کد خبر: 53928 - تاریخ: چهارشنبه، 25 ژوئن 2014 - 10:13

جلیلی در اجتماع عظیم "لبیک" مدافعان حرم:

تحولات امروز عراق جنگ عده‌ای مزدور به نیابت اربابان خود است + تصاویر و حاشیه ها

اجتماع بزرگ «لبیک» مردم تهران در حمایت از حریم‌ها و حرم‌های اسلامی عصر سه شنبه با حضور اقشار مختلف مردم در میدان امام حسین(ع) تهران و با سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

به گزارش خوبان، در ابتدای این مراسم، مردم با شعار مرگ بر امریکا و لبیک یا حسین، حمایت خود را از حریم‌ها و حرم‌های اسلامی اعلام داشتند.

بر اساس برنامه‌های اعلامی قرار بود، سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش و سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در این اجتماع حضور پیدا کنند، که به دلیل همزمانی این برنامه با جلسه شورای عالی امنیت ملی این دو مقام عالی رتبه نظامی کشور نتوانستند حضور پیدا کنند.

در این مراسم سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران، سردار مصطفی محمدنجار وزیر سابق کشور و وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شاهین محمدصادقی نماینده مردم کازرون در مجلس و سردار ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ حضور داشتند.

در این مراسم سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای راهبردی روابط خارجی به سخنرانی پرداخت و مهدی سلحشور نیز به مدیحه‌سرایی پرداخت. همچنین حامد زمانی خواننده انقلابی کشورمان در این مراسم سرودهای انقلابی را اجرا کرد.
1

دکتر سعید جلیلی، عضو شورای راهبردی سیاست خارجی طی سخنانی در این مراسم گفت: امروز تزویر نظام استکباری بر جهانیان آشکار شده و آنانی که بدترین رفتار تروریستی داشته‌اند مدعی مبارزه با تروریست هستند. وی اظهار داشت: امام(ره) بزرگوار نهال طیبه‌ای را در جهان کاشت که این نهال امروز تبدیل به یک درخت قدرتمند و تنومند شده است. جلیلی افزود: نهال انقلاب اسلامی مثل یک شجره طیبه در جهان اسلام شکل گرفت و جهانیان ناباورانه شاهد تنومندتر و پربارتر شدن این نهال بودند.

3

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی تصریح کرد: نهال انقلاب اسلامی با پیشرفت و مقاومت معادلات قدرت در جهان را تغییر داد و شکل جدیدی از مردم‌سالاری را به جهانیان نشان داد.

به گفته جلیلی، شکل جدید مردم‌سالاری در جهان امروز فقط منحصر به ایران نیست بلکه در بین ملل دیگر نیز تکثیر و تبدیل به الگو شده است. وی تأکید کرد: امروز دنیای اسلام پس از نیم قرن به خوبی می‌بیند که اگر دعوت خداوند و پیغمبر را پاسخ دهیم چه حیاتی خواهیم یافت، چراکه شاهد بودیم وقتی ملت ما چنین دعوتی را اجابت کرد، حیات و قدرت جدیدی یافت و سیر پیشرفت او یک شتاب قابل توجه پیدا کرد.

 

5

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز حزب‌الله لبنان با همین نگاه توانست جنوب کشور لبنان را آزاد کند و حماس در فلسطین با جنگ ۲۲ روزه صهیونیست‌ها را شکست داد و امروز به قول سیدحسن نصرالله دوران پیروزی‌های جهان اسلام شکل گرفته است. جلیلی با بیان اینکه امروز دنیای استکبار همچون قدیم نمی‌تواند منویات غلط خود را دنبال کند، گفت: امروز جهان اسلام مسیر صحیح را پیدا و دعوت خداوند و رسول را اجابت کرده است. بنابراین قدرت جدیدی حاکم شده است. وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند جهان اسلام را مسئول اختلافات کنند، اما امروز با پدیده‌ای روبه رو شده که هر روز نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

پوشالی بودن نظام استکبار آشکار شده است

به عقیده دبیر سابق شورای امنیت ملی این پدیده سبب شده نه تنها قدرت پوشالی نظام استکبار را به جهانیان نشان دهد بلکه پرده از تزویر آنان نیز برداشته است.

وی ادامه داد: نظام استکبار دست به ظلم زد چون می‌گفت ما قدرت و زور داریم، اما امروز جهانیان پوشالی بودن زور آنان را به چشم می‌بینند؛ کسانی که خودشان سلاح کشتارجمعی را به کار می‌بردند، مدعی مبارزه با سلاح کشتارجمعی بودند و کسانی که نقض حقوق بشر می‌کردند، مدعی حقوق بشر بودند. امروز نیز این افراد که بدترین رفتار تروریستی را داشتند، داعیه‌دار مبارزه با تروریست شده‌اند. جلیلی تأکید کرد: امروز نظام استکباری با چند مزدور اجیر شده می‌خواهند برای مقابله با ملت عراق و جهان اسلام بیایند اما موفقیتی حاصل نخواهد شد.

 

4

 

اهرم‌های تحریم و تکفیر دیگر کارایی ندارند

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه امت اسلام با توجه به رمز وحدت موفقیت بیشتری را به دست خواهد آورد، گفت: امروز دیگر دشمن نمی‌تواند خواسته‌های غلط خود را دنبال کند چراکه اگر مسلمانان متحد شوند، قدرت زیادی آزاد می‌شود.

وی اضافه کرد: اهرم‌های تحریم و تکفیر توسط امریکا و اسلام امریکایی به کار گرفته می‌شود اما خود آنان نیز متوجه شده‌اند تمدن جدیدی در حال شکل‌گیری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن امروز عده‌ای مزدور را اجیر کرده تا قدرت جهان اسلام را به چالش بکشد، گفت: تحولات امروز عراق جنگ عده‌ای مزدور به نیابت اربابان خود است.

جلیلی خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها از شکست در عراق با اعزام عده‌ای تروریست و مزدور سعی می‌کنند شکست‌های خود را جبران کنند چراکه آنان سعی کردند سوریه را که دژ مقاومت جهان اسلام بود، از بین ببرند اما پس از شکست در سوریه به عراق رفتند تا نقشه‌های خود را در عراق دنبال کنند.

 

6

 

وی تصریح کرد: دنیای استکبار دیگر نمی‌تواند خواسته‌های خود را بر ملت‌ها تحمیل کند و دنیا نیز حمایت استکبار از دیکتاتورها را مشاهده می‌کند و این دستاورد عظیمی است.

وی تأکید کرد: آنها فهمیده‌اند اسلام قدرت بزرگ فرداست و نشانه‌های روشن آن را به وضوح امروز می‌بینند و می‌بینند آنچه تحت اسلام ناب که امام (ره) در ۵۰ سال پیش، یعنی ۱۵ خرداد به جهانیان نشان داد به درخت بزرگ و تنومندی تبدیل شده است و این درخت یک درخت قوی است که با چنین بادهایی نخواهد لرزید و هر روز میوه‌های جدید خواهد داد و این در عراق، ایران، لبنان، غزه و فلسطین میسر نخواهد شد و این بیداری اسلامی که شکل گرفت آنها می‌دانند که این بیداری را نمی‌توانند به محاق ببرند و این یک قدرت بزرگ است که باید در قالب یک تمدن بزرگ ورود پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از افراد به اصطلاح استراتژیست امریکایی ۱۴ سال پیش مقاله‌ای نوشت و گفت که ما برای مقابله با اسلام چاره‌ای نداریم الا اینکه در کنار تهدیدها و همه فشارهای سخت افزاری جهان اسلام را بین دو اسلام مخیر کنیم؛ اسلام لیبرال یا اسلام متحجر از جنس همین گروه‌های تکفیری تا بتوانیم منویات خود را به وسیله این دو اسلام پیش ببریم.

جلیلی ادامه داد: این راهبردی بود که ۱۴ سال پیش یکی از همین امریکایی‌ها نوشت و مبنای عملیاتی آنها قرار گرفت. چرا؟ چون آنها می‌دانند که امروز فقط با تهدید نمی‌توانند در برابر جهان اسلام بایستند، بلکه جهان اسلام امروز راه خود را پیدا کرده است.

 

2

 

وی یادآور شد: اینها خواستند با اسلام امریکایی که یا در شکل متحجر و تکفیری آن شکل پیدا کند یا در شکل لیبرالی آن مانع اسلام شوند. یکی از آنها در قالب تکفیری منکر حق انسان‌ها شود و یکی دیگر در قالب لیبرال از تکلیف انسان‌ها امتناع کند؛‌ آنها از هر دو اینها می‌ترسیدند، اما اسلامی که امام آورد هم بر حق انسان‌ها و هم بر تکلیف انسان‌ها تأکید داشت و او می‌گفت حق انسان‌ها این است که پیشرفت کند و آرمان‌های خود را دنبال کنند و تکلیف خود را در قبال انسان‌های دیگر و مسئولان عمل کنند و از حقوق خودشان دفاع کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنها از چنین اسلامی احساس نگرانی می‌کنند، تصریح کرد: این است که اگر آنها یک حمله گاز انبری شروع می‌کنند و امریکا اسلام امریکایی شکل داده است و یکی تهدید و تحریم را به کار می‌برد و دیگری تکلیف و تکفیر و تحریف چهره اسلام را برعهده می‌گیرد برای این است که مانع موفقیت اسلام ناب محمدی(ص) شوند؛ امروز آنچه برای ملت ما، جهان اسلام و مردم منطقه اهمیت دارد وحدت حول اسلام است و این وحدت است که اجازه ندهد کسانی نتوانند دعواهای کهنه شیعه و سنی و عرب و عجم را دوباره مطرح کنند و برای سال‌ها و قرن‌ها مطامع خود را تأمین کنند.

جلیلی یادآور شد: همان‌طور که ملت ما نشان داد می‌توان با وحدت حول محور ولایت این موفقیت‌های بزرگ را به ثمر رساند. جهان اسلام هم می‌داند با وحدت حول قرآن کریم و منویات اسلام می‌تواند پیشرفت‌های بزرگی را رقم بزند. امروز آنها می‌بینند وقتی در عراق دولت مردمی شکل می‌گیرد و همین وحدت و مرجعیت دینی و اسلام است که اجازه نمی‌دهد مردم‌سالاری واقعی را دشمنان بخواهند به شکست بکشانند. همچنان که در ایران دیدند وقتی که وحدت و جمهوریت حول ولایت شکل می‌گیرد در فتنه ۸۸ همان ولایت اجازه نمی‌دهد که آرای مردم وتو شود امروز هم می‌بینند که همین نگاه و اندیشه دینی است که اجازه نمی‌دهد در عراق همین مرجعیت دینی است که پشتیبان دولت منتخب مردم می‌شود و اجازه نمی‌دهد آنها مطامع خود را دنبال کنند.

7

وی یادآور شد: ما در دوران پیروزی‌ها هستیم و پیروزی‌های بزرگ‌تری برای جهان اسلام رقم خواهد خورد و امریکا و مزدوران و نوکران او هیچ غلطی نخواهند کرد. اگر آنها می‌خواستند به کمک چند مزدور موفقیتی را به دست آورند در دفاع هشت ساله مزدوری به اسم صدام را به کار گرفتند و تمامی امکانات را دراختیارش قرار دادند و همین کسانی که ادعای حقوق بشر و ادعای مبارزه با سلاح کشتارجمعی داشتند، مردم سردشت را به خاک و خون کشیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همین قدرت‌هایی که امروز در برابر جهان اسلام ایستاده‌اند تمام توان خود را به کار بردند که عروسکی مانند صدام را در برابر ملت ما قرار دهند. امروز صدام کجاست و ملت ما و قدرت جهان اسلام کجاست؟ اینها خودشان وارد صحنه شدند و در اشغال عراق و افغانستان چه موفقیت‌هایی توانستند به دست آورند؟

جلیلی در پایان یادآور شد: امریکا تنها نیامد و همه قدرت‌ها در کنار او قرار گرفتند. لذا این درس را بگیرند که امروز با چند مزدور اجیر شده که بخواهند به مقابله با جهان اسلام و ملت عزیز عراق بیایند هیچ موفقیتی را به دست نخواهند آورد و ان‌شاءالله ملت‌های منطقه و دولت اسلام با توسل به قرآن کریم و ولایت و با توجه به وحدت که رمز اصلی است موفقیت‌های بزرگی را به دست خواهند آورد.

 

8

 

* حاشیه ها

* اجتماع بزرگ مردم تهران که با عنوان «لبیک» عصر امروز در میدان امام حسین(ع) تهران و با هدف اعلام در صحنه بودن ملت ایران برای دفاع از حریم‌ها و حرم‌های اسلامی برگزار شد، با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

* ساعاتی پیش از شروع رسمی این برنامه مسیرهای منتهی به میدان امام حسین(ع) با ترافیک سنگینی همراه بود که مأموران راهنمایی و رانندگی با حضور چشمگیر خود افراد شرکت کننده در این مراسم را راهنمایی می‌کردند.

* عده زیادی از کسانی که قصد داشتند در این اجتماعی بزرگ شرکت کنند سوار بر موتورهای خود و با دردست داشتن پرچم‌هایی که نوشته لبیک یا حسین(ع) بر روی آن نقش بسته بود فریاد حمایت از حرم اهل بیت(ع) را سر می‌دادند.

* حضور چهره‌های خردسال و جوان در اجتماع امروز از نکات قابل توجه بود.

* برخی از افراد شرکت‌کننده کفن پوشیده بودند و اعلام می‌کردند حاضرند برای دفاع از حرم امامان معصوم جان خود را نیز فدا کنند.

* مردمی که از اطراف میدان امام حسین(ع) عبور می‌کردند از اینکه چنین مراسمی امروز برگزار شده است، ابراز شادمانی می‌کردند و قصد داشتند خود را به محل این مراسم برسانند.

* در اواسط این برنامه نما‌هنگی از امام خامنه ای پخش شد که معظم‌له فرمودند تنها ابزاری که دشمنان می‌توانند به مسلمانان ضربه بزنند اختلاف شیعه و سنی است و پس از پایان این نماهنگ جمعیت حاضر صلوات‌های مکرر فرستادند.

* قرار بود در مراسم امروز امیر صالحی فرمانده کل ارتش و نیز سردار سرلشکر عزیز جعفری شرکت کنند که مجری مراسم اعلام کرد به دلیل آنکه آنها در جلسه شورایعالی امنیت ملی حضور دارند نمی‌توانند در این اجتماع حضور پیدا کنند.

* از نکات قابل توجه این اجتماع می‌توان به حضور یکی از بستگان علی شجری شهید مدافع حرم امامان اشاره کرد که عکس این شهید را در دست داشت و به مردم می‌گفت: حاضر است برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) از جان خود هم بگذرد.

* ایستگاه‌های صلواتی در اطراف محل برگزاری اجتماع امروز برپا شده بودند که با شربت و آب خنک از حاضران پذیرایی می‌کردند.

* هنگامی که دکتر سعید جلیلی قصد داشت برای ایراد سخرانی بر روی صحنه حاضر شود جمعیت حاضر شعارهای “صل‌علی محمد یاور رهبر آمد” سر می‌دادند.

* در بخش دیگری از مراسم حامد زمانی خواننده پاپ بر روی صحنه حاضر شد و اثر جدید خود را در حمایت از مدافعان حرم اهل بیت(ع) اجرا کرد.

* حضور خبرنگاران رسانه‌های خارجی که برای پوشش این مراسم حاضر شده بودند چشم‌گیر بود.

* در پایان این اجتماع عظیم افرادی که در مراسم حضور داشتند شعارهای لبیک یا حسین و لبیک یا خامنه‌ای را سر می‌دادند و تجمع خود را تا دقایقی بعد از پایان رسمی این مراسم هم ادامه دادند.

منبع: جوان، تسنیم و خیبر آنلاین

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads