کد خبر: 53517 - تاریخ: پنج‌شنبه، 19 ژوئن 2014 - 12:37

استراتژیی برای تغییر اولویت‌ها؛

داعش؛ دشمن فرعی در پوشش دشمن اصلی + تصاویر

ایران و ایالات متحده هر دو استراتژی‌هایی دارند و از سویی دیگر در حال حمله به استراتژی یکدیگر هستند. در این جنگِ استراتژی‌ها، داعش وسیله‌ای است تا آمریکا را در رسیدن به هدفش یاری دهد.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق، «سون وو» استراتژیست دوران چین باستان در کتاب «آیین رزم» می‌گوید تا جای ممکن به دشمن حمله مستقیم نکن. بلکه استراتژی او را بشناس. به آن حمله و استراتژی دشمنت را ناکارآمد کن تا شیرازه سپاهش بپاشد.

یکی از استراتژی‌هایی که در جهان روابط بین‌المللی امروز در جریان است، «تغییر دادن اولویت‌های دشمن» است. هر کس موفق شود جای اولویت‌های دشمنش را تغییر دهد تا اندازه‌ای پیروزی را نصیب خود کرده است. این بلایی است ایالات متحده بر سر شوروی سابق آورد و اولویت آن را که رشد کمونیسم در جهان بود به مقابله با نفوذ غرب در کشورش تغییر داد.

اکنون در مسائل پیش آمده پیرامون وضعیت عراق و حمله داعش، ایالات متحده سعی دارد تا خود را دشمن این گروهک نشان داده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. از سویی ماهی‌ای که آمریکا در حال تلاش برای صید آن است، ایجاد تغییر در لیست اولویت دشمنان ایران است (استراتژی آمریکا). و از سوی دیگر نیز استراتژی ایران مقابله با افزایش نفوذ و مقابله با ایالات متحده آمریکا به عنوان دشمن اصلی و شماره یک ملت ایران است.

به عبارت دیگر، ایران یک استراتژی دارد که همانا «در صدر جدول دشمنان اسلام بودن آمریکا» است (این استراتژی مهمی است که توسط امام خمینی (ره) نصب‌العین همیشگی جمهوری اسلامی ایران شده است). آمریکا هم طبق گفته سون وو، استراتژی‌اش را «از صدر این جدول خارج کردن» خود قرار داده است. طی چند روز اخیر، رسانه‌های غربی با دو تاکتیک، یعنی در دستور کار قرار دادن اعلان اخبار دروغین مبنی بر همکاری ایران و آمریکا برای ختم مناقشه داعش، و پررنگ کردن وحشی‌گری‌های داعش در عراق، سعی دارند استراتژی خود را که همانا خارج شدن از صدر جدول دشمنان اسلام است عملی کنند.

1
2 3 4

نباید از نظر دور بماند که مانند همیشه تاریخ انقلاب، عده‌ای هرچند قلیل هم از داخل ایران دست به دست دشمن دادند و سعی کردند تا روابط اصلاح‌نشدنی ایران با آمریکا را به ائتلاف نزدیک کنند.

امام خامنه‌ای در سخنرانی روز 14 خرداد در حرم امام خمینی (ره)، پیش از آنکه غربی‌ها تبلیغات رسانه‌ای خود برای نزدیک شدن و ائتلاف با ایران را عملی کنند به نکاتی اشاره کردند که از اوج سیطره ایشان بر مسائل کلان جهان خبر می‌داد:

«برادران و خواهران عزیز! چالش درونى براى ملت ما عبارت است از اینکه روحیه و جهت نهضت امام بزرگوار را از نظر دور بداریم و فراموش کنیم و آن را از دست بدهیم؛ این بزرگ‌ترین خطر است. در شناخت دشمنمان اشتباه کنیم؛ در شناخت دوستمان اشتباه کنیم؛ جبهه‌ دشمن و دوست را با هم مخلوط کنیم، نفهمیم دشمن کیست؛ دوست کیست؛ یا در شناخت دشمن اصلى و فرعى اشتباه بکنیم، این هم خطر است. برادران عزیز، خواهران عزیز، عموم ملت ایران توجه داشته باشند که گاهى یکى با شما دشمنى می‌کند، اما اگر دقت کنید دشمنىِ او دشمنىِ‌اصلى نیست، تابعى است از یک عامل دیگر، از یک کس دیگر؛ دشمن اصلى را پیدا کنید؛ والا [اگر] انسان با دشمن فرعى سینه‌به‌سینه بشود، هم قواى او تحلیل می‌رود، هم نتیجه‌ کار، نتیجه‌ى مطلوبى نخواهد شد.

آقا

امروز یک عده‌اى در بخش‌هاى مختلف دنیاى اسلام به‌ نام گروه‌هاى تکفیرى و وهابى و سَلَفى، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش می‌کنند، کارهاى بدى می‌کنند، کارهاى زشتى می‌کنند؛ اما این‌ها دشمن‌هاى اصلى نیستند؛ این را همه بدانند. دشمنى می‌کنند، حماقت می‌کنند اما دشمن اصلى، آن کسى است که این‌ها را تحریک می‌کند، آن کسى است که پول در اختیارشان می‌گذارد، آن کسى است که وقتى انگیزه‌ آن‌ها اندکى ضعیف شد، با وسایل گوناگون آن‌ها را انگیزه‌دار می‌کند؛ دشمن اصلى، آن کسى است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ایران مى‌افشاند؛ اینها آن دست پنهانِ سرویس‌هاى امنیتى و اطلاعاتى است. لذا ما مکرر گفته‌ایم این گروه‌هاى بى‌عقلى را که به نام سَلَفى‌گرى، به نام تکفیر، به نام اسلام با نظام جمهورى اسلامى مقابله می‌کنند، دشمن اصلى نمیدانیم؛ ما شما را فریب‌خورده می‌دانیم؛ به اینها گفته‌ایم: لَئِن بَسَطتَ اِلَىَّ یَدَکَ لِتَقتُلَنى ما اَنا بِباسِطٍ یَدِىَ اِلَیکَ لِاَقتُلَکَ اِنّى اَخافُ اللهَ رَبَّ العَلَمین؛ (۸) تو اگر خطا میکنى، اشتباه میکنى، کمر به قتل برادر مسلمان خودت میبندى، ما تو [آدمِ] نادان و جاهل را کسى نمی‌دانیم که بایستى کمر به قتل او ببندیم؛ البته از خودمان دفاع می‌کنیم، هر کسى به ما حمله بکند، با مشت محکم ما مواجه خواهد شد، این طبیعى است؛ اما معتقدیم اینها دشمنان اصلى نیستند، فریب‌خورده هستند. دشمن اصلى آن دشمن پشت پرده است، آن دست نه‌چندان پنهانى است که از آستین سرویس‌هاى امنیتى بیرون مى‌آید و گریبان مسلمانان را می‌گیرد و آنها را به جان هم مى‌اندازد».

امام خامنه‌ای در این بخش از سخنان خود استراتژی دشمن را هدف گرفت و به آن حمله کرد. ایشان با این سخنان، استراتژی دشمن برای انجام عملیات روانی برای نزدیک نشان دادن منافع خود با ایران را ناکارآمد ساخت.

با این توضیح، دیگر وظیفه مسئولین، رسانه‌ها و مردم است که توجه‌شان به این نکات باشد و با بصیرت خود دشمن اصلی و فرعی را از هم تفکیک کنند. و بدانند که وقتی ریشه را زدیم، تنه نیز خواهد افتاد چه برسد به داعش که جز برگ خشکی آویزان از درخت خبیثه شیطان بزرگ، آمریکا نیست.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads