کد خبر: 53712 - تاریخ: یکشنبه، 22 ژوئن 2014 - 19:51

مدیران شهری انزلی در جریانند؟

دکّه داران به صورت غیر قانونی خیابان های شنبه بازار را می‌فروشند !!!

انتظار می رود که مقامات مسئول به ویژه شهرداری و شورای شهر هر چه سریع تر این موضوع را پیگیری کنند و مضاف بر جمع آوری این دکه ها به زیبا سازی مرکز شهر بپردازند تا بیش از پیش شاهد نارضایتی مردم و افت شدید ورود گردشگر به شهر انزلی نباشیم.

به گزارش خوبان به نقل از افق انزلی، سالهای سال است که در مرکز شهر و ابتدای بازار سنتی شنبه بازار، دکه داران و فروشندگان میوه قسمتی از خیابان و پیاده  و متعلق به شهرداری را تصرف کرده اند. بیشتر مردم از تجمع این طبق داران در میدان شهر و در فاصله ای حدود پانصد متری شهرداری ناراضی اند چرا که وجود این میوه فروشان چهره زشتی به مرکز شهر بخشیده و انسان در نگاه اول با دیدن این قسمت از شهر به یاد حلبی آباد ها می افتد.

 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

 

اما مهتر از این مساله این است که تعدادی از این دکه داران زمینهای شهرداری را با قیمتهای میلیونی به فروش رسانده و یا اجاره می دهند، و می توان گفت: انزلی یکی از معدود شهرها و یا شاید هم تنها شهری در کشور است که حتی خیابان و پیاده روهایش نیز سرقفلی دارد. حال باید پرسید چه کسی باید جلوی فروش پیاده رو و خیابان را در مرکز شهر بگیرد؟ آیا شهرداری و شورای شهر انزلی نسبت به این موضوع بی خبرند و یا دستانی ناپاک در پشت این ماجرا قرار دارند؟ این خیابان و پیاده رو متری ۱۰ میلیون تومان به فروش می رسد، سود این معاملات شبهه انگیز به جیب چه کسانی می رود؟ و اساسا وقتی سد معبر به این بزرگی در مرکز شهر قرار دارد چرا سد معبرهای فروشندگان و مغازه داران در کوچه و خیابانهای فرعی بزرگنمایی می شوند، آیا رسیدگی به این معضل در مرکز شهر واجب تر نیست؟

علاوه بر اینکه وجود این دکه ها چهره زشتی به پیاده روها بخشیده و خیابان و پیاده رو در مرکز شهر به فروش می رسد، شنیده شده که بعضا افراد سود جو و فرصت طلب با استفاده از این محفل در این محل به خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی می پردازند.

ما در گذشته تجربه جمع آوری دکه داران را در خیابان مفتح شمالی (ناصر خسرو) داشته ایم و اخیرا مشاهده شد که با همکاری شهرداری، شورای شهر، نیروی انتظامی و دادستان دکه های خیابان آذربایجان نیز جمع آوری شد. و این مهم نشان می دهد که توانایی انجام اینگونه فعالیتها در شهرمان وجود دارد. ولی اینکه چرا این دکه ها جمع آوری نمی شوند خود در حاله از ابهام قرار دارد.

فلذا انتظار می رود که مقامات مسوول به ویژه شهرداری و شورای شهر هر چه سریع تر این موضوع را پیگیری کنند و مضاف بر جمع آوری این دکه ها به زیبا سازی مرکز شهر بپردازند تا بیش از پیش شاهد نارضایتی مردم و افت شدید ورود گردشگر به شهرمان نباشیم. البته این امر نباید فراموش شود که تعداد زیادی از این دکه داران نان آور خانواده هستند و تنها منبع درآمدشان همین دکه ها می باشد به همین منظور به نظر می رسد شهرداری و شورای شهر پیش از هر اقدامی باید محلی جدید را برای اسکان این دکه داران در نظر گرفته و طراحی نمایند تا کسانی که واقعا به دنبال کسب روزی حلال هستند، بتوانند از این راه به امرار معاش بپردازند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ناشناس
     | 2014/06/23 - 20:52
    پاسخ

    لطفا به شهر خمام هم توجه کنید

    نگاهی به پل سینما بیندازید.مغازه دارهای اطراف (کبابی) برای سود بیشتر الباقی بساطشان را به وسط خیابان انتقال داده اند.

    به کی شکایت کنیم.انزلی شاید بزرگ باشد و امکان رسیدگی فوری نداشته باشد. خمام که همش یک وجب است.یه سوزن به خود……

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads