کد خبر: 54798 - تاریخ: دوشنبه، 7 جولای 2014 - 12:03

مديرعامل آبفار گيلان خبر داد:

باور خشكسالي در گيلان براي غيرگيلاني ها سخت است

مديرعامل آبفار گيلان گفت: وقوع خشكسالي در گيلان با توجه به بارش هاي زياد در گيلان براي غيرگيلاني ها سخت است.

به گزارش خوبان، محمدعلي فراميني در جلسه تامين آب كشاورزي گيلان كه در سالن شهيد انصاري استانداري گيلان برگزار شد، گفت: باور کردن وقوع برخیخشکسالی چیزها برای افراد خارج از استان خیلی سخت است و از جمله آن وجود خشکسالی در گیلان است و به همين دليل حل برخي از مشكلات سخت تر مي شود.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان با توجه به افزایش دما افزايش 20 درصدی آب شرب را شاهد هستيم، افزود: بزرگ ترین بحث ما در مورد روان آب هاست كه اين روزها هيچ كمكي به استان نمي كند.

فراميني با بيان اينكه با ورود مسافرین در تابستان به گیلان نياز به آب شرب هم در روستاها افزايش پيدا مي كند و در مجموع تامين آب روستاهای گیلان 13 درصد از تاسیسات شهری است و 63 درصد در مناطق جلگه ای و مابقی در مناطق کوهستانی است خاطرنشان كرد: ما بايد شرایط تامین آب را به اندازه کافی در روستاهاي استان فراهم كنيم.

فرامینی خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش ورودی آب سد سفیدرود و عدم بارش ها در چشمه ها، لازم است اقدامات پيشگيرانه انجام شود.

وي افزود: الان در بخش جلگه 45 هزار چاه کشاورزی وجود دارد و لازم است با توجه به رو به اتمام بودن زمان آبياري مزارع، چاه هاي كشاورزي در اختيار تامين آب روستاها قرار بگيرد.

فر اميني از كم آبي 35 درصد از جمعيت روستايي كه در مناطق کوهستانی قرار دارند خبر داد و گفت: برای عبور از بحران تامین حداقل 20 درصد از اعتبارت جهت اقدامات پیشگیرانه و مقابله تا ابلاغ وصول مطالبات از سوي استان به آبفار گيلان اختصاص يابد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads