شورای شهر قرار گرفت که کلیه اعضا، بدون بحث و با رأی قاطع نصب داربست را با هدف برافراشتن بنر ممنوع اعلام کردند.

موسوی توضیح داد: طی دو سال اخیر، شهرداری با مشارکت بخش خصوصی تابلوهایی استاندارد با ابعادی تعریف شده برای این منظور را در اقصی نقاط شهر نصب کرده است ولی متأسفانه برخی ادارات، نهادها و اشخاص حقیقی بدون در نظر گرفتن سلامت شهروندان و مشکلات ناشی از آن اقدام به نصب داربست های غیر استاندارد در معابر عمومی می کنند.

وی با اشاره به کثرت تردد گردشگران داخلی و خارجی در این شهر، همه شهروندان را به کمک جهت زیباسازی شهر دعوت کرد و افزود: مقوله تبلیغات اصول و قواعد مرتبط به خود را دارد و اشخاص می توانند با مراجعه به کانون ها و دفاتر تبلیغاتی از مشاوره و راهنمایی متولی واقعی آن بهره مند شوند.

تعیین تکلیف مجتمع تجاری لاله بزرگ

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا، تسریع در اتمام طرح مطالعاتی و آغاز عملیات بازسازی دو میدان امام خمینی(ره)(بانک ملی) و میدان روبروی شهرداری را از دیگر تصمیمات اعضا برشمرد و اضافه کرد: مقرر شد، در ارتباط با فسخ قرارداد احداث مجتمع تجاری میدان امام خمینی(ره) (بانک ملی) که از سال 1386 آغاز شده و تاکنون نیمه تمام و راکد مانده است، بررسی حقوقی صورت پذیرد و تصمیم گیری نهایی برای روشن شدن اذهان عمومی اطلاع رسانی شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به سایر مصوبات اعضا در این جلسه اشاره و اظهار کرد: کلیه واگذاری های شهرداری باید از طریق مزایده و فراخوان و به شکل کاملاً شفاف انجام گردد.

سید سجاد موسوی در پایان سخنان خود ایجاد فضای تفریح برای بازی کودکان را از دیگر دغدغه های اعضای شورا عنوان و تأکید کرد: تا چند روز آینده تجهیزات استاندارد و زیبایی برای بازی و تفریح کودکان خریداری و در باغ ملی نصب خواهد شد.

گفتنی است؛ شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، 189 کیلومتری رشت و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads