کد خبر: 53604 - تاریخ: شنبه، 21 ژوئن 2014 - 10:26

امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه مطرح نمود؛

قدرت مذهب، مردم و دولت در عراق از سوریه بیشتر است/ بحران عراق زاییده بحران ساختاری دولت این کشور است

حجت الاسلام عاشوری گفت: تروريستها پس از سه سال جنگ در سوریه به کمک حاميان خود، به سوي عراق سرازير شده اند. ولي به اميد خداوند شکست شان در عراق، زودتر و سخت تر خواهد بود. چرا که قدرت مذهب و مردم و دولت در عراق بيش از سوريه است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران در 31 خرداد ماه سال 1360 اظهار داشت: رفتار های شهید چمران همگی نشان از اخلاص او داشت. ایشان با وجود خدماتي که در جبهه‌هاي جنگ انجام داده بودند، هيچ‌گاه نخواستند موفقيّتي به نام خودشان ثبت شود.

 

وی با اشاره برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و 5+1 درهفته جاری گفت: عملکرد طرف غربي بويژه آمريکا، بيش از آنکه بر دستيابي به توافق جامع مسائل هسته اي متمرکز باشد، بر مسائل غيرمرتبط و حاشيه اي دور زده و حاکي از نوعي باج خواهي و زياده طلبي است.

 

امام جمعه خمام با مضحک خواندن ادعای آمریکا مبنی بر محدود شدن برنامه موشکی ایران به دلیل استفاده از آن برای حمل سلاح های اتمی گفت: وقتي ايران هر روز از سوي دشمنان خود، تهديد به گزينه نظامي مي شود، چرا نبايد خود را مجهز به ابزار دفاع موشکي کند؟!

 

خطیب جمعه خمام ادامه داد: اگر قرار باشد با چنين استدلال مضحکي کارها پيش برود، چند وقت ديگر بايد درس فيزيک را هم از دبيرستانها و دانشگاهها برچيد!، چرا که تدريس فيزيک هم طي فرايندي ممکن است به سلاح هسته‌اي تبديل شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عاشوری با بیان این که تروریست ها پس از سه سال جنگ در سوریه با شکست مواجه شدند یادآور شد: اينک همان تروريستها به کمک همان حاميان خود، به سوي عراق سرازير شده اند. ولي به اميد خداوند شکست شان در عراق، زودتر و سخت تر خواهد بود. چرا که قدرت مذهب و مردم و دولت در عراق بيش از سوريه است.

 

وی بحران عراق را زاییده بحران ساختاری دولت این کشور دانست و افزود:  بحران عراق، زائيده بحران ساختاري دولت اين کشور است که کردها و سنّي ها در آن سهم دارند ولي به وظيفه خود عمل نمي کنند. راه حل چنين بحراني، تشکيل يک دولت اکثريتي است که بايستي به طور کامل با اکثريت شيعه تشکيل شود. و الاّ مشارکت طيف هاي کُرد و سنّي ها، در شکل گيري دولت، مانع  اقتدار آن که رمز موفقيت و پيشرفت هر کشوري است مي شود.

 

امام جمعه خمام، اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با تروریست های عراق را یک اقدام ناشیانه و یک ترفند موذیانه خواند و ادامه داد:  آمريکا مي‌داند که تروريست‌هاي اعزامي تاب مقاومت در مقابل ارتش و مردم به هم پيوسته عراق را ندارند و دير يا زود به شدت سرکوب خواهند شد. از اين روي با پيشنهاد همکاري براي سرکوب آنان،  مي خواهد حيثيت بر باد رفته خود در حمايت از تروريست‌ها و جنايات مرتکب شده در سوريه را بازسازي کند.

 

وی در پایان با اشاره به همکاری ایران با آمریکا برای حل بحران افغانستان گفت: جمهوري اسلامي ايران در گذشته، يک‌بار تجربه همکاري با آمريکا براي حل بحران افغانستان را داشت که بلافاصله پس از اين همکاري‌هاي بي‌سابقه، از سوي دولت بوش، محور شرارت خوانده شد. بنابر‌اين ديگر در هيچ قضيه اي با آنها همکاري نمي کند و به فرمايش مقام معظم رهبري در برنامه‌ها و نقشه‌هايي که آمريکا طراح آن است، مشارکت نمي‌نمايد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads