کد خبر: 54666 - تاریخ: شنبه، 5 جولای 2014 - 09:52

لیگ جهانی والیبال 2014؛

شکست تیم ملی والیبال برابر لهستان/ شاگردان کواچ یک امتیاز هم نگرفتند

تیم ملی والیبال در نخستین دیدار خود برابر لهستان در هفته پایانی رقابتهای لیگ جهانی در حالی که بازی را خوب شروع کرده بود در نهایت سه بر یک نتیجه را واگذار کرد تا یک امتیاز هم از این دیدار کسب نکند. شاگردان کواچ با وجود این باخت غیرمنتظره همچنان با 19 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی گروه A قرار دارند.

به گزارش خوبان، تیم‌های ملی والیبال لهستان و ایران نخستین بازی خود در چارچوب هفته پایانی رقابتهای لیگ جهانی از ساعت 22:45 روز جمعه در شهر گدانسک برگزار کردند که این بازی با 3 بر یک برتری تیم میزبان خاتمه یافت. در این بازی شاگردان کواچ ست نخست را 25 بر 17 برنده شدند ولی سه ست بعدی را به ترتیب با امتیازات 24 بر 26، 25 بر 23 و 25 بر 23 به میزبان خود واگذار کردند.

تیم ملی ایران که با اعتماد به نفس بالایی این بازی را شروع کرده بود در ست نخست با دریافت‌های اول عالی و دفاع روی تور مستحکم خود میزبان را تحت فشار قرار داد و از همان ابتدای کار از لهستان پیش افتاد. لهستانی‌ها که با دو تغییر نسبت به دیدارهای قبل به میدان آمده بودند در وقت اول استراحت فنی این ست 8 بر 6 از ایران عقب افتادند.

 

تیم ملی والیبال

 

لهستانی‌ها با وجود اینکه از حمایت هواداران خود برخوردار بودند در ادامه نتوانستند فاصله را کاهش دهند. استفان آنتیگا قبل از اینکه به وقت دوم استراحت فنی برسد یک بار تقاضای تایم اوت کرد اما این تیم ایران بود که در وقت دوم استراحت فنی 16 بر 11 از میزبان پیش افتاد و پس از آن همچنان برتری خود را ادامه داد. در این بین لهستانی‌ها که تحت فشار قرار داشتند سرویس‌های متعددی را هدر دادند و در دریافت اول و نیز خط حمله خود کارایی لازم را نداشتند تا در نهایت این ست را 25 بر 17 واگذار کنند.

با شروع ست دوم تیم لهستان تلاش کرد اشتباهاتش را کاهش دهد و اجازه برتری را به تیم ایران ندهد. با این حال تیم کشورمان دو امتیاز برتری را در همان ابتدای کار ثبت کرد که وینارسکی با پوئن سرویس خود باعث شد لهستان در امتیاز ششم به تیم ایران برسد. وقت اول استراحت فنی این ست با برتری 8 بر 7 تیم ایران همراه شد.

لهستان پس از آن شرایط بهتری پیدا کرد. مدافعان روی تور این تیم خط حمله ایران را تا حدی کنترل کردند و در امتیاز 11 بر 10 برای نخستین بار از ایران پیش افتادند. دو تیم این روند را ادامه دادند تا اینکه موسوی با پوئن سرویس خود برتری 15 بر 14 ایران را رقم زد. وقت دوم استراحت فنی این ست را تیم ایران با برتری 16 بر 15 به نام خود ثبت کرد.

دفاع خوب بازیکنان ایران امتیاز ایران را به 17 رساند. این برتری دو امتیازی را تیم ایران ادامه داد تا اینکه اشتباه میرزاجانپور باعث شد لهستان به تیم ایران نزدیکتر شود اما بلافاصله کواچ تقاضای تایم اوت کرد با این حال لهستان دو امتیاز متوالی گرفت و 20 بر 19 پیش افتاد.

لهستانی‌ها که در این لحظات در دفاع روی تور بهتر ظاهر شده بودند با دفاع عبادی‌پور به امتیاز 21 رسیدند. کواچ در این لحظات تغییراتی را ایجاد کرد و مهدوی و قرا را به میدان فرستاد. یک دریافت عالی از ظریف و دفاع روی تور فوق‌العاده موسوی تیم ایران را در امتیاز 22 با لهستان برابر کرد. لهستان پس از آن بازی را برگرداند و 24 بر 23 از تیم کشورمان پیشی گرفت که کواچ بار دیگر تایم اوت گرفت. در نهایت این ست را لهستان 26 بر 24 برنده شد تا کار دو تیم در ست شماری برابر شود.

شروع ست سوم با امتیازگیری تیم لهستان و برتری این تیم همراه بود. برتری 4 بر 2 میزبان نشان از شروع خوب شاگردان آنتیگا در این ست داشت. لهستان که بازی را به نوعی اداره می‌کرد با وجود اینکه تیم ایران را در امتیاز پنجم برابر با خود دید ولی در وقت نخست استراحت فنی این ست برتری 8 بر 6 را ثبت کرد.

در بازگشت به میدان فرهاد قائمی دو اسپک متوالی خود را به خارج زد تا لهستان 10 بر 6 پیش بیفتد و کواچ را مجبور به تقاضای تایم کند. لهستان با سرویس‌های خوب بازیکنانش تمرکز بازیکنان ایران را از بین برد و بازیکنان سرعتی کشورمان را کاملا از مدار خارج کرد و 12 بر 6 پیش افتاد. در حالی که لهستان 15 بر 10 پیش بود امیر غفور با سرویس‌هایش تیم ایران را به امتیاز 13 رساند اما وقت دوم استراحت فنی این ست با برتری 16 بر 13 میزبان همراه شد.

تیم ایران پس از آن نتوانست فاصله سه امتیازی را کاهش دهد و لهستان که بر بازی سوار شده بود شرایط را به میل خود ادامه داد تا اینکه یک توپگیری خوب در انتهای زمین ایران باعث شد شاگردان کواچ فاصله را به یک امتیاز کاهش دهند. لهستانی‌ها که منسجم تر به نظر می رسیدند در نهایت این ست را 25 بر 23 برنده شدند تا در مجموع ست‌ها 2 بر یک پیش بیفتند.

در ست چهارم این بازی دو تیم برابر با یکدیگر پیش رفتند. لهستانی‌ها در این ست هم در دفاع روی تور و هم دریافت‌های اول شرایط بهتری داشتند و وقت اول استراحت فنی را 8 بر 5 به سود خود پایان دادند. در بازگشت به میدان بار دیگر قائمی در منطقه چهار ایران دفاع شد تا فاصله امتیازات بیشتر شود. لهستانی‌ها یک امتیاز سرویس دیگر هم گرفتند تا 10 بر 5 پیش بیفتند.

مشخص نبود که چرا بازیکنان تیم ایران در دریافت‌های اول تا این حد افت کرده بودند که بازیکنان سرعتی به طور کامل از بازی خارج شوند و این همان چیزی بود که لهستان انتظارش را داشت. لهستان وقت دوم استراحت فنی این ست را هم 16 بر 11 به سود خود ثبت کرد.

بازی دو تیم پس از این وقت استراحت با همان شرایط قبل ادامه پیدا کرد. مهدوی و عبادی‌پور در این لحظات در ترکیب ایران قرار داشتند ولی لهستان با حمایت طرفدارانش بازی را اداره کرد. در لحظات پایانی این ست امتیاز سرویس موسوی باعث شد امتیازات 24 بر 23 به سود لهستان روی تابلو ثبت شود که آنتیگا تقاضای تایم اوت کرد. در بازگشت دو تیم به میدان موسوی سرویس خود را به بدترین شکل ممکن به خارج از زمین زد تا لهستان 25 بر 23 برنده این ست شود و بازی را 3 بر یک به سود خود خاتمه دهد.

بدین ترتیب تیم ملی ایران با شکستی که متحمل شد 19 امتیازی باقی ماند تا همچنان در صدر جدول گروه A بایستد. تیم ایتالیا با همین امتیاز و معدل پایین‌تر در رده دوم قرار گرفت. برزیل و لهستان هم 14 امتیازی در مکان‌های بعدی قرار دارند.

تیم ملی والیبال ایران دومین بازی خود را برابر لهستان ساعت 22:45 روز شنبه برگزار می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads