کد خبر: 54683 - تاریخ: شنبه، 5 جولای 2014 - 13:23

مدیر کل انتقال خون گیلان خبر داد:

مراجعه سالانه 90 هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون گیلان

مدیر کل انتقال خون گیلان از مراجعه سالانه 90 هزار نفر به انتقال خون استان خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

به گزارش خوبان، گیلان را از استان‌های پرمصرف خون در کشور دانست و اظهار کرد: تامین نیاز به خون بیماران توسط اهداکنندگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان 9 پایگاه آماده دریافت خون از اهداکنندگان است، تصریح کرد: دو مرکز سیار نیز برای اهدای خون در نظر گرفته شده است.

مدیر کل انتقال خون گیلان پایگاه‌های انتقال خون را در رشت و لاهیجان برای ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: این پایگاه‌ها صبح‌ها از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر و از ساعت 6 عصر تا 12 شب آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.

به گفته وی، دیگر پایگاه‌های انتقال خون در لنگرود، رودسر، فومن، انزلی،تالش، آستارا برای دریافت اهدای خون آماده هستند.

داودی فعالیت تیم‌های سیار را از ساعت 6 عصر تا 12 شب در ایام ماه مبارک رمضان آماده پذیرش اهداکنندگان خون ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای یک هزار و 200 بیمار تالاسمی است، خاطرنشان کرد: این بیماران سه تا چهار بار خون دریافت می‌کنند.

مدیر کل انتقال خون گیلان با  بیان اینکه سالانه 90 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های خون استان مراجعه می‌کنند، یادآور شد: در فصل کشاورزی تعداد مراجعه کنندگان به انتقال خون کمتر  است بنابراین ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای اهدای خون و نجات بیمار است.

وی اهداکنندگان و داوطلبان را از مروجان فرهنگ اهدای خون عنوان کرد و متذکر شد: این اهداکنندگان برای تامین نیاز فرآورده‌های خونی تلاش می‌کنند.

داودی از افرادی که توانایی اهدای خون دارند خواست تا در ایام ماه مبارک رمضان اقدام خداپسندانه اهدای خون را انجام دهند و بیماران نیازمند را یاری رسانند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که اهداکننده مستمر خون هستند در ماه مبارک رمضان می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

به گفته این مسئول، اهداکنندگانی که برای نخستین بار می‌خواهند خون اهدا کنند می‌توانند از ساعت 6 عصر تا 11 شب در ماه مبارک رمضان اقدام به این کار کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads