کد خبر: 54498 - تاریخ: چهارشنبه، 2 جولای 2014 - 11:54

ساحل دریا نیازمند ارائه الگوی ایرانی اسلامی/ 7 طرح جدید سالم‌سازی دریا در گیلان راه اندازی می شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از راه‌اندازی هفت طرح جدید سالم‌سازی دریا در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال در مجموع 28 طرح سالم‌سازی دریا در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خوبان، ایجاد اشتغال و درآمدزایی از دغدغه‌های تمام مسئولان و مردم محسوب می‌شود و برای ایجاد هر شغل طبق آمارها نیاز به 140 میلیون تومان سرمایه‌گذاری است.

استان‌های ساحلی به‌ویژه در شمال کشور دارای فرصتی بی‌بدیل هستند و با مدیریت جامع می‌توان اشتغال و درآمد مردم را به صورت چهار فصل تضمین کرد.

جذب گردشگر به‌ویژه در مناطق ساحلی با دغدغه‌هایی همراه است و با ارائه الگوی ایرانی اسلامی دستگاه‌های مربوطه می‌توان به این دغدغه‌ها پاسخ منطقی داد.

*راه‌اندازی 7 طرح جدید سالم‌سازی دریا در گیلان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از راه‌اندازی هفت طرح جدید سالم‌سازی دریا در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال در مجموع 28 طرح سالم‌سازی دریا در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

محمد احمدی‌پور به ساماندهی طرح‌های سالم‌سازی دریای گیلان در چهار فاز اشاره کرد و افزود: بازدید از طرح‌های سالم‌سازی دریا حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه طرح‌های سالم‌سازی دریای گیلان از ابتدای تیر ماه امسال راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر، اورژانس و … در طرح‌های سالم‌سازی دریا مستقر شدند.

احمدی‌پور استقرار ناجیان غریق را از اقدام‌های مهم در طرح‌های سالم‌سازی دریا دانست و خاطرنشان کرد: ناجیان غریق در داخل طرح‌های سالم‌سازی دریا و نقاط حادثه‌خیز مستقر می‌شوند.

این مسئول با اشاره به استقرار همیاران پلیس در طرح‌های سالم‌سازی دریا، یادآور شد: یگان ویژه پلیس در نقاط حادثه‌خیز ساحل دریا مستقر شدند.

*راه‌اندازی 3 طرح جدید دریا در رشت

فرماندار رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس طرح‌های سالم‌سازی دریا در سال گذشته را محدود به جداسازی عنوان کرد و گفت: امسال سه طرح جدید سالم‌سازی دریا در رشت راه‌اندازی می‌شود.

سید عیسی مهدوی با بیان اینکه طرح‌های سالم‌سازی دریا به نمازخانه، آلاچیق و سرویس بهداشتی تجهیز شدند، خاطرنشان کرد: نیمه دوم خرداد ماه امسال طرح‌های سالم‌سازی دریا در رشت راه‌اندازی شده است.

وی به راه‌اندازی طرح سالم‌سازی دریای هتل نرگس توسط بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: طرح سالم‌سازی دریای حاجی‌بکنده ایجاد شده است.

مهدوی با اشاره به جداسازی طرح‌های سالم‌سازی دریا در رشت، تصریح کرد: دو طرح جداسازی برای بانوان و یک طرح برای آقایان در ساحل رشت اجرا می‌شود.

فرماندار رشت انجام مسابقه‌های ورزشی والیبال و فوتبال ساحلی را از جمله برنامه‌های در طرح سالم‌سازی دریا خواند و یادآور شد: طرح‌های سالم‌سازی دریا با همکاری تمام دستگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود.

*طرح‌های سالم‌سازی دریای گیلان گروه‌بندی می‌شود

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ساماندهی اصناف در طرح‌های سالم‌سازی دریا اظهار کرد: طرح‌های سالم‌سازی دریای گیلان گروه‌بندی می‌شود.

مهرداد مهرگان به وجود 300 کیلومتر ساحل در گیلان اشاره کرد و افزود: 138 کیلومتر ساحل گیلان برای راه‌اندازی طرح‌های سالم‌سازی دریا قابل استفاده نیست.

وی 105 کیلومتر از ساحل گیلان را منطقه شناممنوع اعلام کرد و گفت: حضور ناجیان غریق در کاهش خطرپذیری ساحل دریا تاثیرگذار است.

مهرگان خواستار مشخص شدن ساعت فعالیت طرح‌های سالم‌سازی دریا شد و بیان کرد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی باید در طرح‌های سالم‌سازی دریا مد نظر باشد.

*اجرای برنامه‌های فرهنگی در ساحل دریای گیلان

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه قدس گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اجرای برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های سالم‌سازی دریا در تابستان امسال خبر داد و گفت: 12 نقطه پر جمعیت در ساحل برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در نظر گرفته شده است.

عنایت رضایی‌پور اجرای جنگ‌های مختلف را از جمله برنامه‌ها در طرح‌های سالم‌سازی دریا عنوان کرد و افزود: امسال نمایشگاه کتاب، عفاف و حجاب و ایستگاه سلامت در طرح‌های سالم‌سازی دریای گیلان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مهدهای کودک ساحلی در گیلان، بیان کرد: فرزندان هنگام شنای والدین در مهدهای مذکور نگه‌داری شده و مسابقه‌های هنری و نقاشی برای آنها اجرا می‌شود.

رضایی‌پور به قرائت وصیتنامه شهدا و خاطره‌گویی خانواده آنها در جنگ‌های ساحلی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌های مذکور به منظور انتقال پیام‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

*ایجاد امکانات رفاهی در طرح‌های دریا سرمایه‌گذاری است

استاندار گیلان نیز با اشاره به اینکه هر قدر برای ایجاد امکانات رفاهی در طرح‌های سالم‌سازی دریا هزینه شود سرمایه‌گذاری است اظهار کرد: ظرفیت بخش خصوصی در طرح‌های سالم‌سازی دریا باید به‌کارگیری شود.

محمدعلی نجفی خواستار افزایش امکانات رفاهی در طرح‌های سالم‌سازی دریا شد و افزود: طرح‌های سالم‌سازی دریا باید فضایی آرامش‌بخش برای گردشگران باشد.

وی ارائه طرح‌های نو در طرح‌های سالم‌سازی دریا را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: زیباسازی طرح‌های سالم‌سازی باید مد نظر مدیران طرح‌ها باشد.

نجفی ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای آماده‌سازی طرح‌های سالم‌سازی دریا دانست و تصریح کرد: ایجاد طرح‌های سالم‌سازی جدید دریا باید مد نظر مسئولان باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نگه‌داری وضعیت موجود با ارتقای کیفیت کافی نیست، خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت‌ها باید در قالب طرح‌های جدیدی ارائه شود.

وی بر مشخص شدن نقش دستگاه‌ها در طرح‌های سالم‌سازی دریا تاکید کرد و یادآور شد: امسال طرح‌های سالم‌سازی دریا باید دارای برنامه باشد.

*ساحل دریا محیطی امن همراه با آرامش

فرمانده انتظامی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ساحل دریا را فرصت مناسبی برای این استان دانست و اظهار کرد: با ایجاد محیطی امن همراه با آرامش می‌توان بهترین استفاده را از ساحل دریا در راستای رونق اقتصادی کسب کرد.

ابراهیم قائدرحمتی به تلاش‌های انجام شده در ساحل دریا اشاره کرد و گفت: اقدام‌های مذکور کافی نیست و باید تلاش بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads