کد خبر: 53651 - تاریخ: یکشنبه، 22 ژوئن 2014 - 12:50

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

اهدای اعضای ۳ گیلانی، به بیماران نیازمند زندگی بخشید

رئیس دانشگاه علوم پرشکی گیلان گفت: در اقدامی خداپسندانه، اعضای سه گیلانی که بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بودند با رضایت خانواده آنها به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزاش خوبان، انوش برزیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه اهدا عضو اهدا زندگی به نیازمندان است، اظهار کرد: سه شهروند مرحوم گیلانی پس از انتقال به بیمارستان امام خمینی (ره ) تهران در آن مرکز، کبد،دو کلیه، دریچه قلب و نسوج استخوان آنها به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی افزود: علی دهمنش 17 ساله اهل لنگرود به علت سانحه تصادف و علی سعید اشرافی یکی دیگر از اهدا کنندگان گیلانی اهل تالش 27 ساله به علت مسمومیت،دچار مرگ مغزی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: صدف فرخنده نوجوان صومعه سرایی 11 ساله در اثر حادثه عروقی داخل جمجمه دچار مرگ مغزی و با رضایت خانواده اعضای آن به افراد نیازمند اهدا شد.

برزیگر با اشاره به وضعیت اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان، تصریح کرد: گیلان یکی از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

وی خاطرنشان کرد: در مراحل نخست اجرای این طرح سه برنامه اساسی برای ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی به مرحله اجرا درآمد که شامل کاهش پرداخت از جیب مردم برای خدمات بستری به میزان 10 درصد کل این هزینه‌ها برای شهرها و پرداخت پنج درصد هزینه‌ها برای بیمه‌های روستایی، بهبود کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی و رایگان شدن زایمان طبیعی در مراکز دولتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: مرحله دوم این طرح شامل ماندگاری و استقرار پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت از اول خرداد اجرایی شد و در حال تکمیل است.

برزیگر افزود: مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت از نیمه خردادماه امسال با اجرای ارتقای کیفیت ویزیت در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت آغاز شده است.

وی با اشاره به اهداف طرح تحول نظام سلامت در کشور، گفت: این طرح دسترسی عادلانه مردم به خدمات به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم و در نهایت توسعه، جذب و ماندگاری پزشک متخصص است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در این بسته‌های حمایتی از مرحله سوم طرح نظام سلامت ترتیب انتقال تجهیزات مورد نیاز پزشکان به کلنیک ویژه بیمارستان داده می‌شود تا پزشک متخصص و فوق تخصص به جای فعالیت در مطب در کلنیک ویژه فعالیت کند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads