کد خبر: 53867 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 ژوئن 2014 - 10:53

رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد:

بررسی پرونده شورای شهر رشت در دادگاه تجدید

رئیس کل دادگستری گیلان از بررسی پرونده اعضای دوره سوم شورای شهر رشت در دادگاه تجدید نظر خبر داد.

به گزارش خوبان، احمد سیاوش‌پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پرونده اعضای دوره سوم شهر رشت اظهار کرد: پرونده مذکور پس از رسیدگی در دادسرا در دادگاه بدوی مطرح شد.

وی ادامه داد: پرونده شورای دوره سوم شورای شهر رشت با توجه به وجود نقص‌هایی به دادسرا برگشت داده شد.

سیاوش‌پور به ارجاع دوباره پرونده مذکور به دادگاه بدوی اشاره کرد و افزود: پرونده اعضای شورای دوره سوم شهر رشت در دادگاه بدوی منجر به صدور رای شده است اما طبق قانون نمی‌توان احکام متهمان را اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه ابلاغ احکام به متهمان پرونده شورای شهر رشت انجام شده است، تصریح کرد: پرونده مذکور در دادگاه تجدید نظر در جریان است و پس از صدور حکم قطعی، اعلام می‌شود.

*افزایش 6 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری گیلان

وی در ادامه از افزایش 6 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری گیلان در سال 92 نسبت به سال 91 خبر داد و بیان کرد: سرعت و دقت در بررسی پرونده‌ها نباید فدای همدیگر شوند.

سیاوش‌پور کاهش پرونده‌های دادگستری گیلان را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال 93 خواند و یادآور شد: روند کاهش پرونده‌ها در دادگستری قابل ارزیابی است.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه برنامه‌هایی برای پیشگیری از وقوع جرم در حال انجام است، خاطرنشان کرد: پیشگیری فعالیت محض قضایی نیست بلکه زمینه و بستر اختلاف‌ها و جرایم را کاهش می‌دهد.

وی مواد مخدر و سرقت را دو جرم نخست جرایم گیلان عنوان کرد و افزود: وضعیت مالی و اقتصادی مردم در وقوع جرایم مواد مخدر و سرقت تاثیرگذار است.

*انعقاد توافقنامه با نیروی انتظامی در اجرای سریع‌تر احکام

سیاوش‌پور تمرکز بر اجرای صدور احکام را از برنامه‌های دادگستری گیلان در سال 93 دانست و اظهار کرد: توافقنامه‌ای با نیروی انتظامی مبنی بر اجرای سریع‌تر احکام منعقد شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان بر اجرای سریع‌تر احکامی که امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کند، تاکید کرد و گفت: مواد مخدر، ارتشاء و اختلاس از اولویت‌های اجرای احکام در ایجاد امنیت در جامعه است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاهش 13 هزار پرونده در سال 93، بیان کرد: امسال آمار 40 درصد از پرونده‌های اجرای احکام در گیلان کاهش پیدا می‌کند.

سیاوش‌پور از وجود 34 هزار پرونده کیفری در دادگستری گیلان خبر داد و تصریح کرد: تعداد 19 هزار پرونده حقوقی در دادگستری استان موجود است.

رئیس کل دادگستری گیلان مجموع پرونده‌های کیفری و حقوقی استان را 53 هزار پرونده اعلام کرد و یادآور شد: تعداد پرونده‌های مذکور تا پایان سال جاری به 30 هزار پرونده کاهش پیدا می‌کند. به گفته وی، راهکار کاهش پرونده‌های اجرای احکام در دادگستری گیلان مشخص شده و اعتبار ویژه‌ای به این موضوع اختصاص داده می‌شود.

سیاوش‌پور سرعت در رسیدگی مراحل قانونی پرونده‌های مواد مخدر و قتل را از جمله برنامه‌های دادگستری گیلان در سال 93 دانست و خاطرنشان کرد: قانون محور تمام فعالیت‌های قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری گیلان از اجرای سه حکم اعدام در زندان مرکزی این استان خبر داد و اظهار کرد: امنیت امری شعاری نیست و مردم باید این موضوع را در جامعه احساس کنند.

وی پرونده مفاسد اقتصادی را در اولویت برنامه‌های دادگستری گیلان عنوان کرد و افزود: حفظ حقوق بیت‌المال از دیگر اولویت‌های دادگستری است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه قوه قضائیه طبق اصل 156 قانون اساسی مکلف است در جایی که اموال دولت حیف و میل می‌شود ورود کرده و اعمال قانون کند، تصریح کرد: منابع طبیعی جزو انفال است و باید حفظ و نگه‌داری شود.

رئیس کل دادگستری گیلان بر توسعه استان تاکید کرد و گفت: روند قضایی نباید مانع توسعه گیلان باشد و با رعایت هر دو موضوع موارد بررسی و انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads