کد خبر: 54260 - تاریخ: یکشنبه، 29 ژوئن 2014 - 10:58

رئیس اداره منابع طبیعی شفت:

6 هکتار جنگل‌های شفت در حال سوختن است + تصاویر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شفت گفت: حدود 6 هکتار از جنگل‌ های روستای لیفکو شفت بر اثر بی‌احتیاطی مسافران در حال سوختن است.

به گزارش خوبان، فضل‌الله رمضانیان رئیس اداره منابع طبیعی شفت دقایقی پیش در جریان آتش‌سوزی جنگل‌های روستای لیفکوی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار صبح شفت اظهار کرد: جنگل‌های منطقه دارای درختان کاج و سوزنی برگ است.

وی درباره دلیل آتش‌سوزی امشب جنگل‌های روستای مذکور افزود: به دلیل غفلت یک مسافر در روشن کردن آتش برای کباب و خاموش نکردن آن بخش زیادی از جنگل‌ آتش‌ گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شفت با بیان اینکه آتش‌سوزی این جنگل در روز گذشته نیز به دلیل بی‌احتیاطی مسافران بوده است تصریح کرد: این منطقه که مملو از درختان ارزشمند سوزنی برگ است، بار دیگر دچار حریق شد.

وی با اشاره به اینکه ۶ هکتار از جنگل های روستای لیفکوی شفت در حال سوختن است، خاطرنشان کرد: خسارت آتش‌سوزی قبلی حدود ۲۰ میلیون تومان عنوان شده بود و با آتش‌سوزی امشب که همچنان ادامه دارد بیش از ۳۵ میلیون تومان خسارت برآورد می‌شود.

رمضانیان درباره امکانات مهار حریق در جنگل‌های شفت یادآور شد: از اداره کل منابع طبیعی گیلان تانکر آب ۱۸ هزار لیتری وارد شفت شده و در حال مهار آتش هستند.

وی افزود: از آتش‌نشانی احمد‌سرگوراب نیز برای مهار آتش حضور یافته‌اند و همه در تلاش هستند با خاموش کردن آتش از گسترش آن جلوگیری کنند.

این مسئول پوشش جنگلی شفت را حدود ۴۵ هزار هکتار جنگل و مرتع عنوان کرد و متذکر شد: حدود ۳۵ هزار هکتار آن جنگل است.

وی از مسافران خواست به هنگام استفاده از جنگل و روشن کردن آتش حتما از خاموش شدن آن اطمینان پیدا کنند و حتی‌الامکان از روشن کردن آتش در جنگل‌های کاج و سوزنی‌برگ خودداری کنند.

 

156 DSC_05371 IMG_0179 IMG_0184 IMG_0185 IMG_0189 IMG_0214

انتهایپیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads