کد خبر: 5501 - تاریخ: جمعه، 17 آگوست 2012 - 14:45

حضور صهیونیست ها در یک وجب از خاک فلسطین هم خطرناک است

رییس جمهور گفت: حضور صهیونیستها در یک وجب از سرزمین فلسطین خطرناک است؛ چه برسد به اینکه بخواهند دولت رسمی و قانونی داشته باشند.

محمود احمدی نژاد در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه روز قدس گفت: ماه رمضان ماه مسئولیت بر پایه عدالت است. ماه رمضان ماه تأکید و یادآوری مسئولیت‌های اجتماعی انسانهاست و اتفاقا در عرصه این ابعاد انسان نیازمند انسان کامل یعنی امام پاک و معصوم و برگزیده خدای متعال است.

رییس جمهور اظهار داشت:شما می‌دانید که شناخت ذات خداوند محال است چرا که او محیط است و ما محاط. او خالق است و ما مخلوق؛ خداوند را از آیات و تجلیات می‌شناسیم و بزرگترین آیه و بزگترین تجلی امام است.

 

وی با بیان اینکه راهی برای شناخت خدا جز شناخت انسان کامل یعنی امام وجود ندارد اضافه کرد:امام یعنی کسی که همه کمالات و استعدادات الهی انسان در او تجلی یافته است. امام یعنی کسی که در او همه اسماء الهی تجلی یافته است و به معنی جلوه کامل خداوند و آینه تمام نمای اوست.

 

رییس جمهور با اشاره به این مطلب که تنظیم رابطه با خدا باید از نقطه امام بگذرد تاکید کرد:در نماز رو به قبله می‌ایستیم یعنی رو به خدا، کعبه یک نشانه است و خانه سنگی و اگر کسی رو به کعبه نباشد امتداد او به خدا نمی‌رسد و نمازش درست نیست و این وجه ظاهری نماز است اما در وجه باطنی نماز عمل صالحی است که باید از نقطه امام بگذرد تا خدایی باشد.

 

احمدی نژاد با بیان این نکته که امام معیار است و معیار درستی را امام نشان می دهد اظهار داشت:انسان در رابطه با شناخت خودش نیز باید امام را بشناسد و برای شناخت باید با قله شناخت  آشنا شویم نه با پایین‌تر و میانه راه.

وی اظهار داشت:انسان برای شناخت خودش با چه کسی باید مقایسه شود؟ پایین‌تر یا بالاترها و بالاترها باید با چه کسانی مقایسه شوند؟ همه ناقص هستند جز امام که کامل است. مقایسه با ناقص‌ها انسان را به جایی نمی‌رساند. انسان باید خودش را با کامل و رسیدن به قله کمال یعنی امام معصوم مقایسه کند تا راه به درستی شناخته شود و همه باید نگاه به قله داشته باشند. وگرنه انحراف و سقوط و انحطاط ایجاد می‌شود. چقدر انسان می‌شناسید که یک عمر ریاضت می‌کشند از اقوام گوناگون و مذاهب گوناگون و قدرت‌هایی بدست می‌آورد. به عنوان مثال درون انسانها را می‌خوانند یا طی الارض می‌کنند. اما در مسیر کمال حقیقی به جایی نرسیده اند چرا که به امام نزدیک نشده است.

رییس جمهور با طرح این سوال که آیا غیر از این است که فقط و فقط حکومت جهانی سرشار از عدالت توسط امام عادل و مطلق حضرت ولیعصر (عج) جامعه سعادتمند و کامل است اظهار داشت: برای اینکه بدانیم رو به جلو هستیم باید خودمان را به حاکمیت امام مقایسه کنیم.

وی با بیان این مطلب که انسان در همه ابعاد وجودی خود نیازمند شناخت امام، نشانه‌گیری امام و حرکت به سمت سنخیت با امام است  گفت:و به همین دلیل است که بدون امام زندگی جهالت است و مردن در جهالت است و همه انبیاء الهی به امام و حکومت امام وعده دادند و توجه انسانها را به سمت امام معطوف کردند.

 

احمدی نژاد اظهار داشت:اصولا انقلاب عظیم جمهوری اسلامی با همه عظمت خود برپا شده است که بشریت را به امام و حکومت امام دعوت کند. بنابراین ماه رمضان ماه امام است و ولیلة القدر متعلق به امام و تجلی امام است.

 

رییس جمهور با بیان این مطلب که به نظرم ابتکار روز قدس در ماه رمضان توسط امام عظیم الشأن راحل هم یک هدیه الهی و یک لطف ویژه از ناحیه امام عصر (ع) است  گفت: روز قدس یک نشانه است و دربرگیرنده همه ابعاد وجودی انسان ،شناخت خدا، شناخت خود و همه انجام مسئولیت‌های اجتماعی است.

 

وی اظهار داشت: امروز بر همگان روشن است که صهیونیسم در نقطه مقابل کمال انسانها و جامعه بشری و عامل اصلی انحطاط ملتهاست ویک گروه اقلیت فاسد و مفسد و ضدبشر و ضد ارزش‌های الهی سازمان یافته و منسجم در نقطه مقابل همه ارزش‌های الهی ایستاده‌اند.

 

احمدی نژاد ادامه داد: رژیم صهیونیستی انسان‌های ساقط شده ‌ای هستند که فقط به قدرت و ثروت و تسلط بر دیگران می اندیشند و حداقل 400 سال است که عده قلیل صهیونیست ها  جامعه بشری را دچار تلاطم و سنگین‌ترین خسارتها و بعضا جبران ناپذیر کردند.

 

رییس جمهور برده داری و استعمار را عمدتا توسط صهیونیست ها دانست و گفت:جنگ‌های اول و دوم و اسناد قطعی برای تسلط دیگران و اعتبار و میدان داری دولتها توسط صهیونیستها پشت پرده طراحی و برنامه ریزی شده است.

 

* لحظه‌ای غفلت از دشمن دستاوردهای ملت‌ها را بر باد می‌دهد

 

احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش اظهار داشت: صهیونیست‌ها از زمانی که بر دولت آمریکا مسلط شدند، همه امور عالم را در اختیار خودشان گرفتند.

وی افزود: عده‌ای معدود و پشت پرده دولت‌های متوالی آمریکا هستند، تمام مراکز اصلی قدرت دنیا، دولت‌های مقتدر دنیا، مراکز اصلی، بانک‌ها و ثروت دنیا و رسانه‌های اصلی دنیا دست صهیونیست‌هاست و آنان از همه این موارد برای نابودی فرهنگ‌ها، ارزش‌ها، ملت‌ها و موجودیت کشورها استفاده می‌کنند، هر جا تخریب گسترده اخلاقی است و هر جا جنگ، تفرقه و کشتار است، پشت آن صهیونیست‌ها و کمپانی‌های صهیونیست‌ها هستند.

 

«تأسیس رژیم صهیونیستی یک بهانه و فرصتی است برای آنکه در دولت‌هایی که آنان روی کار می‌آورند و آنان پشتیبانی می‌کنند، وحدت و همگرایی درست کنند، برای آنکه اساس رژیم صهیونیستی را به جای دین، خدا، پیامبر خدا و کتاب خدا و به جای همه ارزش‌های متعالی، بین این دولت‌ها مستقر کنند و همه آنها را به جای تعهد به آن ارزش‌ها، متعهد به این رژیم و موجودیت این رژیم کنند.»

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: رژیم صهیونیستی ابزار صهیونیست‌ها برای تسلط بر خاورمیانه و به واسطه آن تسلط بر جهان است، وجود رژیم صهیونیستی توهین به همه بشریت و تخریب شخصیت انسان‌ها و ملت‌هاست، صهیونیست‌ها در تعلیمات نژاد‌پرستانه خود، فقط خودشان را انسان می‌شمارند و بقیه ملت‌ها را صرفنظر از دین، فرهنگ، گرایش و ملیّت‌ها، در عداد حیوانات به حساب می‌آورند.

به گفته وی، صهیونیست‌ها کشتن انسان‌ها را جایز می‌شمارند، چپاول ثروت و نوامیس ملت‌ها را تبلیغ و آزاد می‌کنند و آموزش می‌دهند؛ دولت‌های غربی توهین به خودشان را تحمل می‌کنند اما یک انتقاد به رژیم صهیونیستی و اشغالگران را هرگز تحمل نمی‌کنند، تمام جنایات و آدم‌کشی‌های او را توجیه می‌کنند برای آنکه متکی به صهیونیست‌ها هستند، صهیونیست‌ها هزینه تبلیغات آنان را می‌پذیرند.

 

احمدی‌نژاد همچنین گفت: یک حزب 7 یا 8 هزار نفری منسجم شیطانی در حال اداره همه است، امروز مقابله با موجودیت صهیونیست و رژیم جعلی صهیونیستی در واقع صیانت از حقوق همه انسان‌ها و دفاع از کرامت انسانی و باز کردن راه برای نجات همه بشریت از استعمار، استکبار، فقر و بدبختی‌هاست.

 

«حفظ کیان رژیم صهیونیستی تعهد مشترک اکثر دولت‌های استعماری و استکباری غربی است، آنان از هر چیزی بگذرند، از این موضوع نمی‌گذرند و در نقطه مقابل روز قدس، روز اتحاد همه انسان‌ها و جامعه بشری برای پاک کردن این ننگ یعنی ننگ صهیونیست‌ها از دامان جامعه بشری است، چند صد سال است که ملت‌ها درگیر صهیونیست‌ها هستند، در کشور بزرگی مثل آمریکا، کاندیداهای ریاست جمهوری تا در برابر صهیونیست‌ها زانو نزنند و تعهد ندهند، شانس حضور در ریاست جمهوری را ندارند.»

وی با اشاره به سفر اخیرش به مکه برای حضور در اجلاس کنفرانس اسلامی که در عربستان برگزار شد، به ارائه گزارشی از این سفر پرداخت و تصریح کرد: تسلط بر فلسطین آرزوی تاریخی صهیونیست‌ها بوده است، ده‌ها و صدها جنگ برای این هدف بر پا شده و اخیراً حدود 70 سال برای تحمیل این رژیم طراحی و عمل و جنایت شده است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: همه مرزهای انسانی طی 70 سال اخیر زیر پا گذاشته شد برای آنکه رژیم صهیونیستی در منطقه ما تحمیل شود، همه توان دولت‌های استکباری و استعماری به کار گرفته شد و تا حدود زیادی موفق شدند، اما درست در لحظه‌ای که تصور می‌کردند رژیم صهیونیستی تثبیت شده و جا افتاده و توسط ملت‌های منطقه مورد پذیرش قرار گرفته است، با یک حرکت عظیم توسط ملت ایران به نام انقلاب اسلامی و با راهبری یک مرد الهی و به تبع آن با بیداری ملت‌ها و امواج عظیم آگاهی ملت‌ها و حرکت آنها در برابر صهیونیست‌ها و زنده شدن مقاومت جانانه ملت فلسطین، مواجه شدند.

وی ادامه داد: طی سه دهه اخیر، اساس رژیم صهیونیستی در خطر قرار گرفت، فلسفه تأسیس این رژیم زیر سؤال رفت، آنان احساس خطر کردند و امروز به دنبال نجات رژیم صهیونیستی هستند، تا قبل از انقلاب اسلامی به دنبال تثبیت و توسعه رژیم صهیونیستی بودند اما امروز به دنبال نجات صهیونیست‌ها هستند تا فرصت تاریخی برای بازسازی خودشان پیدا کنند.

 

احمدی‌نژاد تأکید کرد: سازمان کنفرانس اسلامی بعد از آتش‌ زدن مسجد‌الاقصی شکل گرفت، هدف این سازمان دفاع از فلسطین، مقابله با صهیونیست‌ها و نجات فلسطین بود و بر همین اساس پایه‌گذاری شد.

وی در ادامه سخنانش بدون اشاره به کارکرد سازمان کنفرانس اسلامی، متذکر شد: بنده را برای حضور در یک جلسه فوق‌العاده دعوت کردند و گفتند جهان اسلام در و امت اسلامی در خطر است، بیایید چاره‌جویی کنیم و طبیعی بود که ما باید می‌پذیرفتیم و شرکت می‌کردیم، بنده از جانب ملت ایران یک بار دیگر اصل، اساس و فلسفه تأسیس این سازمان را یادآوری کردم، شرایط امروز و ضرورت‌های دوران را تشریح کردم و تحلیل ملت ایران از تحولات جاری را به طور رسمی و کامل در یک تریبون بین‌المللی بیان کردم.

«شرایط امروز، شرایط بسیار خطیری است، لحظه‌ای غفلت ممکن است همه دستاوردهای ملت‌ها را بر باد دهد و دشمنان را برای صدها سال مسلط کند، ما امروز با دو موضوع که در طول یکدیگر قرار دارند، مواجهیم، موضوع اول ضرورت تأمین حقوق اساسی ملت‌ها و مسئله دوم لزوم توجه به طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمنان قسم خورده است.”

رئیس‌جمهوری کشورمان با بیان اینکه عدالت، آزادی، کرامت و حق انتخاب از حقوق اساسی ملت‌ها و مردم است که متأسفانه در جهان در حال لگد‌مال شدن است، تصریح کرد: امروز خوشبختانه با بیداری ملت‌ها، مطالبه حقوق اساسی مردم شکل گرفته و دنبال می‌شود، اراده ملت‌ها به سرعت پشت سر درخواست عدالت، آزادی و کرامت انسانی مستقر می‌شود، اکثریت قریب به اتفاق دیکتاتورها حقوق ملت‌ها را سرکوب می‌کنند و اتفاقاً اکثریت قاطع آنان وابسته به استکبار و صهیونیست‌ها هستند، البته دیکتاتورها راهی جز وابستگی ندارند.

 

محمود احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه ملت‌ها بیدار شدند و مطالبه می‌کنند، همه ملت‌ها اسیرند، حتی در آمریکا و اروپا، در غرب اکثر دولت‌ها تابع صهیونیست‌ها هستند، مردم حق انتخاب ندارند، چند حزب درست کردند، از دست این حزب به ستوه می‌آیند باید به دیگری پناه ببرند و حق انتخاب ندارند.

* دوستی با دشمنان قسم خورده حاصلی جزء ننگ ابدی ندارد

احمدی‌نژاد ادامه داد: امروز فریاد ملت‌ها حتی در اروپا و آمریکا برپا است اما فریاد رسی نیست و باید از این یکی به دیگری پناه برد.

وی ادامه داد: اصلاح وضع عالم و برقراری عدالت و آزادی حق همه ملت‌ها است و همه باید پیگیر استقرار این حقوق باشیم و خوشبختانه امروز ملت‌ها این موضوع را مطالبه می‌کنند چراکه هیچ کس حق ندارد درباره حقوق اساسی مردم مسامحه کرده و آن را نادیده بگیرد.رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه همه باید تابع حقوق ملت‌های باشیم، گفت: برپایی حکومت برای تامین حقوق اساسی مردم، عدالت، کرامت و آزادی انسان‌ها است و گرنه حکومت به خودی خود اعتبار و اصالتی ندارد.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ملت ایران باید همواره پرچمداری عدالت، آزادی و کرامت را که البته در سایه عبودیت و پیروی از پیامبر اسلام (ص) محقق می‌شود، بر افراشته نگه دارد.

وی ادامه داد: موضوع دوم، وجود دشمنان و مستکبرانی است که نمی‌خواهند ذره‌ای از سلطه‌شان کم شود، به خون همه ما تشنه‌اند، اساس ملت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و می‌خواهند فرهنگ و ثروت آنها را چپاول کنند البته وجود رژیم صهیونیستی تضمین این چپاول و سلطه و در واقع قرار گاه و سرپل آن است.

رئیس جمهور کشورمان همچنین افزود: مستکبران هیچ گاه عزت، پیشرفت و کرامت را نه برای ملت‌های مسلمان بلکه برای هیچ ملتی را نمی‌پسندند چرا که یک ملت مستقل، عزیز و آزاده در سایه عدالت و آزادی بنیان مستکبران را در هم خواهد کوبید.

احمدی نژاد با بیان اینکه عدالت نقطه مقابل استکبار است، خاطرنشان ساخت: آنها تنها قدرت و ثروت را می‌شناسند و اگر لازم باشد همه چیز را به پای قدرت و ثروت قربانی می‌کنند بنابراین همه باید توجه کنند چرا که مقابله با این دشمنان و بیرون راندن آنها از سرزمین‌های منطقه، اسلامی و همه جهان یک ماموریت مهم است.

وی افزود: یک لحظه غفلت از دشمن موجب خسارات جبران ناپذیر است و باید این دو را با هم در نظر بگیریم؛ تامین حقوق مردم و مقابله با توطئه‌های دشمنان در طول هم و لازم و ملزوم یکدیگرند و غفلت از هر کدام سبب شکست در هر دو خواهد بود.

رئیس قوه مجریه کشورمان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دولتی که متکی بر ملت خود نباشد نمی‌تواند در برابر مستکبران قد علم کرده و از حقوق ملت خود صیانت کند و اگر دولت و ملتی در برابر دشمنان سلطه‌گر مقابله نکنند و نایستند، قادر نخواهند بود حقوق اساسی خود را تامین کند.

احمدی نژاد ادامه داد: در تحولات اخیر دشمنان ما فریب کاری کردند؛ همان‌هایی که دیکتاتورها را مسلح کرده‌اند امروز با تغییر نقاب و چهره شعار «دفاع از حقوق مردم» را سر می‌دهند و تعیین می‌کنند که چه کسی باید برود و چه کسی باید بماند. البته هدف آنها ایجاد تفرقه، تحریک دشمنی‌ها، تحریک عصبیت‌های ملی، قومی، زبانی و مذهبی است که در نهایت هدف اصلی آنها نجات رژیم صهیونیستی است.

 

«با نگاه به منطقه مشخص می‌شود که بسیاری از کینه‌های تاریخی، مسائل شخصی، اختلافات قومی و قبیله‌ای و مذهبی را زنده کرده‌اند، پول و اسلحه و خون ملت‌ها برای کشتن برادران دینی یا هموطنان هزینه می‌شود.»

 

وی افزود: به نظر من دشمنان در تحریک عصبانیت‌ها و ایجاد درگیری درون منطقه‌ای تا حدودی موفق‌ شده‌اند چراکه به راحتی کشتار می‌شود، حتی با فریاد «الله اکبر» برادر دینی خود را به نفع مستکبرین و صهیونیست‌ها می‌کشند، سر می‌برند، گلوله باران و موشک باران می‌کنند.

رئیس جمهور یادآور شد: اینها برخی کشورها را به جان هم انداخته‌اند؛ با پول این علیه او، با رسانه این علیه او و با قدرت نظامی او علیه دیگری، بنابراین از هر طرفی که مردم کشته شوند به نفع رژیم صهیونیستی است.

احمدی نژاد با بیان اینکه دشمنان منافق همه احمق‌ها را در این صحنه فعال کرده‌اند، گفت: من در مکه نیز گفتم «همه باید هوشیار بوده و همه توجه داشته باشند که تامین حقوق مردم یک ضرورت است و منحصر به یک یا چند کشور نیست لذا همه باید تسلیم حق، عدالت و حقوق مردم باشند، به خصوص کشورهای مسلمان باید از این لحاظ پیشتاز باشند چرا که پیامبر اسلام و اسلام عزیز پیشگام این حقوق هستند».

 

وی با بیان اینکه بدون تامین حقوق اساسی مردم نمی‌شود در برابر توطئه های دشمنان ایستاد، تصریح کرد: نکته بعدی توجه به دشمنان قسم خورده ملت‌ها است. البته این را بارها گفته‌ام و باز هم تاکید می‌کنم که دوستی با دشمنان قسم خورده حاصلی جزء ننگ ابدی ندارد چرا که آنها نشان دادند که امین و صادق نیستند و به وقت لازم همه را قربانی می‌کنند همانطور که صدام را در حالی که به آنها خدمت کرده بود، قربانی کردند.رئیس جمهور کشورمان بر این اساس گفت: مگر برخی دوستان 30 ساله خود را اخیرا قربانی نکردند؟ مگر آنها به آمریکا و صهیونیست کم خدمت کرده بودند؟ بنابراین باید مراقب توطئه‌ها بود و به بهانه تامین حقوق مردم نباید دشمن فراموش شود و به جان یکدیگر بیفتیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه گلایه‌ها از یکدیگر زیاد است اما وقت برای آن باقی است، تاکید کرد: باید مراقب دشمنان باشیم، مبادا دشمن از در رانده از پنجره وارد شود و دشمنان جنایتکار دیروز، امروز در لباس دوست وارد شود که این فاجعه‌ای بزرگتر از فاجعه اول است.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: مگر نه این است که دولت‌های متوالی آمریکا به صراحت اعلام کرده و می‌کنند که به حفظ رژیم صهیونیستی متعهد هستند بنابراین باید آگاه باشیم و غفلت از دشمنان فرصت دادن به دشمن برای سلطه در منطقه است.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads